Biedronka musi rozdać klientom 500 tys. bonów o łącznej wartości 7,5 mln zł. To decyzja UOKiK

Urszula Baumann
Urszula Baumann

Wideo

Zobacz galerię (5 zdjęć)
W najbliższym czasie pół miliona klientów Biedronki będzie mogło otrzymać bon na zakupy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał właściciela sieci sklepów do przeprowadzenia takiej akcji po wykryciu nieprawidłowości.
  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów. Po rozwiązaniu testu klienci otrzymają bony na zakupy w sieci Biedronka.
  • Właściciel sklepów Biedronka musi rozdać 500 tysięcy bonów o łącznej wartości 7,5 mln zł.
  • UOKiK zarządził akcję rozdawania bonów po tym, jak stwierdził nieprawidłowości w informowaniu klientów o promocjach oraz w rozpatrywaniu reklamacji.

Wideo: Biedronka dostała ponad 723 miliony zł kary od UOKiK

źródło: UOKiK (materiał z grudnia 2020)

Akcje promocyjne Biedronki ruszały bez publikacji regulaminu

Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sklepów Biedronka zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych. Zdarzały się sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać, wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji.

Biedronka rozpatrywała reklamacje po terminie

Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

- Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych – poiformował Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Bony dla klientów Biedronki

Klienci będą mogli rozwiązać test na temat praw konsumentów i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

O terminie rozpoczęcia akcji poinformuje właściciel sieci Biedronka.

Czytaj także: Tyle zarabiają w sklepach Biedronka i Lidl. Pracownicy dostali niedawno podwyżki

Tyle zarabiają w sklepach Biedronka i Lidl. Pracownicy dosta...

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wyborcy PISoBOLSZEWII są przeszczęsliwi.

Dodaj ogłoszenie