BABIMOST. Teraz wygodniej z lotniska w Babimoście polecimy do Warszawy. I nie tylko [WIDEO]

kaliZaktualizowano

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Do Warszawy od kwietnia polecimy inaczej niż do tej pory. Godziny wylotu i powrotu ze stolicy będą takie, jakich domagali się Lubuszanie. Z Babimostu będziemy mogli polecieć także do... Turcji.

Senator Waldemar Sługocki podkreśla, że ważną informacją dla Lubuszan jest ta, związana z godzinami odlotów. Do tej pory samolot do Warszawy jest o 5.45, a powrót o 22.35.

- To nie są dobre godziny. Często wracamy i w domu jesteśmy po północy - zauważa senator. - Na szczęście to się zmieni. Jak i to, że nie tylko my będziemy mogli polecieć do Warszawy, załatwić w niej sprawę i tego samego dnia wrócić do domu. Będą mogli to także zrobić goście Zielonej Góry. Bo takiej możliwości dotąd nie mieli. Przylot do Winnego Grodu oznaczał, że musieli korzystać z noclegu, bo powrót nie wchodził w grę.

Przeczytaj też: Ewakuacja lotniska w Babimoście. Mężczyzna krzyknął: „Mam trotyl w walizce”. Ewakuowano około 40 osób

- Teraz wspólnie ustaliliśmy, że ta strategia wymaga korekty i w związku z tym mamy nowe godziny. A trzeba tu było uwzględnić liczbę operacji możliwych do przeprowadzenia w Porcie Lotniczym Zielona Góra z liczbą odlotów możliwych do zrealizowania w Porcie Lotniczym Chopina w Warszawie - zauważa dyrektor departamentu infrastruktury i komunikacji w urzędzie marszałkowskim Sławomir Kotylak.

I tak przyloty z Warszawy do Zielonej Góry mają być zrealizowane pomiędzy godz. 7.45 a 8.30, a wyloty z Zielonej Góry do Warszawy pomiędzy 8.15 a 8.45. Godziny wieczorne będą wyglądać następująco: wyloty z Warszawy do Zielonej Góry mają być zrealizowane między 20.00 a 20.45, a powrót z Zielonej Góry do Warszawy między 20.45 a 21.30.

- To najlepsze godziny, jakie istnieją w ofercie Portu Lotniczego w Warszawie - dodaje S. Kotylak. - Mieliśmy sześć rotacji, a teraz mamy 10. Dwa razy na dobę w obu kierunkach.

Nowe godziny odlotów i przylotów będą obowiązywać od czerwca br.

Ale to jeszcze nie wszystko. Z Babimostu polecimy też do Turcji. Chodzi o czarterowe loty operatorów turystycznych do tureckiej Antalyi, która jest dziś popularnym wakacyjnym ośrodkiem.

- Firma Coral zaczęła już sprzedawać oferty turystyczne, co wiąże się z porozumieniem, jakie zawarliśmy z tą firmą - mówi członek zarządu województwa, Marcin Jabłoński. - Mamy nadzieję, że wielu turystów z Lubuskiego skorzysta z pobytów wakacyjnych na riwierze tureckiej.

Tak się może stać. Bo w zeszłym roku odwiedziło ją 380 tysięcy Polaków, z czego prawie 40 procent to klienci podróżujący z Coral Travel. W tym roku planuje się wzrost sprzedaży tego kierunku o 22 procent.

Jak zaznacza M. Jabłoński, trwają rozmowy w sprawie następnych międzynarodowych połączeń. Choć tym razem bardziej związanych z gospodarką, rynkiem pracy niż z turystyką. Samorząd województwa stara się, byśmy mogli z Babimostu podróżować bezpośrednio do innych europejskich krajów.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.