Część lubuskich posłów głosowała za ubojem rytualnym (wideo)

(pik), (pij), (olis)Zaktualizowano 
Sejm zdecydował, że polskie prawo będzie zabraniało uboju rytualnego. Pięcioro lubuskich posłów było jednak za tą metodą.
Sejm zdecydował, że polskie prawo będzie zabraniało uboju rytualnego. Pięcioro lubuskich posłów było jednak za tą metodą. archiwum "GL"
Pięcioro lubuskich parlamentarzystów głosowało w piątek za ubojem rytualnym. SMS informujący o tym Lubuszan, krąży już wśród mieszkańców Zielonej Góry.

"Pięcioro lubuskich parlamentarzystów zagłosowało za utrzymaniem uboju rytualnego w polskim prawie pomimo wyjątkowego okrucieństwa tej metody. Ubój rytualny polega na podrzynaniu gardła spętanego zwierzęcia tak, aby nie przeciąż rdzenia kręgowego i aby zachowało świadomość. Obserwacje zoologów dowodzą, że trzeba ciąć kilkukrotnie. Później pozostawia się zwierzę, aby mogło się wykrwawić. Wspomniani posłowie to: Stefan Niesiołowski (PO), Waldemar Sługocki (PO), Krystyna Sibińska (PO), Witold Pahl (PO), Józef Zych (PSL). Udostępnij dalej. Wyborcy mają prawo wiedzieć na kogo głosowali".

Za odrzuceniem uboju rytualnego głosowało 222 posłów. 178 głosowało za utrzymaniem go w polskim prawie. Wstrzymało się 9 posłów. Dodajmy, że z kolei żydowskie organizacje w USA ostro skrytykowały decyzję polskiego Sejmu.

Za ubojem rytualnym zagłosowało pięciu lubuskich parlamentarzystów. Opowiedzieli się za ubojem zwierząt bez ogłuszenia. Tak, aby padły, wykrwawiając się. Ostatecznie Sejm nie zgodził się na taką formę uboju zwierząt.

Za ubojem rytualnym był premier i niemal całe PO. Przeciwko było prawie całe SLD, bez czterech posłów i cały Ruch Palikota. W PiS-ie, który jest przeciwny rytualnemu ubojowi, wyłamało się dwóch posłów.

Za ubojem rytualnym opowiedziało się pięciu lubuskich parlamentarzystów. To Stefan Niesiołowski, Waldemar Sługocki, Krystyna Sibińska, Witold Pahl (wszyscy z PO) i Józef Zych z PSL. Tym samym opowiedzieli się za ubojem zwierząt bez ogłuszania. Tym samym powiedzieli "tak" ubijaniu zwierząt. Polega ono na przecięciu przełyku bez naruszania kręgów i tętnic kręgowych. To one zapewniają ukrwienie mózgu. W rezultacie zwierzę jest przytomne i cierpi. Wykrwawia się na śmierć w przytomności. Taka właśnie metoda jest koszerna.

źródło: TVN24 / x-news

Co na ten temat sądzi poseł Waldemar Sługocki? - Szalenie trudna decyzja. Dla mnie i każdego z posłów, który takiego wyboru dokonał. Zagłosowałem na tak, ale to nie znaczy, że jestem złym człowiekiem, że kiedykolwiek skrzywdziłem, czy chcę krzywdzić zwierzęta. Powiem szczerze: fakt, że ustawa ostatecznie została odrzucona, jest dla mnie pewną ulgą. Premier powiedział: rozum się martwi, serce się raduje. Ja bym sparafrazował: sercu lżej, bo trzeba mieć świadomość, że problem nie został rozwiązany, że to nawet nie jest początek rozwiązywania tego problemu. Podjąłem taką, a nie inną decyzję, bo zupełnie inaczej patrzy się na pewne kwestie, gdy jest się posłem rządzącej koalicji, a nie opozycji. Musiałem wziąć pod uwagę kwestie gospodarcze, kwestię swobód religijnych. Warto się też zastanowić, dlaczego ubojem rytualnym zajmujemy się dziś. Dlaczego w wolnej Polsce, w latach 90., tej kwestii nie rozwiązano. Nie podjął jej w 2003 r. ówczesny minister rolnictwa Wojciech Olejniczak z SLD. Za rządów PIS też nie reagowano na ten problem. I jeszcze taki wątek: ilu posłów, spośród tych, którzy zagłosowali przeciw, to czynni myśliwi? Ilu bierze udział w polowaniach? Czy to nie jest podwójna moralność?!.

Zupełnie innego zdania jest poseł Bogusław Wontor z SLD. - Musimy zapewnić zwierzętom humanitarną śmierć. Zapewnić im śmierć jak najmniej bolesną, a nie taką, która powoduje ból i cierpienie - mówi poseł. Podczas sejmowego głosowania był przeciwny rytualnemu ubojowi zwierząt. - Nie zgadzam się z tak niehumanitarną praktyką. Byłem i będę jej przeciwny - mówi B. Wontor.

Ubój rytualny, na cele religijne był dozwolony w Polsce do końca ubiegłego roku. Potem został zakazany, ponieważ zdaniem Trybunału Konstytucyjnego był niezgodny z ustawą zasadniczą oraz z obowiązującą ustawą.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 70

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 15.07.2013 o 22:55, gość napisał:

Nie, żebym aspirował do roli adwokata Pana Maciorki, ale on chyba tak uważa.

Myślę że sam odpowie bo jak nie to publicznie się zwrócę o odpowiedź do prezesa pis.

g
gość
W dniu 15.07.2013 o 22:53, Gość napisał:

Posłuchaj gościu czy ty uważasz że ci co nie czytają Gościa niedzielnogo albo Nasz dziennik to nie Polacy.

 

Nie, żebym aspirował do roli adwokata Pana Maciorki, ale on chyba tak uważa.

G
Gość
W dniu 15.07.2013 o 21:15, Gość napisał:

ale TVN oglądasz i żydowską gazetę dla Polaków czytasz :)

Posłuchaj gościu czy ty uważasz że ci co nie czytają Gościa niedzielnogo albo Nasz dziennik to nie Polacy.

G
Gość

To jak z tą rosówką na ryby mam bać żywcem na hak czy najpierw z radykału do niej strzelać, a może prądem.

W
W.
W dniu 15.07.2013 o 21:15, Gość napisał:

ale TVN oglądasz i żydowską gazetę dla Polaków czytasz :)

 

O, jest i Pan Maciorka! Pan się nie pogniewa za to zdrobnienie, Panie Macieju, dobra? Tak mi jakoś do Pana i pańskiej kultury osobistej po katolicku pasuje. Do wyglądu - mimo pokusy - uwag nie robię, bo wiem, że jest Pan wyjątkowo na swoim punkcie wrażliwy.

G
Gość
W dniu 15.07.2013 o 17:16, GOŚĆ napisał:

  a ja mam to serdecznie w  d :D :lol: :o e !!!  a szzcególnie to co  o mie myślą Żydzi!

ale TVN oglądasz i żydowską gazetę dla Polaków czytasz :)

W
W.
W dniu 15.07.2013 o 17:24, W. napisał:

Dodam  jeszcze, rozum  też mam  w d..e, moja d..a mój g...ny rozum

 

Żeby się pode mnie podszywać, musiałbyś wrócić do podstawówki, żałosny moherku, a potem szkoła średnia i studia, więc sam widzisz, że to cię przerasta. Ale masz rację, rozum mas z w d..e. Ale cieszę się, że obnażyłem boleśnie twoją hipokryzję i po ludzku mówiąc - głupotę. To zawsze boli, więc nie dziwię się twojej histerii.

G
Gość

No cóż to wam teraz Pisiorki zostaje tylko zabronić polować wilkom, lisom i niedźwiedziom, bo oni zabijają wedle swojego rytuału, na żywca przegryzają gardła albo wypruwają trzewia. Proponuje je wyłapać, uświadomić, wyposażyć przynajmniej w młotki do ogłuszania. A swoją drogą ciekaw jestem co z krewetkami jak je ogłuszać za nim się im głowę urwie. A jeszcze jedno pytanie jak ogłuszyć drzownicę zanim się ją wbije na hak jako przynętę na ryby.

G
Gość

Pionierami ochrony zwierząt i zakazu uboju rytualnego byli hitlerowcy,którzy wkrótce po dojściu do władzy wprowadzili ustawy o zakazie uboju rytualnego(21.04.1933) i ochronie zwierząt (24.11.1933). Mengele nie musiał się przejmować tymi ustawami , bo nie obejmowały ludzi a zwłaszcza Polaków ,Zydów itd. Jakże więc politycy potrafią być obłudni. Zainteresowanych zapraszam do przeczytania artykułów w Wikipedii - po niemiecku Tierschutz im Nationalsozialismus lub po angielsku  Animal welfare in Nazi Germany. 

G
Gość

Polecam dzisiejszy artykuł Krystyny Naszkowskiej w GW na str. 4 . Są jednak mądrzy dziennikarze nie ulegający histerii i potrafiący logicznie myśleć. 

W
W.

Dodam  jeszcze, rozum  też mam  w d..e, moja d..a mój g...ny rozum

W
W.
W dniu 15.07.2013 o 09:07, Gość napisał:

już Żydzi z USA atakują Polskę ,za antysemityzm !

 

Coś potwornego. A ty z jakiego jesteś kraju, bo pisowni trudno poznać. Korea Północna? Zambia?

W
W.
W dniu 15.07.2013 o 17:16, GOŚĆ napisał:

  a ja mam to serdecznie w  d :D :lol: :o e !!!  a szzcególnie to co  o mie myślą Żydzi!

 

Gdybyś miał w to d..e, to byś o tym nie mówił. Ja jak mam coś w d..e, to nikt o tym nie wie, nawet ja sam (bo mam to w d..e) i na pewno nie piszę o tym na forach. A więc zrób rachunek sumienia i przyznaj sam przed sobą, że mijasz się z prawdą.

G
GOŚĆ
W dniu 15.07.2013 o 09:07, Gość napisał:

już Żydzi z USA atakują Polskę ,za antysemityzm !

 

 

a kto nas nie atakuje :)

  a ja mam to serdecznie w  d :D :lol: :o e !!!  a szzcególnie to co  o mie myślą Żydzi!

G
Gość
W dniu 15.07.2013 o 09:07, Gość napisał:

już Żydzi z USA atakują Polskę ,za antysemityzm !

a kto nas nie atakuje :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3