Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

1 Przenoszenie numeru

KATARZYNA BOREK (agn) (68) 324 88 64 [email protected]
Podajemy ściągę z najważniejszych przepisów telekomunikacyjnych, które już weszły w życie albo dopiero wejdą. Warto je znać, aby oszczędzić swoją kieszeń i czas.

1 Przenoszenie numeru

Jeśli masz telefon komórkowy, to przy zmianie operatora sieci komórkowej będziesz mógł zachować swój numer. Po 10 października z tego udogodnienia skorzystają abonenci, czyli płacący rachunki co miesiąc. Około 10 mln klientów, którzy mają telefony na kartę (tzw. usługa przedpłacona, czyli system pre-paid), będzie musiało poczekać na nowy parlament. To on wprowadzi korzystną zmianę prawa telekomunikacyjnego, którą rząd już zaakceptował.

2 Prawo do informacji

Regulamin usług telekomunikacyjnych i ich cennik nie mogą być dla ciebie tajemnicą. Regulamin musi zawierać m.in.: zakres świadczonych usług ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową, zasady zapłaty kar umownych, zakres obsługi serwisowej, minimalny czas trwania umowy, tryb postępowania reklamacyjnego. O każdej zmianie w regulaminie musisz wiedzieć z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego.
Cennik usług ma określać m.in. kwoty za: przyłączenie do sieci, usługę, obsługę serwisową oraz szczegółowo informować o stosowanych pakietach cenowych i upustach. Cennik jest bezpłatny. Przysługuje w komplecie z umową, ale i na życzenie. O planowanej podwyżce masz być powiadomiony pisemnie z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego.

3 Droższe numery

W przypadku połączeń o podwyższonej opłacie, np. z numerem 0-700, musisz znać ich cenę za jednostkę połączenia netto i brutto (czyli ze wszystkim). Klienci sieci stacjonarnych przed naliczaniem opłaty muszą być informowani o kwocie połączenia. Bezpłatnie możesz kazać sobie zablokować połączenia z określonymi kategoriami numerów, usług lub połączeń przekraczających wybraną wartości.

4 Wykaz połączeń

Wraz z każdą fakturą nieodpłatnie masz dostać podstawowy wykaz swoich połączeń i liczby odpowiadających im jednostek rozliczeniowych. Na pisemne żądanie dostaniesz billing, czyli szczegółowy wykaz wykonanych nie tylko połączeń, ale i usług. Poznasz: wywoływany numer; datę i godzinę rozpoczęcia połączenia, czas jego trwania, cenę. Billing dostaniesz jedynie za ostatnie 12 miesięcy poprzedzające okres rozliczeniowy, w którym go zażądałeś.

5 Reklamacja

Jeśli nie została rozpatrzona (to nie to samo, co załatwiona!) w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została uwzględniona.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska