Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty...

    Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty zastąpi asfalt [TERMINY]

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Fatalny stan autostrady A18 - jezdnia południowa
    1/11
    przejdź do galerii

    Fatalny stan autostrady A18 - jezdnia południowa ©Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska

    Kierowcy jeżdżący z Berlina do Polski i w drugą stronę latami czekali na tę decyzję. Wreszcie postanowiono o przebudowie południowej jezdni autostrady A18, która w ten sposób nazywana jest tylko umownie. Ze względu na fatalny stan południowej jezdni w terenie obowiązuje oznaczenie tej drogi jako DK18 na terenie Dolnego Śląska i województwa lubuskiego. Mowa o odcinku od Golnicy do przejścia granicznego w Olszynie. Kawałek za Golnicami A18 łączy się z autostradą A4.
    - To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - dodaje.

    Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 w. Olszyna – węzeł Golnice.



    Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Zakres prac na odcinku w. Olszyna – w. Golnice (przebudowa jezdni południowej) obejmuje m.in.:
    • dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady,
    • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
    • modernizację węzłów autostradowych,
    • budowę dwóch dróg powiatowych, budowę dróg poprzecznych i podłużnych (dojazdowych),
    • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady,
    • budowę systemów utrzymania i zarządzania autostradą,
    • budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej,
    • budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt), zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych
    • ochronę dóbr kultury.


    Jakich terminów mają się spodziewać kierowcy?
    Ogłoszenie przetargów dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. Oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, z uwagi na różny stopień zaawanasowana prac przygotowawczych, jest planowane w latach 2021-2023.

    Przypomnijmy, że na tym odcinku w 2007 r. dobudowano jezdnię północną o parametrach autostrady i ruch poprowadzono oddzielnie dla każdego kierunku.

    Czytaj treści premium w Gazecie Lubuskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY