Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czterysta złotych za prąd dla emeryta to ogromny wydatek. Czytelnik ze Sławy poskarżył się na faktury do zapłaty

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Częstotliwość rachunków wynika z przyjętego okresu rozliczeniowego na podstawie zapisów umowy klienta na zakup energii elektrycznej - wyjaśnia sprawę Luiza Trocka, starsza specjalistka ds. PR z departament PR i komunikacji spółki Enea.
Częstotliwość rachunków wynika z przyjętego okresu rozliczeniowego na podstawie zapisów umowy klienta na zakup energii elektrycznej - wyjaśnia sprawę Luiza Trocka, starsza specjalistka ds. PR z departament PR i komunikacji spółki Enea. pixabay.com
- Emerytów nie stać na takie wydatki jednorazowo - poskarżył się Czytelnik ze Sławy. Do zapłaty dostał faktury za prąd za trzy miesiące, wszystkie z bliskim terminem płatności. Mamy wyjaśnienie od firmy Enea.

Nasz Czytelnik dostał trzy faktury za zużycie prądu do zapłaty w krótkim czasie. Łączna należna kwota sięgnęła czterystu złotych. Mężczyzna stwierdził wprost, że emerytów nie stać na takie wydatki jednorazowo.

- To nie tylko dla mnie jest problem. Znajomi też tak mają. Czy faktury nie mogą być wystawiane co miesiąc na dany miesiąc? Dlaczego mam płacić po trzy na raz? - pytał zdenerwowany mieszkaniec Sławy.

Częstotliwość rachunków wynika z przyjętego okresu rozliczeniowego na podstawie zapisów umowy klienta na zakup energii elektrycznej - wyjaśnia sprawę Luiza Trocka, starsza specjalistka ds. PR z departament PR i komunikacji spółki Enea.

Czterysta złotych za prąd dla emeryta to ogromny wydatek. Cz...

Jak płacić za prąd? Są różne możliwości

Z pytaniami o rozwiązanie problemu zwróciliśmy się do spółki Enea.

- Częstotliwość rachunków wynika z przyjętego okresu rozliczeniowego na podstawie zapisów umowy klienta na zakup energii elektrycznej - wyjaśnia sprawę Luiza Trocka, starsza specjalistka ds. PR z departament PR i komunikacji spółki Enea. - Każdy klient ma indywidualny numer konta bankowego, na które wpłaca należności ze energię elektryczną. Istnieje możliwość wpłacania np. raz w miesiącu mniejszych kwot, nawet jeśli w danym miesiącu nie została wystawiona faktura. Wpłacone środki zmniejszą kwotę do zapłaty wynikającą z wystawionej faktury.

Co jeszcze można zrobić? Luiza Trocka wymienia możliwość zmiany okresu rozliczeniowego.

- Klient może dokonać takiej zmiany raz na 12 miesięcy. Można to zrobić np. osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub poprzez eBOK (Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta). Konsultanci w biurach lub na infolinii wskażą, jakie dokumenty należy złożyć i podpowiedzą, jak je wypełnić - wyjaśniła przedstawicielka Enei.

ZOBACZ TAKŻE WIDEO: Jak rozmawiać o podwyżce?

Źródło: Dzień Dobry TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska