Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Amica walczy o konsumenta nowinkami technologicznymi. Jak ułatwiają życie?

Zbigniew Biskupski AIP
Grzegorz Dembiński / Polska Press
Rozmowa z Maciejem Bartłomiejem Kamińskim, wiceprezesem ds. zarządzania produktami Amica Handel i Marketing Sp. z o.o.

– Żyjemy w świecie nowych technologii. Przez smartfon robimy zakupy i regulujemy płatności w banku. Coraz częściej też zarządzamy domem. Czy możemy też komórką zarządzać sprzętem kuchennym Amiki?
– To prawda. Generalnie smartfon stał się nawigatorem i kluczem do naszego świata. Osoby, które świadomie korzystają z tego urządzenia, zdają sobie sprawę, jakie daje on możliwości. Patrząc z tej perspektywy, również producenci sprzętu AGD starają się zaoferować klientom sprzęty oparte o inteligentne rozwiązania, rozwiązania smart… Powiedziałbym jednak, że trend ten w naszej branży jest dużo bardziej medialny, niż mający szerokie zastosowanie w codziennym użytkowaniu.
Nie znaczy to jednak, że jako producenci nie idziemy w stronę ułatwiania życia klientom. Już kilka lat temu, jako Amica, zaoferowaliśmy klientom produkty z funkcjami daleko wykraczającymi poza możliwości prostego programatora. Wprowadzając wyświetlacze dotykowe do piekarników zmieniliśmy sposób interakcji klienta ze sprzętem na bardziej intuicyjny. Generalnie to my jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy 8-calowy dotykowy wyświetlacz w piekarnikach. To pokazuje, że nie tylko podążamy za światowymi trendami, ale też je współkreujemy.
Jeśli chodzi o rozwiązania typu zdalne sterowanie, to również mamy w ofercie takie rozwiązania, m.in. stworzyliśmy środowisko oparte o Internet of Things, gdzie piekarnik łączy się z telefonem i możemy przez smartfon kontrolować proces pieczenia. Dodatkowo połączyliśmy okap z płytą indukcyjną, w taki sposób, że w momencie rozpoczęcia gotowania okap sam włącza się i dostosowuje moc pochłaniania w zależności od ustawień na płycie. Zbudowaliśmy więc system, który pozwala kontrolować i zarządzać i wspomagać proces pieczenia, czy gotowania.

– Jednak o konsumenta trzeba wciąż walczyć. Także nowinkami technologicznymi?
– Oczywiście nie sposób nie zauważyć, że zmienia się zarówno konsument, jak i sposób w jaki korzysta on z urządzeń. Wiąże się z tym nieustanny rozwój funkcji i cech produktów. Dzisiaj użytkownicy oczekują od piekarnika czy od płyty grzejnej dużo więcej niż kilka lat temu. Aktualnie bardzo mocny jest trend wymiany konwencjonalnych płyt grzejnych i ceramicznych na płyty indukcyjne. Jakie to niesie ze sobą korzyści? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma różnicy między płytą ceramiczną a indukcyjną. Ale to złudzenie. Płyta indukcyjna pozwala na dużo doprowadzanie do stanu wrzenia i jednocześnie szybciej się schładza gdy z niej zdejmiemy garnek. Ale to nie wszystko. Różne kształty pól oraz możliwość łączenia ich w podwójne pola w sposób prosty pozwalają na gotowanie w naczyniach o niestandardowych kształtach jak np. brytfanna. To co jest bardzo ważne, to fakt, że płyta indukcyjna jest urządzeniem sterowanym elektronicznie. W jej przypadku można więc rozwijać bardzo dużo nowych funkcji. I my mamy swój pomysł na taki rozwój.

Planujesz kupić lub sprzedać mieszkanie? Od roku ceny idą wciąż w górę a znalezienie mieszkania, zwłaszcza nowego, jest trudne. Dlaczego i co będzie dalej? Kliknij po prostu w ten tekst a dowiesz się wszystkiego!

– Jakich więc nowych udogodnień może oczekiwać konsument?
– Wprowadziliśmy ostatnio serię płyt intuicyjnych, które po postawieniu na nich garnka same rozpoznają ten fakt; wówczas aby rozpocząć gotowanie wystarczy tylko wybrać moc grzania i gotowe (funkcja Hob&Go). Ale to nie koniec! W przypadku postawienia na tejże płycie np. brytfanny płyta nie tylko sama ja wykryje, ale również automatycznie połączy dwa pola w jedno (funkcja AutoBridge). I trzecia nowość test garnka (CheckPot). Ponieważ nie wszystkie garnki pozwalają wykorzystać pełną wydajność energetyczną pola grzejnego, dlatego stworzyliśmy bardzo pomocną funkcję testu garnka i sami jesteśmy w stanie sprawdzić, czy określony garnek idealnie nadaje się do gotowania na płycie indukcyjnej, czy tez nie.
Jak widać rozwijając funkcje i nasze kompetencje w obszarze elektroniki staramy się upraszczać życie użytkownika i rozwiązywać jego małe problemy dnia codziennego. Pozwolę sobie na jeszcze jeden przykład- nie do końca doceniony na rynku polskim- piekarnik posiadający funkcję samooczyszczenia pyrolitycznego. To jest naprawdę świetne, ponieważ mycie piekarnika jest naprawdę czasochłonne! Jak to działa- bardzo prosto! Wyciągamy wszystko, co jest w piekarniku, włączamy funkcję samooczyszczenia, a temperatura prawie 500 stopni Celsjusza wypala wszystkie resztki i zamienia je w pył. Na koniec więc bierzemy szufelkę oraz zmiotkę i jest po sprawie! Prosty proces, bardzo efektywny i rozwiązuje to, co w konwencjonalnych piekarnikach wciąż jest zmorą.

– Nowe technologie, z których korzysta konsument, to jednak sam wierzchołek - finał procesów produkcyjnych. Tymczasem niedawno spółka zakomunikowała, że zrealizowała inwestycję za kwotę 57 milionów złotych – magazyn wysokiego składowania. To musi być duży magazyn. Potrzebny jest taki w dzisiejszych czasach?
– Bardzo potrzebny, zwłaszcza, że kluczowe znaczenie ma dla nas elastyczność dostaw. pełni Posiadając zdigitalizowany magazyn wysokiego składowania, zlokalizowany na terenie fabryki, jesteśmy w stanie lepiej zarządzać produkcją i sprzedażą. Magazyn jest nowoczesny. W pełni zautomatyzowany i zarządzany przez tylko 2 ludzi. To generalnie bardzo ciekawe zagadnienie. Po zakończeniu kompletowania wysyłek np. w nocy automatycznie optymalizowany jest układ produktów. Produkty cieszące się największym popytem są składowane w lokalizacjach, skąd można je ładować najszybciej, zaś rotujące wolniej umieszczane są w sektorach odleglejszych. Jednocześnie możemy tak, jak chcemy, zarządzać czasem przyjmowania towarów – bo przyjmujemy też towary – oraz konfekcjonowania kontenerów dla partnerów biznesowych w Polsce i zagranicą. Oczywiście magazyn jest inwestycją. Jak każda inwestycja, powinien się zwracać w czasie. I tak będzie, gdyż mogliśmy w związku z jego budową zrezygnować z magazynów zewnętrznych, Nie musimy przewozić towarów do tychże magazynów. Wszystko to są uproszczenia i oszczędności w całym łańcuchu dostaw.

– Co to znaczy?
Na przykład wkrótce będziemy przygotowywać się do przerwy produkcyjnej latem. Możemy więc wyprodukować wcześniej więcej towaru niż potrzeba go dla bieżących dostaw i dostarczać go klientom podczas przerwy technologicznej fabryki, Przede wszystkim jednak trzeba pamiętać, że mamy spółki, które są zlokalizowane w kilku państwach oraz klientów w ponad 50 państwach na świecie. Działamy więc na bardzo dużym rynku, głównie europejskim i w zależności od potrzeb, jesteśmy w stanie wysyłać z naszego magazynu albo duży kontener albo nawet pojedynczą małą ciężarówkę z towarem, mogąc je szybko załadować i odprawić w drogę w dowolnym momencie.

– Amica staje się więc firmą coraz bardziej globalną?
– Realizujemy strategię, która kilka lat temu została określona jako HIT2023. Zostały w niej wówczas określone głównie kierunki rozwoju Amiki, które konsekwentnie realizujemy. Założyliśmy w strategii, iż w ciągu dziesięciu lat staniemy się jednym z 3 głównych producentów sprzętu grzejnego (piekarniki i płyty do zabudowy, kuchnie wolnostojące) w Europie. To zaś oznacza, że musimy dużo sprzedawać. Cała strategia globalizacji – czy raczej ekspansji na rynki europejskie – opiera się min. na rozbudowie sieci dystrybucji. Dlatego też w ciągu kilku ostatnich lat kupiliśmy dwie spółki: spółkę CDA w Wielkiej Brytanii i Sideme we Francji. Są to spółki dystrybucyjne i za ich pośrednictwem chcemy wzmacniać naszą pozycję na tych rynkach, które wraz z rynkiem niemieckim (na którym jesteśmy obecni od wielu lat), odpowiadają z sprzedaż ponad 50% AGD w Europie .

Teraz czas na hiszpańską spółkę Fagor?
Nie ukrywamy, że byliśmy i jesteśmy nadal zainteresowani tą marką. Obecnie trwa postępowanie, mające na celu wyłonienie podmiotu, który przejmie prawa do korzystania z marki Fagor. Generalnie, jako duży gracz w Europie, jesteśmy zainteresowani posiadaniem wielu wartościowych marek w segmencie kuchennego sprzętu AGD oraz produkcją sprzętu grzejnego pod tymi markami. Fagor był znanym graczem, także w Polsce, choć u nas był obecny przede wszystkim poprzez markę Mastercook. Patrząc z perspektywy, że jest to marka znana, zwłaszcza na południu Europy, korzystnie byłoby dołączyć ją do portfolio naszych marek.

Fagor z Amiki?
To nic nadzwyczajnego. W świecie producentów sprzętu AGD to normalne, że wiele firm produkuje sprzęt określonego rodzaju pod wieloma markami, nawet dla konkurentów. W Amice też produkujemy pod kilkoma markami własnymi- Amica, Hansa, Gram, CDA, ale i pod markami naszych partnerów. To jest normalna strategia, polegająca m.in. na tym, aby optymalizować koszty produkcji i maksymalnie wykorzystywać moce fabryki.

– A budowa fabryk zagranicą?
– Na razie nie mamy takich planów. Dużo ważniejsza jest dla nas rozbudowa potencjału fabryki we Wronkach w zakresie produkcji sprzętu grzejnego: piekarników, płyt do zabudowy oraz kuchni wolnostojących, które chcemy oferować klientom w całej Europie i w wybranych krajach na świecie.

– Dziękuję za rozmowę.

W ostatnich dniach kwietnia wydłużyła się lista korzyści dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Masz ją? powinieneś mieć? Jakie korzyści? Kliknij po prostu w ten tekst, a dowiesz się wszystkiego!

Zaczyna się też sezon na śluby i wesela. Teraz daje się głównie kopertę. A ile w niej być powinno? Kliknij, a dowiesz się wszystkiego o ślubach i weselach 2018.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Amica walczy o konsumenta nowinkami technologicznymi. Jak ułatwiają życie? - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska