- Pozwolenia na budowę to ważny etap przygotowań. Ale jeszcze ważniejsze jest finansowanie inwestycji. Do końca czerwca podpiszemy wszystkie umowy finansowe i dopiero wtedy wykonawca będzie mógł przystąpić do budowy- informuje Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka spółki Autostrada Wielkopolska, która jest inwestorem A-2. Koszt budowy autostrady ,,pod klucz'' wyniesie 1,3 mld euro, czyli kilometr ma kosztować 12,2 mln euro.
Lubuska trasa A-2 liczyć będzie ok. 106 km i jej budowę podzielono na siedem odcinków. Pierwsze pozwolenie dotyczy 9,5-km odcinka z Myszęcina do Jordanowa, gdzie autostrada krzyżować się będzie z trasą S-3.
Jak zapowiada H. Hatka, zgodnie z umową z inwestorem, pozwolenia na budowę wszystkich odcinków wydane zostaną do końca grudnia tego roku. Wykonawcą trasy będzie Strabag, nawierzchnia będzie betonowa, co oznacza większy koszt budowy, ale też większą trwałość jezdni i mniejsze wydatki na jej utrzymanie.
Autostrada będzie płatna, a opłaty pobierane będą na węzłach zjazdowo-wjazdowych. Tylko przy wyjeździe z kraju przed Świeckiem, płacić się będzie na bramce na autostradzie. Na lubuską A-2 wjechać i zjechać będzie można w Nowym Tomyślu, Trzcielu, Jordanowie, Torzymiu, Rzepinie i Świecku.
- Nową autostradą pojedziemy być może jeszcze przed końcem 2011 r. Ale jeśli jesień i zima nie będą sprzyjać drogowcom, oddanie do ruchu nastąpi na wiosnę 2012 r. - zapowiada Z. Kwiatkowska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?