- Fragment S3 Polkowice-Lubin to najbardziej pechowy odcinek całej drogi S3, łączącej północ i południe Polski.
- Poprzedni wykonawca nie dotrzymał pierwotnego terminu zakończenia prac, na dodatek porzucił plac budowy, a wznowienie robót uzależnił od otrzymania dodatkowych pieniędzy. GDDKiA zerwała z nim umowę.
- Obecny wykonawca, firma MOTA Engil, powinna zakończyć wszystkie prace w drugim kwartale 2021 r.
- Wykonawca miał nadzieję udostępnić jedną jezdnię już w lipcu, jednak okazało się, że skala nieprawidłowo wykonanych robót przez poprzednika jest o wiele większa, niż pierwotnie zakładano.
Na budowie S3 Polkowice-Lubin trwają prace
Wykonawca realizuje wiele prac jednocześnie, prowadzi m.in. roboty mostowe oraz przy układaniu nawierzchni – informuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Wiele elementów nowej drogi wymagało poprawek, a jakość prac wykonanych przez pierwotnego wykonawcę, konsorcjum firm na czele z włoskim przedsiębiorstwem Salini, pozostawiała wiele do życzenia.
Co dzieje się na budowie?
- Na różnych odcinkach trasy głównej wykonywana jest podbudowa lub układana nawierzchnia.
- Na obiektach mostowych prowadzone są w większości prace wykończeniowe.
- Zamontowano fundamenty pod słupy oświetleniowe w rejonie ronda Polkowice Północ.
- Trwają prace przy oświetleniu na węźle Lubin Północ.
- Trwają roboty ziemne oraz wykonywane są warstwy konstrukcyjne zbiorników retencyjnych. Umocniono już wyloty kanałów i przykanalików do rowów na części trasy głównej.
- Trwa umacnianie skarp wykopów.
Kiedy kierowcy pojadą nową drogą S3 Polkowice – Lubin?
Obecny wykonawca, firma MOTA Engil, wszedł na plac budowy wiosną tego roku. Chce do końca roku udostępnić kierowcom co najmniej jedną jezdnię trasy głównej pomiędzy węzłami Lubin Północ, a Polkowice – informuje GDDKiA. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na drugi kwartał 2021 r. Wartość umowy wynosi ok. 228,4 mln zł.
Droga S3 będzie prowadzić do granicy z Czechami
Docelowa droga S3 ma spiąć południe i północ Polski. Będzie prowadzić od Lubawki przy granicy z Czechami do portu w Świnoujściu.
Do wybudowania został najtrudniejszy odcinek S3 prowadzący od Bolkowa do Lubawki. Część drogi poprowadzona zostanie tunelami drążonymi w skale.
Umowa na budowę tego odcinka została podpisana w październiku 2018 roku. Wykonawcy obu odcinków złożyli wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i oczekują na wydanie decyzji, aby móc rozpocząć roboty w terenie. Odcinek od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ, z najdłuższym w Polsce tunelem drążonym w skale będzie oddany do ruchu w drugiej połowie 2023 roku, natomiast odcinek od węzła Kamienna Góra Północ do Lubawki już w pierwszej połowie 2022 r.
Polecamy: Droga S3 do granicy z Czechami. To będzie najtrudniejszy odcinek
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?