Amica walczy o konsumenta nowinkami technologicznymi. Jak ułatwiają życie?

Zbigniew Biskupski AIPZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (2 zdjęcia)
Rozmowa z Maciejem Bartłomiejem Kamińskim, wiceprezesem ds. zarządzania produktami Amica Handel i Marketing Sp. z o.o.

– Żyjemy w świecie nowych technologii. Przez smartfon robimy zakupy i regulujemy płatności w banku. Coraz częściej też zarządzamy domem. Czy możemy też komórką zarządzać sprzętem kuchennym Amiki?
– To prawda. Generalnie smartfon stał się nawigatorem i kluczem do naszego świata. Osoby, które świadomie korzystają z tego urządzenia, zdają sobie sprawę, jakie daje on możliwości. Patrząc z tej perspektywy, również producenci sprzętu AGD starają się zaoferować klientom sprzęty oparte o inteligentne rozwiązania, rozwiązania smart… Powiedziałbym jednak, że trend ten w naszej branży jest dużo bardziej medialny, niż mający szerokie zastosowanie w codziennym użytkowaniu.
Nie znaczy to jednak, że jako producenci nie idziemy w stronę ułatwiania życia klientom. Już kilka lat temu, jako Amica, zaoferowaliśmy klientom produkty z funkcjami daleko wykraczającymi poza możliwości prostego programatora. Wprowadzając wyświetlacze dotykowe do piekarników zmieniliśmy sposób interakcji klienta ze sprzętem na bardziej intuicyjny. Generalnie to my jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy 8-calowy dotykowy wyświetlacz w piekarnikach. To pokazuje, że nie tylko podążamy za światowymi trendami, ale też je współkreujemy.
Jeśli chodzi o rozwiązania typu zdalne sterowanie, to również mamy w ofercie takie rozwiązania, m.in. stworzyliśmy środowisko oparte o Internet of Things, gdzie piekarnik łączy się z telefonem i możemy przez smartfon kontrolować proces pieczenia. Dodatkowo połączyliśmy okap z płytą indukcyjną, w taki sposób, że w momencie rozpoczęcia gotowania okap sam włącza się i dostosowuje moc pochłaniania w zależności od ustawień na płycie. Zbudowaliśmy więc system, który pozwala kontrolować i zarządzać i wspomagać proces pieczenia, czy gotowania.

– Jednak o konsumenta trzeba wciąż walczyć. Także nowinkami technologicznymi?
– Oczywiście nie sposób nie zauważyć, że zmienia się zarówno konsument, jak i sposób w jaki korzysta on z urządzeń. Wiąże się z tym nieustanny rozwój funkcji i cech produktów. Dzisiaj użytkownicy oczekują od piekarnika czy od płyty grzejnej dużo więcej niż kilka lat temu. Aktualnie bardzo mocny jest trend wymiany konwencjonalnych płyt grzejnych i ceramicznych na płyty indukcyjne. Jakie to niesie ze sobą korzyści? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma różnicy między płytą ceramiczną a indukcyjną. Ale to złudzenie. Płyta indukcyjna pozwala na dużo doprowadzanie do stanu wrzenia i jednocześnie szybciej się schładza gdy z niej zdejmiemy garnek. Ale to nie wszystko. Różne kształty pól oraz możliwość łączenia ich w podwójne pola w sposób prosty pozwalają na gotowanie w naczyniach o niestandardowych kształtach jak np. brytfanna. To co jest bardzo ważne, to fakt, że płyta indukcyjna jest urządzeniem sterowanym elektronicznie. W jej przypadku można więc rozwijać bardzo dużo nowych funkcji. I my mamy swój pomysł na taki rozwój.

Planujesz kupić lub sprzedać mieszkanie? Od roku ceny idą wciąż w górę a znalezienie mieszkania, zwłaszcza nowego, jest trudne. Dlaczego i co będzie dalej? Kliknij po prostu w ten tekst a dowiesz się wszystkiego!

– Jakich więc nowych udogodnień może oczekiwać konsument?
– Wprowadziliśmy ostatnio serię płyt intuicyjnych, które po postawieniu na nich garnka same rozpoznają ten fakt; wówczas aby rozpocząć gotowanie wystarczy tylko wybrać moc grzania i gotowe (funkcja Hob&Go). Ale to nie koniec! W przypadku postawienia na tejże płycie np. brytfanny płyta nie tylko sama ja wykryje, ale również automatycznie połączy dwa pola w jedno (funkcja AutoBridge). I trzecia nowość test garnka (CheckPot). Ponieważ nie wszystkie garnki pozwalają wykorzystać pełną wydajność energetyczną pola grzejnego, dlatego stworzyliśmy bardzo pomocną funkcję testu garnka i sami jesteśmy w stanie sprawdzić, czy określony garnek idealnie nadaje się do gotowania na płycie indukcyjnej, czy tez nie.
Jak widać rozwijając funkcje i nasze kompetencje w obszarze elektroniki staramy się upraszczać życie użytkownika i rozwiązywać jego małe problemy dnia codziennego. Pozwolę sobie na jeszcze jeden przykład- nie do końca doceniony na rynku polskim- piekarnik posiadający funkcję samooczyszczenia pyrolitycznego. To jest naprawdę świetne, ponieważ mycie piekarnika jest naprawdę czasochłonne! Jak to działa- bardzo prosto! Wyciągamy wszystko, co jest w piekarniku, włączamy funkcję samooczyszczenia, a temperatura prawie 500 stopni Celsjusza wypala wszystkie resztki i zamienia je w pył. Na koniec więc bierzemy szufelkę oraz zmiotkę i jest po sprawie! Prosty proces, bardzo efektywny i rozwiązuje to, co w konwencjonalnych piekarnikach wciąż jest zmorą.

– Nowe technologie, z których korzysta konsument, to jednak sam wierzchołek - finał procesów produkcyjnych. Tymczasem niedawno spółka zakomunikowała, że zrealizowała inwestycję za kwotę 57 milionów złotych – magazyn wysokiego składowania. To musi być duży magazyn. Potrzebny jest taki w dzisiejszych czasach?
– Bardzo potrzebny, zwłaszcza, że kluczowe znaczenie ma dla nas elastyczność dostaw. pełni Posiadając zdigitalizowany magazyn wysokiego składowania, zlokalizowany na terenie fabryki, jesteśmy w stanie lepiej zarządzać produkcją i sprzedażą. Magazyn jest nowoczesny. W pełni zautomatyzowany i zarządzany przez tylko 2 ludzi. To generalnie bardzo ciekawe zagadnienie. Po zakończeniu kompletowania wysyłek np. w nocy automatycznie optymalizowany jest układ produktów. Produkty cieszące się największym popytem są składowane w lokalizacjach, skąd można je ładować najszybciej, zaś rotujące wolniej umieszczane są w sektorach odleglejszych. Jednocześnie możemy tak, jak chcemy, zarządzać czasem przyjmowania towarów – bo przyjmujemy też towary – oraz konfekcjonowania kontenerów dla partnerów biznesowych w Polsce i zagranicą. Oczywiście magazyn jest inwestycją. Jak każda inwestycja, powinien się zwracać w czasie. I tak będzie, gdyż mogliśmy w związku z jego budową zrezygnować z magazynów zewnętrznych, Nie musimy przewozić towarów do tychże magazynów. Wszystko to są uproszczenia i oszczędności w całym łańcuchu dostaw.

– Co to znaczy?
Na przykład wkrótce będziemy przygotowywać się do przerwy produkcyjnej latem. Możemy więc wyprodukować wcześniej więcej towaru niż potrzeba go dla bieżących dostaw i dostarczać go klientom podczas przerwy technologicznej fabryki, Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać, że mamy spółki, które są zlokalizowane w kilku państwach oraz klientów w ponad 50 państwach na świecie. Działamy więc na bardzo dużym rynku, głównie europejskim i w zależności od potrzeb, jesteśmy w stanie wysyłać z naszego magazynu albo duży kontener albo nawet pojedynczą małą ciężarówkę z towarem, mogąc je szybko załadować i odprawić w drogę w dowolnym momencie.

– Amica staje się więc firmą coraz bardziej globalną?
– Realizujemy strategię, która kilka lat temu została określona jako HIT2023. Zostały w niej wówczas określone głównie kierunki rozwoju Amiki, które konsekwentnie realizujemy. Założyliśmy w strategii, iż w ciągu dziesięciu lat staniemy się jednym z 3 głównych producentów sprzętu grzejnego (piekarniki i płyty do zabudowy, kuchnie wolnostojące) w Europie. To zaś oznacza, że musimy dużo sprzedawać. Cała strategia globalizacji – czy raczej ekspansji na rynki europejskie – opiera się min. na rozbudowie sieci dystrybucji. Dlatego też w ciągu kilku ostatnich lat kupiliśmy dwie spółki: spółkę CDA w Wielkiej Brytanii i Sideme we Francji. Są to spółki dystrybucyjne i za ich pośrednictwem chcemy wzmacniać naszą pozycję na tych rynkach, które wraz z rynkiem niemieckim (na którym jesteśmy obecni od wielu lat), odpowiadają z sprzedaż ponad 50% AGD w Europie .

Teraz czas na hiszpańską spółkę Fagor?
Nie ukrywamy, że byliśmy i jesteśmy nadal zainteresowani tą marką. Obecnie trwa postępowanie, mające na celu wyłonienie podmiotu, który przejmie prawa do korzystania z marki Fagor. Generalnie, jako duży gracz w Europie, jesteśmy zainteresowani posiadaniem wielu wartościowych marek w segmencie kuchennego sprzętu AGD oraz produkcją sprzętu grzejnego pod tymi markami. Fagor był znanym graczem, także w Polsce, choć u nas był obecny przede wszystkim poprzez markę Mastercook. Patrząc z perspektywy, że jest to marka znana, zwłaszcza na południu Europy, korzystnie byłoby dołączyć ją do portfolio naszych marek.

Fagor z Amiki?
To nic nadzwyczajnego. W świecie producentów sprzętu AGD to normalne, że wiele firm produkuje sprzęt określonego rodzaju pod wieloma markami, nawet dla konkurentów. W Amice też produkujemy pod kilkoma markami własnymi- Amica, Hansa, Gram, CDA, ale i pod markami naszych partnerów. To jest normalna strategia, polegająca m.in. na tym, aby optymalizować koszty produkcji i maksymalnie wykorzystywać moce fabryki.

– A budowa fabryk zagranicą?
– Na razie nie mamy takich planów. Dużo ważniejsza jest dla nas rozbudowa potencjału fabryki we Wronkach w zakresie produkcji sprzętu grzejnego: piekarników, płyt do zabudowy oraz kuchni wolnostojących, które chcemy oferować klientom w całej Europie i w wybranych krajach na świecie.

– Dziękuję za rozmowę.

W ostatnich dniach kwietnia wydłużyła się lista korzyści dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Masz ją? powinieneś mieć? Jakie korzyści? Kliknij po prostu w ten tekst, a dowiesz się wszystkiego!

Zaczyna się też sezon na śluby i wesela. Teraz daje się głównie kopertę. A ile w niej być powinno? Kliknij, a dowiesz się wszystkiego o ślubach i weselach 2018.

Materiał oryginalny: Amica walczy o konsumenta nowinkami technologicznymi. Jak ułatwiają życie? - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3