W zeszłym roku Bank Spółdzielczy w Santoku obchodził 60-lecie swego istnienia. Zaczynał od zatrudnienia pięciu pracowników. Dziś ma siedem placówek w północnej części województwa, zbiera nagrody i chce się rozwijać.
Bank Spółdzielczy w Santoku wraz z 205 innymi bankami spółdzielczymi tworzy Spółdzielczą Grupę Bankową, zrzeszoną z poznańskim SGB. Swe działania bank opiera wyłącznie na polskim kapitale.
Specjalizuje się nie tylko w obsłudze klientów indywidualnych lub rolników, ale też małych i średnich przedsiębiorstw, samorządów oraz świadczy usługi pośrednictwa finansowego.
Poza działalnością biznesową - która jest oczywiście podstawą działania banku - placówka wspiera lokalną społeczność. Co roku przeznacza pieniądze dla jednostek oświatowych, fundacji, stowarzyszeń, organizacji oraz na inne ciekawe inicjatywy lokalne.
Bank Spółdzielczy w Santoku jest bankiem sieciowym. Działa w sieci siedmiu placówek, które znajdują się w Santoku, Skwierzynie, Gorzowie, Wawrowie i Lipkach Wielkich. Bank w kolejnych latach planuje dalszy rozwój, m in. poprzez powiększenie sieci oraz rozwój bankowości internetowej.
Jego wizytówką jest hasło: Bank Spółdzielczy zawsze po drodze. Dynamiczny rozwój w ostatnim czasie został dostrzeżony i nagrodzony. Bank zajął 5. miejsce spośród wszystkich banków spółdzielczych w Polsce pod względem efektywności za 2009 r. Został także wyróżniony przez Gazetę Bankową w kategorii „Najwyższa dynamika” za 2010 r. A spośród wszystkich banków spółdzielczych w kraju (razem 576 placówek!) został sklasyfikowany na 2. miejscu w kategorii najefektywniejszy bank w Polsce w 2010 r.
- Pomimo niekorzystnie zmieniających się warunków otoczenia gospodarczego, nasza placówka znalazła się w grupie najszybciej rozwijających się instytucji finansowych w Polsce. Odnotowaliśmy bardzo wysoką dynamikę wzrostu aktywów, depozytów oraz udzielonych kredytów - mówi prezes Ewa Piotrowicz.
Ewa Piotrowicz, prezes Banku Spółdzielczego w Santoku:
- Kluczem do osiągnięcia bardzo dobrych wyników w dobie globalnego kryzysu ekonomicznego okazało się obranie właściwej strategii działań przez organy zarządzające banku oraz jej umiejętna realizacja przez kadrę kierowniczą i pracowników. W głównej mierze polega ona na umiejętnym zwiększaniu bazy depozytowej oraz na rozsądnym udzielaniu kredytów i pożyczek. Kredytowanie na zasadach partnerstwa z uwzględnieniem potrzeb i możliwości zarówno banku jak i jego klientów, pozwala nam wypracować trafne rozwiązania dla obu stron.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?