Czarni Arena Żagań: No to grają! Ale, dla kogo?

Szymon Ludowski 68 324 88 06 sludowski@gazetalubuska.plZaktualizowano 
Mnóstwo walki, nerwów i potu - piłkarze wylali na boisku, a działacze w gabinetach. Ostatecznie udało się i Czarni zagrają wiosną w drugiej lidze!
Mnóstwo walki, nerwów i potu - piłkarze wylali na boisku, a działacze w gabinetach. Ostatecznie udało się i Czarni zagrają wiosną w drugiej lidze! Adam Żyworonek
Trochę to potrwało, ale już chyba nic złego nie powinno się stać. Czarni Arena Żagań znów uciekli spod topora i przystąpią do drugoligowych rozgrywek. Przed nimi jedna z najważniejszych rund w historii.

Prezes Jerzy Woźniak, odkąd tylko objął stery w klubie, zwracał uwagę na długi. Zimą sytuacja okazała się być zła jak chyba nigdy wcześniej. Po skończonej kontroli finansowej okazało się, że zaległości wynoszą ponad 600 tysięcy złotych, a kasa świeci pustkami. Woźniak postanowił wystawić na listę transferową trzon zespołu, czym jeszcze bardziej zniechęcił do siebie kibiców, z którymi od dawna ma na pieńku. Nie zważał jednak na protesty i z klubem pożegnali się Grzegorz Dorobek, Radosław Flejterski, Maciej Kononowicz, Władysław Sjamin i przede wszystkim Piotr Burski. - Wszyscy może i stanowili o sile zespołu, ale jednocześnie zarabiali duże, bardzo duże jak na możliwości Żagania pieniądze - tłumaczył swoje decyzje prezes. W zamian przyszedł zaciąg zawodników z okolic, uzupełniony o kilku doświadczonych graczy. Na ich czele znajduje się Benjamin Imeh, który ma za doświadczenie z samej ekstraklasy. Artur Janus, Galdinho, Marcin Jankowski, Radosław Druciak, Bartosz Olejniczak - to już gracze znani kibicom naszej regionalnej piłki. Część z nich - jak Janus czy Jankowski - już w Czarnych grała. Wymieniona dwójka właśnie z Żagania ruszyła w świat, jednak obydwaj nie poradzili sobie na pierwszoligowych boiskach.

Długi Czarnych stale rosną

Jesienią żagański klub zaczął bardzo źle, a skończył znakomicie. Ogromna w tym zasługa Romualda Szukiełowicza, który przejął zespół w trakcie rozgrywek i odmienił wleczących się po boisku chłopców w prawdziwych twardzieli, którzy wydzierali przeciwnikom każdy punkt. I choć o Czarnych wciąż jest głośno, to jednak przygotowania do wiosny toczyły się w cieniu walki o przetrwanie klubu. - Ci zawodnicy, których mam do dyspozycji, gwarantują odpowiedni poziom. Ciężko było trenować, gdy nie wiedzieliśmy, czy w ogóle przystąpimy do rozgrywek. Jednak każdy uczciwie wykonał pracę - deklaruje Szukiełowicz.
Rozgrywki toczyły się przede wszystkim przy stolikach radnych. To od ich decyzji zależało, czy Czarni wystąpią wiosną. Ostatecznie, w bólach, zgodzili się na przekazanie 200 tysięcy złotych na bieżącą działalność. Przesunięto je z puli przeznaczonej na stypendia dla zawodników, którzy z kolei zgodzili się na obniżkę pensji. Powstaje pytanie - czy to nie jest reanimowanie trupa? Czy Żagań stać na drugą ligę? Czy w mieście istnieje w ogóle zapotrzebowanie na zawodowy klub z prawdziwego zdarzenia? Woźniak głośno zapytał o to radnych, ale nie dostał odpowiedzi. - Albo się w to bawimy, albo gasimy światło - powiedział prezes. Jednak póki, co wyłącznika nikt nie odważył się nacisnąć.

Może to byłoby najlepsze wyjście z sytuacji? Długi Czarnych stale rosną i w tej chwili nie widać nadziei na to, że w najbliższym czasie się to zmieni. Doraźna pomoc i przesuwanie pieniędzy to tak naprawdę tylko odkładanie wyroku, który od dłuższego czasu wisi nad zespołem. Problem wróci w czerwcu i to zapewne, jak każdy odkładany kłopot, z jeszcze większą mocą. Na koniec rzecz o kibicach, bo nadchodząca runda to także ogromny sprawdzian dla nich. Kilkunastu fanów odzianych w szaliki pojawiło się na decydującym spotkaniu radnych. Jednak przywiązania do klubu nie okazuje się tylko w taki sposób. Czas, aby skrzyknąć kolegów, znajomych, rodzinę i po prostu przyjść. To najlepiej pokaże sceptykom, że w Żaganiu jest potrzebny drugoligowy futbol. Pełne trybuny zapewnią nie tylko większą gotówkę w kasie, ale i lepsze argumenty w walce o sponsorów i udowodnienie racji przed radnymi czy burmistrzem. Jeżeli sami kibice i zwolennicy futbolu nie potrafią w najprostszy możliwy sposób okazać wsparcia, to jak mają to zrobić potencjalni sponsorzy czy radni? Jak reszta mieszkańców ma przychylnie patrzeć na klub? Pierwsza okazja do poprawy 24 marca, kiedy to Czarni podejmą u siebie Ruch Zdzieszowice.

To jak, kibice - pomożecie, czy jednak czas zgasić światło...?

CZARNI U SIEBIE

Z Ruchem Zdzieszowice, 24.03 (godzina jeszcze nieustalona); z Miedzią Legnica 31.03 - 16.00; z Elaną Toruń, 07.04 - 16.00; z Energetykiem ROW-em Rybnik, 18.04 - 16.00; z Calisią Kalisz, 27.04 - 18.00; z Chrobrym Głogów, 09.05 - 17.30; z Rakowem Częstochowa, 16.05 (godzina nieustalona); z GKS-em Tychy, 26.05 - 17.00.

Oferty pracy z Twojego regionu

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Jeszcze nie zaplaciłes? Jeszcze nie wiadomo jak bedzie wygladało sponorowanie tych podmiotow a juz to wszystko obliczyłes?
Brawo!
I skoro pan Ramza to taki Zaganski robin hood to dlaczego dopiero teraz zaczal to zauwazac?
Im wyzej Czarni tym nizej ty?
Napisz jak to obliczyłes?

A świstak siedzi i zawija w te sreberka /zawija czy odwija?/ a my płacimy za wodę i śmieci więcej.... a świstak siedzi.....
m
michal1969zagan
Brawo Panie Ramza. Proszę nie dać oszukiwać nas mieszkańców. To jest chore finansowanie z naszych pieniędzy czarnych. Za przyjemność kopania niech sami płacą? Niech podadzą jakie są wymierne efekty "reklamy" miasta przez czarnych.Prezes MZK chciał miasto obstawić płatnymi parkingami bo potrzebuje kaski na nowe autobusy niby, a tu dowiadujemy się, że wspomaga czarnych, czy mam rozumieć, że ta niby reklama spowoduje, że więcej ludzi będzie korzystało z komunikacji miejskiej? Sukces w naszym mieście goni sukces, już z wielkim hukiem mieliśmy otwartą galerię w centrum miasta miesiąc czy dwa miesiące temu, czekamy na następne sukcesy. Jak na razie to widać jakąś dziwną zależność, im wyżej czarni, tym droższe ścieki i woda. Aż strach pomyśleć czym to się dla nas może skończyc jak pójdą jeszcze wyżej.

Jeszcze nie zaplaciłes? Jeszcze nie wiadomo jak bedzie wygladało sponorowanie tych podmiotow a juz to wszystko obliczyłes?
Brawo!
I skoro pan Ramza to taki Zaganski robin hood to dlaczego dopiero teraz zaczal to zauwazac?
Im wyzej Czarni tym nizej ty?
Napisz jak to obliczyłes?
G
Gość

Brawo Panie Ramza. Proszę nie dać oszukiwać nas mieszkańców. To jest chore finansowanie z naszych pieniędzy czarnych. Za przyjemność kopania niech sami płacą? Niech podadzą jakie są wymierne efekty "reklamy" miasta przez czarnych.Prezes MZK chciał miasto obstawić płatnymi parkingami bo potrzebuje kaski na nowe autobusy niby, a tu dowiadujemy się, że wspomaga czarnych, czy mam rozumieć, że ta niby reklama spowoduje, że więcej ludzi będzie korzystało z komunikacji miejskiej? Sukces w naszym mieście goni sukces, już z wielkim hukiem mieliśmy otwartą galerię w centrum miasta miesiąc czy dwa miesiące temu, czekamy na następne sukcesy. Jak na razie to widać jakąś dziwną zależność, im wyżej czarni, tym droższe ścieki i woda. Aż strach pomyśleć czym to się dla nas może skończyc jak pójdą jeszcze wyżej.

m
michal1969zagan
Po takich zagorzałych kibicach można się wielu przykrych rzeczy spodziewać, i tylko dlatego nie ujawniam się z imienia i nazwiska. Już teraz czytam złośliwe uwagi pod moim adresem z Twojej strony, plotkami sie nie zajmuję, robotki reczne owszem lubię. Jak na razie to wykonuję zawód zaufania publicznego, i być może kiedyś rozpocznę naukę w uniwersytecie 3-go wieku o ile to mnie zainteresuje. Ale zdania swojęgo nie zmienię, i w dalszym ciągu uważam, że pieniądze na Czarnych, to jest marnowanie publicznych pieniędzy. A teraz możesz sobie poużywać na moim wpisie do woli, jak do tej pory to robisz, bo Twoje argumenty są powalajace. Szkoda, że nie stać Ciebie na merytoryczną dyskusję. Gdyby poziom był inny zaproponowałabym dyskusję przy kawie, a nie na forum, ale po Twoich wpisach widzę, że to nie ma sensu. :)

Merytoryczna dyskusje?
Własnie usredniłas mnie jako maniakalnego kibola , pijacego piwo i rozrabiajacego na miescie..
A bierzesz pod uwage ze tez moge wykonywac zawod funkcjonariusza panstwowego ?
Twoja wypowiedz to nastepny wyczyn zawiedzionej zyciem kobieciny zalujacej ze ktos osmiela sie miec inne zdanie..
Ciekawy tez jestem w jaki sposob starasz sie wspomoc miasto by nie bylo glodnych. Samym gadaniem uspokajasz tylko wlasne sumienie przy okazji sie oszukujac..
Dlaczego mam "pouzywac na tobie"? chcesz zostac nastepna meczennica nie potrafiaca bronic wlasnego zdania?
Foch smarkuli ze nikt nie bije ci brawa?
Nie gniewaj sie ale mieszkam w zaganiu od 40 lat i wiem jaki on jest..
Wiem co jest zle co jest dobre , wiem co trzeba zmienic... Najpierw powinnismy przestac bys zawistni i zazdrosni..
A dopiero pozniej mozemy napic sie kawy....:P
G
Gość

To jest skandal!!!!!!!!! Żeby mnie zmuszać do utrzymywania Czrnych w Żaganiu. Dowiaduję się, że podniosą mi opłaty za wodę i ścieki i przez miejskie spółki będę płacił na Czarnych. Skandal, skandal, skandal. Gdzie są radni?

G
Gość
W takim razie proponuje zajac sie szydelkowaniem lub prosze rozpoczac nauke w uniwersytecie trzeciego wieku.. Odnsze wrazenie ze czuje pani wielkie podniecenie majac mozliwosc poplotkowania "kto z kim i dlaczego" Widze tez ze glosno pani krzyczy dajcie biednym samemu nie wykazujac minimum checi w pomocy innym.
Jestem wiecej niz pewien ze pilki noznej nie widziala pani nawet w telewizji i wydaje sie pani ze po upadku Czarnych od razu w miescie stana ze cztery fabryki dajace prace 100% Żaganskich bezrobtnych..
I jeszcze jedno... Dlaczego jest pani tak radyklana w swoich pogladach anonimowo?
Wstydzi sie pani czegos czy obawia sie narazenia na usmiech politowania?
Ja uzyłem imienia i nazwiska...
To jest własni ta roznica miedzy nami..
Ja nie wstydze sie swoich słów...

Po takich zagorzałych kibicach można się wielu przykrych rzeczy spodziewać, i tylko dlatego nie ujawniam się z imienia i nazwiska. Już teraz czytam złośliwe uwagi pod moim adresem z Twojej strony, plotkami sie nie zajmuję, robotki reczne owszem lubię. Jak na razie to wykonuję zawód zaufania publicznego, i być może kiedyś rozpocznę naukę w uniwersytecie 3-go wieku o ile to mnie zainteresuje. Ale zdania swojęgo nie zmienię, i w dalszym ciągu uważam, że pieniądze na Czarnych, to jest marnowanie publicznych pieniędzy. A teraz możesz sobie poużywać na moim wpisie do woli, jak do tej pory to robisz, bo Twoje argumenty są powalajace. Szkoda, że nie stać Ciebie na merytoryczną dyskusję. Gdyby poziom był inny zaproponowałabym dyskusję przy kawie, a nie na forum, ale po Twoich wpisach widzę, że to nie ma sensu. :)
m
michal1969zagan
Jak wielu chodzi na mecze - 20 - 100??? Żagań liczy ok. 26 tys. mieszkańców, z tego ok 16 tys. płaci podatki dla miasta, w tym za przyjemność małej grupki ludzi kibicującej czarnym. Nie jestem przeciwniczką sportu, ale trzeba mierzyć siły na zamiary, i nie pogodzę się z tym, żebyśmy finansowali hobby małej grupki ludzi, a jeszcze te roszczenia, szantaż, że miasto będzie dostawało faktury za reklamy. Jakie reklamy, proszę o konkretny wymiar ile miasto zyskało na reklamach, czyżby ten inwestor, który kupił 40 ha i zatrudnia 35 osób przyciagnęli do Żagania Czarni, a może tych dwóch turystów, których spotkałam na ulicy Warszawskiej, przyjechali do Żagania, dzięki Czarnym, którzy tak rozsławiają miasto. Reklama miasta - superrr. Ogromny sukces dla miasta. Panie kibicu - nie każdego w mieście kręci sport, bo gdyby tak było, to byłyby wpływy za bilety, a co jest? Gotowa kaska, za co?

W takim razie proponuje zajac sie szydelkowaniem lub prosze rozpoczac nauke w uniwersytecie trzeciego wieku.. Odnsze wrazenie ze czuje pani wielkie podniecenie majac mozliwosc poplotkowania "kto z kim i dlaczego" Widze tez ze glosno pani krzyczy dajcie biednym samemu nie wykazujac minimum checi w pomocy innym.
Jestem wiecej niz pewien ze pilki noznej nie widziala pani nawet w telewizji i wydaje sie pani ze po upadku Czarnych od razu w miescie stana ze cztery fabryki dajace prace 100% Żaganskich bezrobtnych..
I jeszcze jedno... Dlaczego jest pani tak radyklana w swoich pogladach anonimowo?
Wstydzi sie pani czegos czy obawia sie narazenia na usmiech politowania?
Ja uzyłem imienia i nazwiska...
To jest własni ta roznica miedzy nami..
Ja nie wstydze sie swoich słów...
G
Gość
Nikt ma mecze chodzic nie zmusza...
Ja i jak sadze wielu mieszkancow miasta bedzie chodzic..
Michał Bardoń
ps.Dlaczego swoich slow nie poparłes imieniem i nazwiskiem?

Jak wielu chodzi na mecze - 20 - 100??? Żagań liczy ok. 26 tys. mieszkańców, z tego ok 16 tys. płaci podatki dla miasta, w tym za przyjemność małej grupki ludzi kibicującej czarnym. Nie jestem przeciwniczką sportu, ale trzeba mierzyć siły na zamiary, i nie pogodzę się z tym, żebyśmy finansowali hobby małej grupki ludzi, a jeszcze te roszczenia, szantaż, że miasto będzie dostawało faktury za reklamy. Jakie reklamy, proszę o konkretny wymiar ile miasto zyskało na reklamach, czyżby ten inwestor, który kupił 40 ha i zatrudnia 35 osób przyciagnęli do Żagania Czarni, a może tych dwóch turystów, których spotkałam na ulicy Warszawskiej, przyjechali do Żagania, dzięki Czarnym, którzy tak rozsławiają miasto. Reklama miasta - superrr. Ogromny sukces dla miasta. Panie kibicu - nie każdego w mieście kręci sport, bo gdyby tak było, to byłyby wpływy za bilety, a co jest? Gotowa kaska, za co?
m
michal1969zagan
Pora zgasić światło.. Najwyższy czas to zrozumieć. Dość marnowania publicznych pieniędzy.

Nikt ma mecze chodzic nie zmusza...
Ja i jak sadze wielu mieszkancow miasta bedzie chodzic..
Michał Bardoń
ps.Dlaczego swoich slow nie poparłes imieniem i nazwiskiem?
G
Gość

Pora zgasić światło.. Najwyższy czas to zrozumieć. Dość marnowania publicznych pieniędzy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3