Jeżeli firma zobowiązana jest do elektronicznej formy kontaktu z urzędem, będzie teraz potrzebowała bezpiecznego klucza elektronicznego służącego do szyfrowania informacji. Bez niego nie może przekazywać do ZUS swoich deklaracji. Firmy, które zatrudniają mniej niż pięciu pracowników i formę rozliczania drogą elektroniczną wybrały dobrowolnie, mogą teraz bez żadnych konsekwencji powrócić do tradycyjnej formy rozliczeń.
Klucz niekwalifikowany umożliwiał jedynie kontakt poprzez program "Płatnik" z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki bezpiecznemu podpisowi płatnik może wysyłać comiesięczne rozliczenia, wnioski do ZUS czy też kontaktować się z innymi instytucjami.
Na zakup bezpiecznego klucza płatnicy składek mieli rok. Sprzedażą zajmują się trzy centra kwalifikacyjne. Za jeden podpis trzeba zapłacić 200 - 400 złotych.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?