Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co trzeba zrobić, żeby gmina była atrakcyjna?

Łukasz Koleśnik
Łukasz Koleśnik
W Krośnie Odrzańskim stawiają na turystykę.
W Krośnie Odrzańskim stawiają na turystykę. Gmina Krosno Odrzańskie
Gmina idzie w kierunku turystycznym. Od lat stara się tak rozwijać. Mieszkańcy chcą jednak więcej - mieć pewność, że turysta przyjedzie i zostanie.

Patrząc na inwestycje w gminie Krosno Odrzańskie, łatwo dojść do wniosku, że stawia się tutaj głównie na kierunek turystyczny. Jest też przemysł, ale turystycznie Krosno ma największy potencjał. Wiedzą o tym samorządowcy, którzy starają się wykonać m.in. rewitalizację dolnej części miasta, przebudować promenadę, zadbać o zieleń, z wieży kościoła zrobić atrakcję turystyczną. Czy to jednak wystarczy?

Takie same pytanie postawili sobie urzędnicy. Co jeśli same inwestycje nie wystarczą? Muszą być gotowi, aby zaoferować turystom więcej. Dlatego też zorganizowali specjalne warsztaty pod tytułem „Jak nas widzą, tak nas piszą - Krosno Odrzańskie w drodze do budowy marki”.

- Zawarliśmy umowę z poznańską firmą Landbrand, która znajduje się w czołówce podmiotów, pomagających tworzyć marketing dla różnych miejsc - mówi Anna Januszkiewicz z wydziału promocji i rozwoju gospodarczego w urzędzie miasta. - To nie jest firma, która będzie działała za nas, a raczej wskaże nam drogę, podczas warsztatów i dyskusji z ludźmi z różnych środowisk.
Pierwsze spotkanie odbyło się w miniony piątek, 13 października. Kilkanaście osób z przeróżnych branż zasiadło przy stole i rozmawiało o zaletach i wadach gminy Krosno Odrzańskie, o tym, z czego należy zrezygnować, a co przydałoby się poprawić.

- Chcemy w ten sposób wypracować kompleksową ofertę turystyczną - wyjaśnia A. Januszkiewicz. - Turyści wiedzą, że w Krośnie jest Zamek, statek na Odrze. Chcemy ze wszystkich atrakcji stworzyć pakiet. Żeby pewne miejsca się uzupełniały i promowały wzajemnie. Np. pan Jarosław Kałek, który prowadzi Kuźnię Smaku mógłby serwować lokalne wino od pana Dubois, który ma w Gostchorzu winnicę.

Takie warsztaty mają też być możliwością do spotkania się różnych przedsiębiorców, którzy mogą wymienić się doświadczeniami.
- Chcemy pokazać, że nie muszą być dla siebie konkurencją. Razem mogą osiągnąć więcej - mówi A. Januszkiewicz. Wkrótce mają odbyć się kolejne spotkania.

Zobacz rownież: Magazyn Informacyjny Gazety Lubuskiej:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska