Absurd na stacji PKP w Zielonej Górze zlikwidowany. Jest przejście! [ZDJĘCIA]

kali
Wystarczyło zdjąć tylko jedną bramkę w ogrodzeniu i już przejście z peronu 1a w stronę dworca PKS gotowe - Zielona Góra, 15 lutego 2020 Leszek Kalinowski
O absurdzie na modernizowanej stacji PKP Zielona Góra Główna pisaliśmy dwukrotnie. Chodziło bowiem o brak przejścia z peronu 1a na dworzec PKS. A wystarczyło ściągnąć tylko jeden element ogrodzenia.

W ramach modernizacji stacji PKP wcześniej powstał peron 1a jako wydłużenie peronu 1, który ciągnął się teraz aż na wysokości dworca PKS. W sumie więc perony na stacji PKP ciągną się na długości 1 kilometra. W czasie remontu i zadaszania peronów przebudowano też układ komunikacyjny w okolicy. Przy peronie 1a położono chodnik prowadzący na dworzec PKS. Ale został on od peronu odgrodzony. – To jakiś absurd – mówili mieszkańcy i pasażerowie. Przecież wystarczy zdjąć jeden element ogrodzenia i z wysiadający z pociągu, a kontynuujący podróż autobusami PKS, nie musieliby nadrabiać drogi i dochodzić aż do dworca PKP.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz modernizację peronów na stacji PKP Zielona Góra Główna?

Pytaliśmy inwestora, czy nie można zdjąć jednego płotku. Tydzień temu usłyszeliśmy w PKP PLK: - Jeśli chodzi o przejście z peronu 1a na stacji w stronę parkingu i dworca PKS będziemy rozważać usprawnienia dojścia w ten sposób mówił Radosław Śledziński. - Przypomnę jednak, że w związku z prowadzonymi pracami obowiązuje nas tzw. trwałość projektu. Z tego względu w najbliższym czasie nie możliwości wprowadzenia zmian w dojściu na platformę. W momencie, kiedy pojawi się taka możliwość, czyli po upływie okresu trwałości, oczywiście przeanalizujemy taką możliwość.

W sprawę zaangażował się m.in. radny wojewódzki Kazimierz Łatwiński (PiS) i jak nas poinformował, udało się rozwiązać problem. Jeden element w ogrodzeniu został zdjęty i teraz bez problemu można przejść z peronu 1a w stronę centrum miasta.

ZOBACZ TEŻ

ZIELONA GÓRA. W poniedziałek odbiór inwestycji kolejowych. C...

ZIELONA GÓRA. Będą nowe, elektroniczne tablice. Sprawdź, czy...

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
18 lutego, 12:42, Ci:

Ciągle jest problem na peronie 3 który graniczy z zabudowa mieszkalna.dokuczaja mieszkańca lokomotywy Iveco,które mają włączone silniki lokomotywy walczą w dzień i w nocy ( od 17 do 8.30 następnego dnia)

Lokomotywy Iveco? Dobre :) Zadam pytanie - kto był tam pierwszy kolej czy mieszkańcy? Zawsze można sie przeprowadzić.

S
Sprawiedliwy

Jestem ciekaw czy zobaczymy na peronach zegary osoby które słabiej widzą takie urządzenia na pewno porawia komfort jak zwykle nie przewidziano a przecież po modernizacji były takowe

C
Ci

Ciągle jest problem na peronie 3 który graniczy z zabudowa mieszkalna.dokuczaja mieszkańca lokomotywy Iveco,które mają włączone silniki lokomotywy walczą w dzień i w nocy ( od 17 do 8.30 następnego dnia)

G
Gość

W Międzyrzeczu też był kiedyś dworzec PKP. A wejście na perony to jak tor przeszkód. Czekam aż upłynie okres trwałości. Logika i normalność to na PKP nienormalność.

G
Gość

Brawo Kaziu.

Dzięki Twojemu zaangażowaniu i wybitnym zdolnościom do przekonywania ludzi i rozwiązywaniu najtrudniejszych spraw pasażerowie i PKP i PKS są Tobie dozgonnie wdzięczni.

Bo przecież w PKP nikt by na tak prosty sposób ułatwienia ludziom życia nie wpadł. Dla kolejarzy pasażer to kula u nogi, papier jest najważniejszy, a że nadający się tylko do WC to oni tego nie wiedzą.

Ale lans kolego sobie zrobiłeś. Ha ha ha.

Dodaj ogłoszenie