Jak mówi gazecie Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe, "z przyczyn ekonomicznych i ze względu na zły stan torów zamkniętych powinno być nawet 7 tys. km linii z obecnie istniejących 19 tys. km".
Już wkrótce spółka PKP PLK pokaże mapę najbardziej zniszczonych, nierentownych i najsłabiej wykorzystywanych tras w Polsce.
Według Szafrańskiego, spółka zarabia na ok. 3 tys. km linii. Są to główne szlaki komunikacyjnymi kraju.
Jak wynika z wyliczeń spółki remont 1 km torów to koszt rzędu 2 mln zł.
W ub.r. na utrzymanie torów spółka przeznaczyła 700 mln zł. W tym roku będzie to maks. 300 mln zł i to pod warunkiem, że PKP Cargo, spółka z grupy PKP, nie utraci płynności finansowej.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?