Nowe bariery energochłonne są zainstalowane pomiędzy dwoma pasami jezdni. Mają chronić przed przekraczaniem pasa zieleni przez pieszych i kierowców.
Jednak tych elementów drogowych po ostatnim remoncie przybyło. Zostały zainstalowane także w miejscach skrętu w lewo w boczne drogi, tam gdzie dotąd w pasie zieleni był asfalt. - Dla większości kierowców nie ma to znaczenia - stwierdza pan Zbigniew. - Ja jednak jestem rolnikiem i mam grunt przy drodze krajowej. Teraz nie mogę dojechać krótszą drogą - dodaje.
By dotrzeć do swojej działki rolnik musi nadrabiać kilka kilometrów.
- Trudno pogodzić wygodę i względy bezpieczeństwa - mówi kierownik głogowskiego rejonu Krajowej Dyrekcji Dróg i Autostrad Dariusz Zajączkowski. - Obecne rozmieszczenie barier energochłonnych ma zminimalizować ewentualność wypadku - dodaje.
Jak mówi, do podobnych interwencji ze strony rolników dochodziło już kilkakrotnie. - Niestety w tej sprawie nie można nic zrobić. Trzeba nadkładać drogi. Chodzi tu o dobro wszystkich kierujących - przekonuje D. Zajączkowski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?