Zaproszeni eksperci mówili na temat relacji z klientami. Było to wyjątkowe spotkanie, podczas którego każdy z prelegentów nawiązywał do prezentacji swojego poprzednika, co potwierdziło fakt, iż na obsługę klienta szczególnie w e-biznesie należy patrzeć kompleksowo. Wszystkie elementy składające się na satysfakcję klienta są ważne i wzajemnie się uzupełniają.
Konferencję rozpoczął Tomasz Karwatka - prezes zarządu Divante. Prowadzący wyjaśnił, w jaki sposób pozyskać klientów, jak wykorzystać efekt ROPO (zachowania konsumenckie w intrenecie przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży.). Scharakteryzował ich zachowania w momencie wyboru sprzedawcy na przykładnie konkretnych organizacji. Omówił narzędzia, które są użytecznie w pozyskiwaniu klientów, a także, na przykładach, opowiedział o szacowaniu kosztów i przychodów z tych działań .
Drugim prelegentem był Adam Pioch z firmy Digital Generation, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze wspierania e-biznesu. Nawiązując do działań związanych z pozyskiwaniem klienta, przedstawił proces budowania z nim relacji.
Malwina Sakowska z Perceptus sp. z o.o. zanalizowała czynniki, które są dla klientów decydujące w momencie wyboru produktu. Podkreśliła również, że dużo kosztowniejsze jest pozyskanie nowego klienta, niż koszt sprzedaży produktu konsumentowi, z którym mieliśmy już związek.
Kolejnym ekspertem była Marta Bojanowska (Petra sp. z o.o.), która nawiązując do swojej poprzedniczki podkreślała ważność satysfakcji klienta z naszego przedsięwzięcia. W momencie jego zadowolenia odnotujemy takie szczegóły jak: pozostawienie kontaktu, zakup lub choćby powtórną chęć odwiedzenia naszej strony. Prelegentka wspomniała o elementach, które zagwarantują nam pozytywny odbiór ze strony konsumenta. Opisała, czego nie powinno zabraknąć na stronie internetowej naszej firmy oraz jak formułować treści i komunikaty do klientów. Przytoczyła także opinie ekonomistów, które mówią o wysokich wymaganiach klientów.
Studium przypadku na przykładzie SMSCentral.pl omówił Piotr Zieliński, który rozwinął zagadnienie standardów obsługi klienta. Opisał budowę platformy, a także pokazał jak wyglądała współpraca i pilotaże w jej trakcie. Omówił kwestie licencjonowania oraz ukryte koszty rozwiązań IT. Tematem wystąpienia była również budowa procedur związanych z obsługą klientów oraz ochroną danych osobowych. Prelegent przedstawił mechanizmy podtrzymujące relacje z klientami.
Na zakończenie spotkania dr inż. Robert Barski z Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Zielonogórskiego mówił, jak podtrzymywać relacje z klientem. Swoje wystąpienie spuentował maksymą: „Traktuj wszystkich tak, jakbyś sam chciał być traktowany”.
Wstęp na konferencję był wolny, a jej organizatorem była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Cały przebieg spotkania transmitował online portal „Wspieramy e-biznes.
Listę kolejnych konferencji wraz z programem i formularzem zgłoszeniowym znajdziecie Państwo na: web.gov.pl/aktualnosci/19_1996.html. Wszystkie konferencję można także oglądać on-line na stronie www.web.gov.pl/transmisja.
Przebieg poprzednich spotkań można obejrzeć na serwisie YouTube, pod adresem: www.youtube.com/WEBGOVPL.
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?