Black Friday i Cyber Monday - Twoje prawa. Sprawdź, co możesz zrobić z nietrafionym zakupem zrobionym podczas wielkich wyprzedaży
- Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą - mówi Malwina Buszko z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak wyjaśnia ekspertka, zakupione podczas wyprzedaży produkty możemy reklamować i zwracać. W jaki sposób? Jakie warunki należy spełnić? Poznaj zasady obowiązujące podczas wyprzedażowych zakupów stacjonarnych oraz internetowych.
Przejdź do kolejnego zdjęcia i dowiedz się więcej.
WIDEO: Co to jest Black Friday? Na czym polega Black Friday
Kupując na wyprzedaży też możesz reklamować
Jeżeli zakupiony produkt ma wadę może zwrócić się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od zakupu.
Masz prawo żądać naprawy towaru, jego wymiany oraz obniżenia ceny zakupu. Decyzja o reklamacji musi pojawić się do 14 dni. Jeśli do tego czasu jej nie będzie, uznaje się, że reklamacja została zaakcpetowana.
Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu np. paragon, potwierdzenie przelewu.
WIDEO: Co to jest Black Friday? Na czym polega Black Friday
Jesteś niezadowolony z zakupu. Co wtedy?
Jeżeli kupujesz stacjonarnie, taka możliwość zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy.
Zapytaj o to przed zakupem.
WIDEO: Co to jest Black Friday? Na czym polega Black Friday
Jedna cena na wieszaku, inna przy kasie...
- Jeśli cena przy kasie okaże się wyższa niż na wywieszce na półce lub na metce, masz prawo kupić towar w korzystniejszej dla Ciebie cenie - wyjaśnia ekspertka UOKiK.
WIDEO: Co to jest Black Friday? Na czym polega Black Friday