Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

17 milionów na płace urzędników

Alicja Bogiel
Urząd miasta w Zielonej Górze
Urząd miasta w Zielonej Górze
- Na administrację zaplanowaliśmy mniej pieniędzy niż w ubiegłym roku - mówi skarbnik Emilia Wojtuściszyn. Oszczędności będą na remontach i inwestycjach.

Urząd, urzędnicy i radni kosztować mają nas w tym roku ok. 30 mln zł. A może nawet i więcej, bo dopiero pod koniec miesiąca poznamy wszystkie poprawki prezydenta do projektu budżetu.

Nasi drodzy urzędnicy

Według planów, najwięcej wydamy na samych urzędników. Fundusz płac wyniesie ok. 17 mln zł - razem z podatkami i opłatami na fundusz ubezpieczeniowy i emerytalny. - Sam etatowy fundusz wyniesie 12,8 mln zł - podkreślają w urzędzie. A ponieważ magistrat ma na stanie 371 etatów, średnia płaca w urzędzie wyniesie 2.880 zł brutto.

Na zarobki urzędników wydamy zresztą więcej, bo do magistratu trafi jeszcze 40 pracowników interwencyjnych, których pensje funduje urząd pracy, ale również ze składek miasta.
W budżecie zaplanowano podwyżki dla urzędników, ale niewielkie - o 1 procent. Diety radnych kosztować nas mają w tym roku 650 tys. zł (o 20 tys. zł więcej niż w ubiegłym roku).

Wydatki na urzędników, to nie tylko płace. 140 tys. zł kosztować ma szkolenie urzędników, delegacje - 210 tys. zł, fundusz świadczeń socjalnych - 340 tys. zł.
W ten sposób kwota rośnie już do ponad 18 mln zł.

Tusz też kosztuje

Pozostałe ponad 10 mln zł przeznaczone będzie na funkcjonowanie urzędu, remonty budynków magistratu i inwestycje. Tych ostatnich sporo nie zaplanowano - za 1,57 mln zł. W tej kwocie jest zakup sprzętu komputerowego, kserokopiarki, samochodu dla urzędników z wydziału inwestycji (za 50 tys. zł), a także projekt rozbudowy budynku magistratu przy ul. Podgórnej.

- Utrzymanie wszystkich budynków urzędu oraz łączność informatyczna z zachowaniem poufności danych są bardzo kosztowne, a będą jeszcze bardziej - mówił niedawno prezydent Janusz Kubicki. - Warto wrócić więc do koncepcji rozbudowy obecnej siedziby magistratu.

Więcej niż na inwestycje trzeba będzie wydać na utrzymanie urzędu. 778 tys. zł kosztować ma papier, długopisy, tusz do drukarek... Na kalkulatory, wentylatory, czajniki, sprzęt wydać mamy 448 tys. zł, usługi pocztowe to koszt 645 tys. zł, remonty - 463 tys. zł.

Promocja lotniska

W budżecie zaplanowano też 985 tys. zł na promocję urzędu (w tym dotację na lotnisko w Babimoście).
Na ciasteczka i kawę zbyt wielu pieniędzy nie zaplanowano. I jak przyznają pracownicy, cukierków znacznie mniej widać w urzędzie. Może to już realizacja programu wyborczego prezydenta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska