Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alarm przerażonych mieszkańców Łupowa. Informowali, że spod pociągu wydobywa się ogień i żar. Na nogi postawiono kilka jednostek straży

Michał Korn
Michał Korn
Widząc wydobywające się spod pociągu iskry, świadkowie zadzwonili na numer alarmowy. Zobacz więcej zdjęć >>>
Widząc wydobywające się spod pociągu iskry, świadkowie zadzwonili na numer alarmowy. Zobacz więcej zdjęć >>>PKP Polskie Linie Kolejowe SA/FB
Zgłoszenie na numer alarmowy "112" o pożarze składów wpłynęło w środę, 9 grudnia po godzinie 21.00. Świadkowie informowali, że palą się dwie lokomotywy. Zdarzenie wywołało panikę wśród świadków i mieszkańców Łupowa (pow. gorzowski).

Zgłoszenie: "palą się lokomotywy"

Komunikat, który wpłynął do Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego dotyczący pożaru lokomotyw postawił na nogi służby ratunkowe. Jego treść brzmiała bardzo dramatycznie, bowiem poza samym ogniem, spod maszyn miały wydobywać się iskry - widać to bardzo dokładnie na powyższych zdjęciach. Na miejsce rozdysponowano pięć jednostek straży pożarnej, w tym OSP z Bogdańca.

Tak wyglądał komunikat dotyczący pożaru lokomotyw, który otrzymali strażacy OSP Bogdaniec.
Tak wyglądał komunikat dotyczący pożaru lokomotyw, który otrzymali strażacy OSP Bogdaniec. OSP Bogdaniec

- Po dojeździe prosto ze Stanowic (do Łupowa - przyp. redakcji) okazało się, że to specjalistyczny pociąg o nazwie SPENO! Jest to maszyna, która szlifuje tory, dzięki czemu poprawia komfort jazdy i niweluje hałas - wyjaśniają strażacy OSP w Bogdańcu.

Ludzie często mylą pożar ze składem SPENO

Niestety to nie pierwsze tego typu zgłoszenie. Mieszkańcy, widząc skład szlifujący tory często mylą wydobywające się spor pociągu iskry z pożarem. Takie pomyłki zdarzają się szczególnie po zmroku, kiedy efekt pracy SPENO jest jeszcze bardziej widowiskowy i może wpływać na wyobraźnię. Dlatego, zanim zadzwonimy na numer alarmowy, starajmy się upewnić, czy zjawisko, które obserwujemy rzeczywiście jest zagrożeniem, czy też ma związek z pracami konserwatorskimi na kolei.

Tak wygląda praca składu SPENO po zmroku.
Tak wygląda praca składu SPENO po zmroku. OSP Bogdaniec

Jak działa SPENO?

Lokomotywa SPENO to ważąca około 300 ton i mierząca kilkadziesiąt metrów maszyna, która najpierw bada ultradźwiękami powierzchnię szyn i kolejno za pomocą specjalistycznych tarcz szlifuje je z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od stanu torowiska, Speno nawet kilka razy przejeżdża dany odcinek, żeby wywołać zamierzony efekt.

Tak wygląda SPENO podczas szlifowania torów:

Zobacz również: Parada Parowozów w Wolsztynie:

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska