Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP [ZDJĘCIA, WIDEO]

kali
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej. Wokół  dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim. Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... W ramach projektu zadaszone zostaną też perony.  Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej. Wokół dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim. Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu. Jacek Katrzyński
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej. Wokół dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim. Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska