65 lat Filharmonii Zielonogórskiej. Koncert jubileuszowy będzie z publicznością! Z symfonikami zagra Beata Bilińska

Zdzisław Haczek
Zdzisław Haczek
Pianistka Beata Bilińska należy do czołówki polskich pianistów. Artystka jest dobrze znana zielonogórskim melomanom ze wspólnych koncertów z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zielonogórskiej pod batutą dyrektora Czesława Grabowskiego Zdzisław Haczek/Gazeta Lubuska
Filharmonia Zielonogórska zaprasza w piątek, 21 maja 2021 r. na koncert… otwarty dla melomanów! Bilety kosztują jedyne 10 zł.

Jeszcze tydzień temu koncert jubileuszowy orkiestry Filharmonii Zielonogórskiej miał być transmitowany online, ale… Pandemia coraz bardziej odpuszcza, obostrzenia dotyczące wydarzeń kulturalnych też zostały poluzowane i Filharmonia Zielonogórska może świętować swoje 65. urodziny ze słuchaczami na widowni. Fakt – wszystko odbędzie się w reżimie sanitarnym.

50 lat pracy artystycznej Czesława Grabowskiego – koncert jubileuszowy w Filharmonii Zielonogórskiej

Pianistka Beata Bilińska, maestro Czesław Grabowski, Orkiestra Symfoniczna FZ

Koncert jubileuszowy z okazji 65-lecia Filharmonii Zielonogórskiej odbędzie się w piątek, 21 maja 2021 r. o godz. 20.00.
Wykonawcami będą: Beata Bilińska (fortepian), Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej, Czesław Grabowski (dyrygent), a w programie:

  • T. Baird – Uwertura na orkiestrę „Giocosa”,
  • F. Chopin – Koncert fortepianowy e-moll op.11,
  • S. Moniuszko – Uwertura fantastyczna „Bajka”.

Bilety (10 zł) w kasie FZ i na abilet.pl

Zabrzmi Uwertura patrona Zielonogórskiej Filharmonii – Tadeusza Bairda

Jubileuszowy koncert z okazji 65-lecia rozpoczyna Uwertura patrona Zielonogórskiej Filharmonii – Tadeusza Bairda. Kompozytor żyjący w latach 1928-1981 należy do najwybitniejszych twórców polskich XX wieku, o bogatym i różnorodnym dorobku. Jego pierwszoplanowym celem było tworzenie muzyki dostarczającej słuchaczowi głębokich przeżyć, wyrażanie swej osobowości. Nazwany „romantykiem współczesności” jako nadrzędną ideę traktował podporządkowanie środków technicznych muzycznemu wyrazowi.

Tadeusz Baird debiutował w okresie nie sprzyjającym nowatorskim poczynaniom. Wraz z innymi kompozytorami polskimi należał w młodości do tzw. „Grupy 49” (od roku powstania 1949), której założeniem było uprawianie muzyki komunikatywnej i nieskomplikowanej o ekspresji „pozytywnej” i „optymistycznej”.

Tadeusz Baird był jednym z inicjatorów odbywającego się od 1956 roku Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, „Giocosa” (1952) oparta na budowie allegra sonatowego jest orkiestrową autotranskrypcją pierwszej części wcześniej napisanej Sonaty nr 2 na fortepian.
(źródło: Filharmonia Zielonogórska)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie