Actyon to najkrócej pick-up, czyli bardziej po polsku półciężarówka. Przydatna szczególnie dla małych firm i spółek. Ma wygodną, mieszcząca nawet pięć osób kabinę oraz skrzynię, w której przewieziemy prawie tonę ładunku.
NADWOZIE. Wymiary to 496 cm długości, 190 cm szerokości 175 cm wysokości. Rozstaw osi jest imponujący, wynosi bowiem aż 306 cm. Actyona trudno pomylić z innym autem. Stylistyka nadwozia jest szalenie odważna. Patrząc na auto z przodu widzimy dużą kratę wlotu powietrza, która wygląda jak.. kadłub łodzi. A może pysk rekina. Z boku styliści umieścili duże reflektory a łączy je potężny zderzak. Nadwozie actyona jak w aucie sportowym poprowadzono w górę, a kończy się ono wspomnianą skrzynią ładunkową. Co też ważne, jej podłogę a także boki wyłożono grubym plastikiem, dzięki czemu nie uszkodzimy przewożonych towarów. W skrzyni można przewieźć dosłownie wszystko, od lodówki, poprzez sprzęt sportowy, rowery czy nawet motocykl.
WNĘTRZE Auto jako jeden z nielicznych pick-upów ma obszerną pięcioosobową kabinę pasażerską. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Fotele są duże i nieco wyprofilowane. Jak na półciężarówkę zaskakują ładne materiały. Wprawdzie to plastik, ale wysokiej jakości. Deska rozdzielcza jest typowa, duży licznik prędkości, nieco mniejszy obrotomierz i połączone wskaźniki temperatury i ilości paliwa. Kratki nawiewu powietrza są okrągłe a obwódki chromowane. Uwagę zwraca też duża, o czterech ramionach kierownica.
BEZPIECZEŃSTWO Wśród systemów bezpieczeństwa dostępnych w Actyonie Sportsie wyróżnić należy ABS (zapobiega blokowaniu kół) i EBD (elektroniczny rozkład siły hamowania). Zwiększony rozmiar tarcz i zacisków oraz szybsza reakcja układu hamulcowego znacznie poprawiają siłę i skuteczność hamowania. Przednia szyba została wyposażona w podgrzewaną strefę odmrażającą wycieraczki. Elektrycznie zamykane szyby, automatycznie cofają się do pozycji otwartej w przypadku napotkania przeszkody (oporu). Takie zabezpieczenie uniemożliwi przycięcie przedmiotu lub ciała w sytuacji, gdy szyba nagle zacznie się zamykać.
SILNIK Auto występuje tylko z jednym silnikiem, który powstał we współpracy z niemieckim Mercedesem. To diesel o mocy 141 KM i momencie obrotowym 310 Nm. System common-rail trzeciej generacji umożliwia automatyczny wtrysk paliwa do komory silnika pod wysokim ciśnieniem i bardzo dokładnie dawkuje je do cylindrów. W cyklu mieszanym samochód spala 8 litrów oleju napędowego. Ale przy oszczędnej jeździe zadowoli się nawet 5 litrami.
TEST Komfort jazdy jest bardzo wysoki, a silnik pozwala na sprawne przyspieszanie, nawet przy czwartym biegu. Zawieszenie jest zaskakująco miękkie, co jednak nie pogarsza bezpieczeństwa jazdy. Actyon ma wysokie zawieszenie, stąd bez problemów radzi sobie z leśnymi czy polnymi drogami. Tym bardziej, że w razie potrzeby można skorzystać z napędu na cztery koła.
CENA W wersji z napędem na cztery koła i klimatyzacją actyon kosztuje od 80.900 zł. Jak na tak duże i uniwersalne auto nie jest to suma duża. Tym bardziej, że możemy od niej odpisać 22-procentowy podatek VAT.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?