Spis treści
- Niektóre z wysokich SUV-ów mogą być oparte na platformach mniejszych pojazdów, na przykład SUV Ford Kuga wykorzystuje te same części, co Ford Focus. Ale ponieważ SUV-y są generalnie cięższe niż samochody, na których są oparte, mogą być mniej wydajne, a przy intensywnym użytkowaniu ich niezawodność może ulec pogorszeniu – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny z carVertical.
Oto osiem najlepszych samochodów do dojazdów do pracy wytypowanych przez carVertical
Najlepsze na autostrady
Mercedes-Benz klasy E. Cena egzemplarza nowego: od 269 900 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 100 000 zł, mediana ceny około 145 000 złotych;
Audi A6. Cena egzemplarza nowego: od 243 840 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 95 000 zł, mediana ceny około 150 000 złotych;
Volvo S90. Cena egzemplarza nowego: od 323 900 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 85 000 zł, mediana ceny około 135 000 złotych.
- To najlepsze pojazdy na dłuższe podróże autostradami lub drogami klasy B, ponieważ często mają doskonałą izolację akustyczną, bardzo dopracowane zawieszenie i dużo mocy w przypadku wyprzedzania. Są również bardzo wygodne w prowadzeniu i doskonale spisują się na autostradach, dzięki czemu dłuższe podróże są mniej męczące, a nawet relaksujące – mówi
Matas Buzelis.
Najlepsze alternatywy w przystępnej cenie
Skoda Octavia. Cena egzemplarza nowego: od 125 800 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 30 000 zł, mediana ceny około 62 000 złotych;
Volkswagen Passat. Cena egzemplarza nowego: od 163 390 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 50 000 zł, mediana ceny około 84 000 złotych;
Toyota Corolla. Cena egzemplarza nowego: od 94 900 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 45 000 zł, mediana ceny około 75 000 złotych.
- Te pojazdy są bardziej przystępne cenowo, a jednocześnie sprawdzają się w codziennych zadaniach. Mają dużo miejsca w kabinie i są idealne dla młodych rodzin, które potrzebują miejsca dla dzieci lub ich fotelików. Ponadto niektóre z tych samochodów są wyposażone w wydajne silniki, które nie zużywają zbyt dużo paliwa, więc świetnie nadają się na wycieczki - mówi
Matas Buzelis, ekspert rynku motoryzacyjnego z carVertical.
Najlepsze do jazdy po mieście
Toyota Yaris. Cena egzemplarza nowego: od 79 900 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 35 000 zł, mediana ceny około 50 000 złotych;
Kia Ceed. Cena egzemplarza nowego: od 99 400 zł. Cena używanego modelu 5-letniego: od 38 000 zł, mediana ceny około 60 000 złotych.
(Ceny samochodów używanych zaczerpnięte z: otomoto.pl. Ceny nowych samochodów ze stron polskich producentów).
- Dla kierowców, którzy dużo jeżdżą po mieście, nie ma lepszego wyboru niż legendarne modele Toyoty. Niektóre hybrydy Toyoty są bezkonkurencyjne jeśli chodzi o jazdę po zatłoczonych obszarach miejskich. Są wytrzymałe i niezawodne, często wybierane przez taksówkarzy, co dowodzi, że samochody te rzadko się psują, a ich serwisowanie jest o wiele bardziej przewidywalne. Z drugiej strony, np. używana Kia Ceed może okazać się bardzo ciekawą alternatywą. Koreańscy producenci dokonali znacznego postępu w ciągu kilku dekad, dzięki czemu ich auta są konkurencyjne względem pojazdów europejskich lub japońskich – mówi Matas Buzelis.
Zanim kupisz używany samochód na długie trasy
Jeśli kupujesz używany samochód, który musi przejechać wiele kilometrów, zweryfikuj jego przebieg zanim sfinalizujesz transakcję. Samochody z większym przebiegiem są często bardziej przystępne cenowo, ale ich zakup wiąże się z większym ryzykiem awarii w dowolnym momencie, ponieważ są bardziej wyeksploatowane. Zawsze warto sprawdzić historię pojazdu, aby upewnić się, że kupujesz samochód bez „niespodzianek”. Statystycznie 2 na 3 samochody (65,8%) sprawdzone w carVertical w Polsce były w przeszłości uszkodzone. Zdarza się, że sprzedający nie udostępniają szczegółowych informacji na ten temat, a jedynym sposobem, aby się o tym dowiedzieć, jest sprawdzenie ich historii. Sprawdzenie historii może również ujawnić „korektę licznika”. Oszuści mogą go cofać, aby wskazywał niższy przebieg niż w rzeczywistości. Samochody z cofniętym licznikiem mogą wymagać znacznie większych nakładów serwisowych niż wskazywałby na to licznikowy przebieg.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?