Jednak ze względu na nieprzychylną pogodę, budowę przełożono. - By wylewać beton konieczne są dodatnie temperatury a ponadto przez 12 godzin od chwili wylania betonu, nie może padać deszcz. Z prognoz wynika jednak, że w nocy może padać deszcz - poinformował zebranych jeden z dyrektorów Strabagu, czyli głównego wykonawcy Eugeniusz Mróz.
Jednak to co pokazano dziś zaproszonym gościom, w tym dziennikarzom, budzi zdziwienie a nawet podziw. Pierwsze prace na trasie autostrady A2 rozpoczęto w dopiero lipcu, a dziś pracowników i maszyny można już spotkać na prawie 50-kilometrowym odcinku, od Nowego Tomyśla do Łagowa. Odcinek od Nowego Tomyśla do Trzciela, w niektórych miejscach jest wręcz przygotowany do wylewania nawierzchni betonowej. Na pozostałym fragmencie, a więc do Łagowa, trwają głównie prace ziemne, a wszystko dlatego, by wiosną można było przystąpić do usypywania podbudowy i wylewania betonowej nawierzchni.
Przypomnijmy, że oprócz dwóch jezdni, powstanie też sześć węzłów zjazdowo-wjazdowych, w Buku, Nowym Tomyślu, Trzcielu, Jordanowie, Torzymiu i Rzepinie. Ponadto ok. 160 innych obiektów inżynierskich, jak wiadukty dla dróg lokalnych, przepusty dla zwierząt, miejsca obsługi pasażerów i poboru opłat, stacje benzynowe, obiekty obwodów drogowych. W szczytowym okresie przy budowie pracować ma ok. 3 tys. ludzi i ok. 1,6-1,8 tys. maszyn.
Dziś też prezes Autostrady Wielkopolskiej Andrzej Patalas zapewnił, że spore fragmenty autostrady będą gotowe już jesienią 2011 roku a zakończenie budowy nastąpi do połowy 2012 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?