Operator numeru 112 będzie znajdował się w Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Bazy CPR dopiero będą powstawać. W każdym mieście wojewódzkim ma być przynajmniej jedna baza. Znajdą się one również w kilku miastach powiatowych.
- Głównym zadaniem operatora będzie szybkie rozdysponowanie zgłoszeń do odpowiednich służb - tłumaczy Jerzy Sroczyński, kierownik Centrum Powiadamiani Ratunkowego. - Niektórzy do tej pory nie przyzwyczaili się do nr 112. Po za tym są skargi na działanie systemu. Dlatego chcemy to usprawnić.
Kolejną nowością będą Platformy Lokalizacyjno-Informacyjne, czyli tzw. systemy PLI. System ten będzie lokalizował abonenta, który zgłasza na nr 112 wypadek. - Dzięki temu unikniemy wysyłania np. dwóch karetek w to samo miejsce - dodaje Sroczyński. - Bo jeżeli pali się budynek mieszkalny, to wiadomo, że w tej samej sprawie zadzwoni kilka osób. Poza tym łatwiej będzie nam wykryć sprawców złośliwe telefony, żartów itp. A ci stanowią ok. 20 proc. wszystkich zgłaszających.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?