Aplikacja e-food informuje klientów o szkodliwości produktu. Lubiana na Facebooku ma też wrogów

agadZaktualizowano 
Sprawdziliśmy, jak to działa Aplikacja e-food. Wyświetliła się nam czerwona buźka
Sprawdziliśmy, jak to działa Aplikacja e-food. Wyświetliła się nam czerwona buźka Andrzej Muszyński
Ma prawie 4 tys. polubień ma na Facebooku.

e-food to aplikacja o dodatkach do żywności, którą można za darmo ściągnąć na smartfona. Nowy program budzi kontrowersje, głównie wśród producentów żywności.

Z aplikacji korzysta m.in. pan Michał z Bydgoszczy. Opowiada nam, jak działa i w czym mu pomaga.

- To proste, bierze się do ręki produkt i skanuje smartfonem kod kreskowy. Gdy pojawi się zielona buźka to znaczy, że skład nie powinien martwić. Żółta sugeruje, że jest trochę gorzej, ale jeszcze nie aż tak źle. Różowa powinna dać więcej do myślenia, ale najgorsza jest czerwona. Taka wyświetliła mi się, gdy zeskanowałem kod z chipsów. Dostałem również od razu garść informacji, że zawierają E-621, glutaminian sodu. Nadużywany daje takie objawy, jak: zawroty głowy, palpitacje serca, nadmierna potliwość i uczucie niepokoju. Odłożyłem chipsy na półkę. Kolejna próba: w soku był E300, kwas askorbinowy. Jednak po chwili dowiedziałem się, że to witamina C, czyli nie wszystkie E są szkodliwe. Dzięki aplikacji już nigdy nie kupię żółtego sera z pewnej firmy.ł czerwoną buźkę i szkoda słów, ile substancji chemicznych zawierał. Aplikacja pomaga mi w świadomych zakupach, dużo się uczę.

Pan Michał mówi, że w bazie e-food znajduje się ok. 6 tys. produktów i stale przybywają nowe. Jednak nie wszystkim pomysł się podoba.

- Miesiąc temu otrzymaliśmy pismo od Polskiej Federacji Producentów Żywności z "prośbą" o natychmiastowe usunięcie aplikacji - powiedział w wywiadzie dla portalu Mobilestage.in Marcin Dybicki z eFood. - Argumentacja była taka, że stosujemy nieuczciwą konkurencję. Jesteśmy zaś tylko niezależnym medium przekazującym swoje opinie. Inny zarzut był taki, że nasze informacje nie są prawdziwe. Tymczasem wiedzę czerpaliśmy z konkretnych źródeł, choćby ze strony internetowej PFPŻ. Zdarza się, że system spłata figla i zamiast informacji o skanowanym sosie pomidorowym da o majonezie, ale są to marginalne przypadki i od razu reagujemy.

- Nieprawda, że zażądaliśmy całkowitego usunięcia aplikacji e-food - mówi "Pomorskiej" Andrzej Gantner, dyrektor PFPŻ. - Zwróciliśmy się z wnioskiem o wycofanie jej z obrotu wyłącznie do czasu usunięcia nieprawdziwych treści. Niektóre składy są bowiem nieaktualne lub wręcz błędne. Zaproponowaliśmy, aby twórcy programu skonsultowali je z uznanymi ekspertami i autorytetami z dziedziny żywności, żywienia i prawa żywieniowego.

Ganter podkreśla także, że skład produktów nie jest żadną tajemnicą, bo, zgodnie z prawem, musi być wyszczególniony na opakowaniu. 

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Aplikacja e-food informuje klientów o szkodliwości produktu. Lubiana na Facebooku ma też wrogów - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3