reklama

Auto na każdą drogę z kilkoma silnikami do wyboru

Czesław WachnikZaktualizowano 
Z zewnątrz grand vitara sprawia wrażenie auta solidnego i bezpiecznego. I jednak eleganckiego.
Z zewnątrz grand vitara sprawia wrażenie auta solidnego i bezpiecznego. I jednak eleganckiego. Fot. Czesław Wachnik
Suzuki grand vitara to auto tzw. segmentu SUV czyli pojazd rekreacyjno-terenowy. W cenie od 76.000 zł do 127.900 za wersję z silnikiem o mocy 233 KM.

Obecnie w salonach Suzuki oferowana jest grand vitara po liftingu. Auto nieco wyładniało, dostało lepsze wyposażenie i nowe, w tym także mocniejsze silniki. Wcześniej do wyboru były tylko trzy jednostki napędowe, obecnie jest ich pięć, w tym bardzo mocny, bo mający aż 233 KM silnik benzynowy.

Grand vitara już tradycyjnie występuje zarówno w wersji 3- jak też 5-drzwiowej. Różnią się one nie tylko liczbą drzwi ale też wielkością. Jeśli długość modelu z trojgiem drzwi wynosi 386,5 cm (od zderzaka do zderzaka), to wersja 5-drzwiowa jest o prawie 44 cm dłuższa. Różnice - o 20 cm - występują także przy rozstawie osi. Dzięki temu model 5-drzwiowy jest bardziej komfortowy i stabilny. Natomiast w przypadku pojemności kabiny pasażerskiej, to tu też występują różnice, chociaż znacznie mniejsze. Także w modelu 3-drzwiowym na tylnej kanapie mamy raczej wystarczającą ilość miejsca. Ale jest go mniej, niż w modelu pięciodrzwiowym. Różnice występują też w wielkości bagażników. Ten w modelu 3-drzwiowym ma tylko 184 litrów, a w 5-drzwiowym 398 litrów.

Grand vitara jest oferowana w pięciu wersjach silnikowych. Benzynowe to 1,6 litra o mocy 106 KM, 2,0 litra o mocy 140 KM, 2,4 litra o mocy 169 KM oraz 3,2 litra o mocy 233 KM, a diesel 1,9 litra o mocy 129 KM. W wersji 3-drzwiowej mamy 106-konnego benzyniaka i diesla 109 KM. Natomiast w pięciodrzwiowej brakuje najsłabszego benzyniaka. I dobrze. 106 KM przy tak ciężkim aucie, to jednak zbyt mało.

Nadwozie grand vitary sprawia wrażenie bardzo solidnego, by nie powiedzieć silnego, a jednocześnie eleganckiego. Decydują o tym duże koła, krótki zwis oraz doskonale wyważone proporcje między wielkością kraty wlotu powierza, reflektorów oraz zderzakiem. Spore wrażenie robią też przetłoczenia oraz metalizowany próg, ułatwiający wsiadanie.

Z tyłu natomiast dominuje solidne koło zapasowe oraz dobrze widoczne światła. Jak na auto terenowe, zaskakuje elegancja wnętrza. Wydaje się, że osoba w zabłoconych butach nie wsiądzie do tego auta. Ale tak wygląda już większość SUV-ów. Dziś są one bardziej przydatne w wyprawie do miasta np. do teatru niż na polowanie.

Deska rozdzielcza jest klasyczna. Mamy trzy liczniki (kilometrów, obrotomierz oraz razem paliwa i temperatury) oraz wygodną trzyramienną kierownicę. Tapicerka jest czarna a dla jej rozjaśnienia, zastosowano metalowe wstawki. Fotele są duże, stąd podróżujemy naprawdę wygodnie. Siadając do auta trzeba się przyzwyczaić do wysokich siedzeń. Ale to z kolei ułatwia manewrowanie.

Do naszej dyspozycji diler podstawił vitarę z silnikiem benzynowym 2,4 litra o mocy 169 KM. Wydaje się on zupełnie wystarczający. Jest cichy a więc komfort jazdy jest wysoki. Skrzynia biegów była mechaniczna, o 5 przełożeniach, co nawet na autostradzie było wystarczające. Niestety przy większych prędkościach, silnik ten ma znaczny apetyt na paliwo.
Suzuki jest bogato wyposażony. Już w standardzie nawet najtańszej wersji mamy czołowe i boczne poduszki powietrzne a także kurtyny, ABS z EBD oraz wspomaganie hamowania BAS, elektrycznie podnoszone szyby, centralny zamek, wspomaganą i regulowaną kierownicę, relingi dachowe, dzieloną tylną kanapę, radio itp. ESP możemy natomiast dokupić.

I ceny. W najtańszej wersji vitara kosztuje od 76,9 tys. zł (3 drzwi) i 88,9 tys. zł (5 drzwi). W przypadku diesla ceny te wynoszą odpowiednio: 84,9 tys. zł i 102,9 tys. zł. Za auto wyposażone w silnik benzynowy o mocy 233 KM trzeba zapłacić od 127,9 tys. zł. Dużo ale amatorzy się jednak znajdują.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3