Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

8 prostych sposobów, by w czasie pandemii podtrzymać dobre relacje ze współpracownikami

Maciej Mituła
Maciej Mituła
Pracownicy już od marca wykonują swoje obowiązki w trybie home office. Po zakończeniu lockdownu część pozostała w domach, a reszta wróciła do biur. Choć codziennie kontaktujemy się na żywo lub online ze współpracownikami, to perspektywa co najmniej pół roku pracy po za biurem sprawia, że relacje między koleżankami i kolegami z pracy mogą nieco przygasnąć. Jeśli lubimy swój zespół i czasem nawet tęsknimy za firmowymi pogawędkami, warto wypróbować kilka prostych sposobów na podtrzymanie relacji.
Pracownicy już od marca wykonują swoje obowiązki w trybie home office. Po zakończeniu lockdownu część pozostała w domach, a reszta wróciła do biur. Choć codziennie kontaktujemy się na żywo lub online ze współpracownikami, to perspektywa co najmniej pół roku pracy po za biurem sprawia, że relacje między koleżankami i kolegami z pracy mogą nieco przygasnąć. Jeśli lubimy swój zespół i czasem nawet tęsknimy za firmowymi pogawędkami, warto wypróbować kilka prostych sposobów na podtrzymanie relacji. unsplash
Praca zdalna ma swoje plusy i minusy. Do zalet można zaliczyć większą elastyczność i zaoszczędzony czas, który musielibyśmy stracić na dojazd do biura. Spośród minusów tej formy pracy rzadko poruszanym tematem jest poluzowaniem kontaktów między współpracownikami. Praca zdalna w czasie pandemii oznacza koniec pogawędek przy kawie, wspólnych dojazdów czy spotkań integracyjnych. Jak zatem temu przeciwdziałać i podtrzymać dobre relacje między współpracownikami. Wszak prędzej, czy później wrócimy wszyscy do biur.

Tak jak przewidywali eksperci, druga fala pandemii koronawirusa rozpoczęła się na jesieni. Choć większość firm pracuje w trybie rotacyjnym, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wraz z gwałtownym wzrostem zakażeń, pracodawcy podejmą decyzję o skierowaniu podwładnych na pracę zdalną. Przed nami zatem perspektywa kolejnych miesięcy pracy w domu i poluzowania służbowych kontaktów.

Warto przeczytać:

Choć pracujemy z domu, to kontakt ze współpracownikami utrzymujemy przede wszystkim przez służbowe komunikatory. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, by po omówieniu zadań, poświęcić kilka minut na zwykłą pogawędką. Każdy z nas jest stęskniony rozmów o czymkolwiek, więc telekonferencja może w tym pomóc.

Codziennie wysyłamy dziesiątki służbowych emaili. Nie stanie się nic złego, jeśli w jednym z nich napiszemy "Cześć, co słychać?" lub "Czy mógłbyś mi czymś doradzić?".

Uśmiechasz się do „wybrańców”, a resztę traktujesz wyniośle? To pierwszy krok do tego, aby zespół nie chciał z tobą pracować. Według badaczy to też prosta droga, aby zostać nielubianym agresorem.Kliknij dalej, aby sprawdzić z jakimi ludźmi nie lubią pracować inni i czy jesteś jednym z nich.

Ludzie, z którymi inni nie lubią pracować. Czy jesteś jednym z nich?

Zamiast pisać oficjalną korespondencje, wyślijmy współpracownikowi smsa z przypomnieniem lub prośbą. Czasem inna forma komunikacji pozwala na chwilę oderwać się od sztywnych ram i dać sobie nieco luzu.

Media społecznościowe mogą być idealnym narzędziem do podtrzymywania relacji mniej służbowych. Zamiast śledzić profile kolegów z pracy, załóżmy zamkniętą grupę w której we własnym gronie będziemy mogli porozmawiać na różne tematy lub pochwalić się zdjęciami z wakacji czy wizyty w restauracji.

Jeśli w naszej pracy są miłośnicy gier internetowych, nic nie stoi na przeszkodzie, by umówić się na wirtualnym pojedynek wieczorem, czy w dzień wolny. Wspólna rozrywka jest najlepszą drogą do potrzymania relacji.

Panuje ogólna zasada, że do pracy w dużej firmie bardziej stworzone są osoby silnie ukierunkowane na sukces, lubiące rywalizację i osiąganie kolejnych celów zawodowych. Jednak nie tylko takie predyspozycje są kluczem do odnalezienia się w tym środowisku. Ważne są umiejętności interpersonalne i komunikacyjne.

6 zasad, które pomogą nam przetrwać w korporacji. Nie wystar...

Każdy z nas lubi filmy, seriale czy książki. Wykorzystajmy zatem nasze zainteresowania i wspólnie z kolegami z pracy porozmawiajmy co ostatnio oglądaliśmy ciekawego lub jaka książka nas zainteresowała

W sieci co pewien czas popularne są tzw. challenge, czyli wyzwania, najczęściej w celu charytatywnym. Możemy połączyć przyjemne z pożytecznym i zorganizować taką akcję u nas w firmie. Zaangażowanie się w coś pożytecznego mocno spaja zespół.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska