Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budżet województwa na 2022 rok, czyli nasza droga promocja

Daniel Sawicki
Daniel Sawicki
Na bilbordach reklamujących Kongres Gospodarczy, w ramach promocji występowała marszałek Elżbieta Polak
Na bilbordach reklamujących Kongres Gospodarczy, w ramach promocji występowała marszałek Elżbieta Polak archiwum
Lubuscy politycy komentują wydatki na promocję zapisane w budżecie województwa lubuskiego. Przypomnijmy, że wydatki na ten cel mają pochłonąć blisko 28 mln złotych, przy ponad 700 milionowym budżecie województwa. Dla przykładu miasto Zielona Góra, która planuje wydać w przyszłym roku blisko miliard 200 milionów złotych, na promocję przeznacza 2,5 mln zł.

Wydatki na promocję samorządową zawsze budzą sporo wątpliwości. Tym razem zastrzeżenia co do sensowności niektórych pomysłów promocyjnych pojawiają się m.in. przy udziale województwa w EXPO które odbędzie się w Dubaju. Wątpliwości wzbudza też finansowanie samorządowych mediów Lubuskiego Centrum Informacji i gazety Region-Nasza Lubuska.

Spytaliśmy radnych sejmiku jak oceniają tak duży wydatek na promocję regionu. Beata Kulczycka, radna Samorządowego Lubuskiego zauważa, że wydatki na promocję rosną co roku i wzbudzają duże wątpliwości.

- Mamy nonszalanckie wydawanie pieniędzy. Na przykład LCI na początku dwa lata temu kosztowało nas 200 tys. złotych, potem był to milion, a obecnie jest to już 1,5 miliona złotych. Do tego rosną koszty wydawania Naszej Lubuskiej. To już pół miliona złotych, które wydajemy na wydawnictwo urzędowe, partyjne. Gdy dodamy do tego wyjazd na EXPO do Dubaju robi się z tego spora kwota. Na pewno będziemy o to pytać na sesjach sejmiku lubuskiego.

Kazimierz Łatwiński z Prawa i Sprawiedliwości zwrócił uwagę, że pod płaszczykiem wydatków na wydarzenia promocyjne rządzący wykorzystują pieniądze na akcje partyjne.
- Będziemy się bacznie przyglądać tym wydatkom, które są wydatkami głównie na partyjne wydarzenia. Tak jest podczas kongresów gospodarczych, gdy występujący i zabierający głos goście wywodzą się głównie z kręgów Platformy Obywatelskiej. Podobnie jest podczas niektórych debat. Np. tak zwana debata na temat rzekomego krzywdzenia samorządu to wydatek na który nie będzie zgody. Ostatnia tego typu debata została tak skonstruowana, że osoby mające inne zdanie nie były mile widziane. Ale w dziale promocji są też wydatki związane z lotami z Babimostu i uważam, że są one w pełni uzasadnione.

Sławomir Kowal, przewodniczący klubu Bezpartyjnych Samorządowców zauważył, że projekt budżetu będzie podlegał ocenom i zmianom, aby wyeliminować niepotrzebne wydatki.

- Chyba każdy zdroworozsądkowy mieszkaniec regionu lubuskiego jest za tym, aby nasze regiony był jak najlepiej promowane na całym świecie. Na dziś za mało wiemy na temat promocji regionu. Musimy się przyglądnąć niektórym wydatkom. Sprawdzić jaki jest cel wydatków. Byłoby bardzo dobrze gdyby promocja regionu była połączona z lokalnymi samorządami, szczególnie z tymi największymi. Bez promocji nie będzie rozwoju regionu i musimy o tym pamiętać.

Na temat wydatków na promocję regionu, w Radiu Zielona Góra wypowiedział się również Dariusz Legutowski, radny miejski Koalicji Obywatelskiej.

- Wyjazdy promocyjne są bardzo ważne. Ja jako przedsiębiorca również biorę udział w licznych targach. Wiem, że tylko w ten sposób można się rozwinąć i sprzedać. Po to są przecież targi.

Budżet województwa lubuskiego na 2022 rok, powinien zostać przyjęty do końca grudnia.

od 7 lat
Wideo

Jakie są wczesne objawy boreliozy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska