Actyon to połączenie obszernego kompaktu z autem dostawczym

Czesław Wachnik
Actyon to zgrabna półciężarówka, którą pojedzie nawet pięć osób oraz spory ładunek
Actyon to zgrabna półciężarówka, którą pojedzie nawet pięć osób oraz spory ładunek Fot. Czesław Wachnik
Actyon sports sprawdzi się podczas codziennej jazdy w mieście i w trudnych warunkach terenowych. SsangYong to koreański koncern, który od lat współpracuje z niemieckim Mercedesem.

Actyon to najkrócej pick-up, czyli bardziej po polsku półciężarówka. Przydatna szczególnie dla małych firm i spółek. Ma wygodną, mieszcząca nawet pięć osób kabinę oraz skrzynię, w której przewieziemy prawie tonę ładunku.

NADWOZIE. Wymiary to 496 cm długości, 190 cm szerokości 175 cm wysokości. Rozstaw osi jest imponujący, wynosi bowiem aż 306 cm. Actyona trudno pomylić z innym autem. Stylistyka nadwozia jest szalenie odważna. Patrząc na auto z przodu widzimy dużą kratę wlotu powietrza, która wygląda jak.. kadłub łodzi. A może pysk rekina. Z boku styliści umieścili duże reflektory a łączy je potężny zderzak. Nadwozie actyona jak w aucie sportowym poprowadzono w górę, a kończy się ono wspomnianą skrzynią ładunkową. Co też ważne, jej podłogę a także boki wyłożono grubym plastikiem, dzięki czemu nie uszkodzimy przewożonych towarów. W skrzyni można przewieźć dosłownie wszystko, od lodówki, poprzez sprzęt sportowy, rowery czy nawet motocykl.
WNĘTRZE Auto jako jeden z nielicznych pick-upów ma obszerną pięcioosobową kabinę pasażerską. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Fotele są duże i nieco wyprofilowane. Jak na półciężarówkę zaskakują ładne materiały. Wprawdzie to plastik, ale wysokiej jakości. Deska rozdzielcza jest typowa, duży licznik prędkości, nieco mniejszy obrotomierz i połączone wskaźniki temperatury i ilości paliwa. Kratki nawiewu powietrza są okrągłe a obwódki chromowane. Uwagę zwraca też duża, o czterech ramionach kierownica.

BEZPIECZEŃSTWO Wśród systemów bezpieczeństwa dostępnych w Actyonie Sportsie wyróżnić należy ABS (zapobiega blokowaniu kół) i EBD (elektroniczny rozkład siły hamowania). Zwiększony rozmiar tarcz i zacisków oraz szybsza reakcja układu hamulcowego znacznie poprawiają siłę i skuteczność hamowania. Przednia szyba została wyposażona w podgrzewaną strefę odmrażającą wycieraczki. Elektrycznie zamykane szyby, automatycznie cofają się do pozycji otwartej w przypadku napotkania przeszkody (oporu). Takie zabezpieczenie uniemożliwi przycięcie przedmiotu lub ciała w sytuacji, gdy szyba nagle zacznie się zamykać.

SILNIK Auto występuje tylko z jednym silnikiem, który powstał we współpracy z niemieckim Mercedesem. To diesel o mocy 141 KM i momencie obrotowym 310 Nm. System common-rail trzeciej generacji umożliwia automatyczny wtrysk paliwa do komory silnika pod wysokim ciśnieniem i bardzo dokładnie dawkuje je do cylindrów. W cyklu mieszanym samochód spala 8 litrów oleju napędowego. Ale przy oszczędnej jeździe zadowoli się nawet 5 litrami.

TEST Komfort jazdy jest bardzo wysoki, a silnik pozwala na sprawne przyspieszanie, nawet przy czwartym biegu. Zawieszenie jest zaskakująco miękkie, co jednak nie pogarsza bezpieczeństwa jazdy. Actyon ma wysokie zawieszenie, stąd bez problemów radzi sobie z leśnymi czy polnymi drogami. Tym bardziej, że w razie potrzeby można skorzystać z napędu na cztery koła.

CENA W wersji z napędem na cztery koła i klimatyzacją actyon kosztuje od 80.900 zł. Jak na tak duże i uniwersalne auto nie jest to suma duża. Tym bardziej, że możemy od niej odpisać 22-procentowy podatek VAT.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie