Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Abonament samochodowy sprawia, że częściej sięgamy po nowe auto, rezygnując z zakupu kolejnej „używki”

AIP
Przeciętny wiek auta w Polsce wynosi obecnie 14 lat, co jest wynikiem o 3 lata gorszym od średniej dla całej UE.
Przeciętny wiek auta w Polsce wynosi obecnie 14 lat, co jest wynikiem o 3 lata gorszym od średniej dla całej UE. fot. Konrad KozłOwski/ Polskapress
Według danych ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), przeciętny wiek auta w Polsce wynosi obecnie 14 lat, co jest wynikiem o 3 lata gorszym od średniej dla całej UE i o 7 lat gorszym od europejskiego lidera, jakim jest Luksemburg. Winą za taki stan rzeczy ponosi przede wszystkim ogromny import samochodów używanych. W 2019 roku sprowadzono do Polski ponad milion aut osobowych, dwa razy więcej niż zarejestrowano nowych.

35 proc. użytkowników, którzy w styczniu złożyli wniosek o abonament samochodowy, wcześniej jeździło autem używanym kupionym za gotówkę- wynika z danych Carsmile.

W styczniu największą grupę wśród klientów platformy stanowiły osoby, które w chwili składania wniosku o abonament, jeździły autem używanym kupionym za gotówkę. Na drugim miejscu, z wynikiem na poziomie 32 proc. znalazł się leasing (nie ma tu niestety rozróżnienia czy chodzi o pojazd nowy, czy używany, ale firmy leasingowe nie chcą finansować aut starszych niż kilkuletnie).

Pozycja „używane kupione za gotówkę” zawsze była wysoko w wynikach ankiety, ale dopiero dane styczniowe pokazały jej wyraźną przewagę nad innymi formami zakupu i finansowania samochodu. W sumarycznych danych za ostatnich 6 miesięcy, posiadacze „używek”, którzy zdecydowali się na wynajem nowego auta, też mają silną reprezentację (33 proc.), ale osób korzystających wcześniej z leasingu jest nieco więcej (36 proc.).

- Jeśli tendencja obserwowana w styczniu potwierdzi się w kolejnych miesiącach, będzie to bardzo dobry znak dla całego rynku. Będzie można wtedy powiedzieć z całą pewnością, że abonamenty powodują odmłodzenie floty samochodowej na polskich drogach– mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Obejrzyj wideo:

Podatek cukrowy i od małpek na pewno wpłynie na ceny. Ekspert: Wiele sformułowań tej ustawy budzi wątpliwości

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Abonament samochodowy sprawia, że częściej sięgamy po nowe auto, rezygnując z zakupu kolejnej „używki” - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska