Czytelnik: Drugą opcją było jechanie na gapę i mandat, tylko jeszcze droższy...
- Byłem w Krakowie i miałem jechać pociągiem do Warszawy. Miałem kilka kursów do wyboru, ale zdecydowałem się na taki, który był najwcześniej godziny, o której byłem na dworcu. Okazało się, jednak że ze względu na czas jedyną możliwością był zakup biletu w pociągu – relacjonuje nam Czytelnik.
I kontynuuje: - Myślę sobie, trudno, zapłacę kilka złotych więcej, ale będę wcześniej na miejscu. Wsiadłem, usadowiłem się obok przedziału konduktorskiego, pociąg ruszył, podchodzę do konduktora z prośbą o zakup biletu. W odpowiedzi usłyszałem: opłata dodatkowa 130 zł. Zamurowało mnie, byłem bardzo zdziwiony – tłumaczy mężczyzna.
Niestety, ale nasz Czytelnik nie miał innego wyjścia, tylko zapłacić. - Drugą opcją było jechanie na gapę i mandat, tylko jeszcze droższy... Proszę nagłośnić tę sprawę, aby ludzie nie musieli płacić takiej „kary”. Gdybym tylko wcześniej o tym wiedział, na pewno bym się nie dał „złapać” na taką opłatę. Pojechałbym po prostu później – twierdzi nasz Czytelnik.
„Podróżni powinni zgłosić się do konduktora już na peronie, jeszcze przed wejściem do pociągu”
W sprawie biletu zwróciliśmy się z pytaniami do PKP Intercity. - Jeśli na stacji nie ma kasy biletowej lub jest ona nieczynna, podróżni powinni zgłosić się do konduktora już na peronie, jeszcze przed wejściem do pociągu – twierdzi Agnieszka Serbeńska, rzecznik przewoźnika. Okazuje się, że jeśli będą wolne miejsca w pociągu, konduktor sprzeda pasażerowi rezerwację.
- W przypadku, gdy na stacji dostępna jest kasa biletowa, podróżny powinien nabyć w niej bilet jednorazowy lub rezerwację przed rozpoczęciem podróży. Gdy na stacji czynna jest kasa, zakup biletu u konduktora jest niemożliwy (bez względu na kategorię pociągu), a przebywanie na podkładzie bez ważnego biletu oznacza konieczność zapłaty zarówno należności za przejazd jak i opłaty dodatkowej w wysokości 130 zł – tłumaczy Serbeńska.
Jak twierdzi przedstawiciel PKP Intercity, obowiązująca od 4 czerwca br. rezerwacja miejsc dotyczy wszystkich kategorii pociągów: Twoich Liniach Kolejowych (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) oraz Express InterCity Premium (EIP). Przewoźnik zachęca pasażerów do planowania podróży, kupowania biletów i rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem. Zakupu biletów oraz rezerwacji miejscówek do biletów można dokonać w kasach dworcowych, ale również za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży e-IC oraz aplikacji IC Mobile Navigator i SkyCash.
- By ułatwić planowanie podróży, od 5 sierpnia PKP Intercity wprowadziło zmianę w regulaminie, która m.in. skraca czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC – mówi Agnieszka Serbeńska. - Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 minut na wymianę biletu zostały skrócone do 5 minut przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej).
Wideo: Lokomotywy z autorami "Cudu nad Wisłą". PKP Intercity włącza się w obchody 100-lecia Bitwy Warszawskiej
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?