Czy bank może nie wypłacić naszych pieniędzy na żądanie? - Usłyszałem, że nie ma pieniędzy - mówi Czytelnik. Bank wyjaśnia

Małgorzata Trzcionkowska
Małgorzata Trzcionkowska
Pan Marek wypłacił pieniądze we wtorek 31 marca. Karolina Misztal/zdjęcie symboliczne
Pan Marek Jędras z Żar w piątek 27 marca udał się do Banku Santander, żeby wypłacić większą kwotę w walucie. - Mimo iż umówiłem się wcześniej, akurat na ten dzień, to powiedziano mi, że nie ma pieniędzy - denerwuje się Czytelnik. - Były też inne osoby, które chciały wypłacić pieniądze, ale odeszły z kwitkiem.

Mieszkaniec Żar jest taksówkarzem, zaś wcześniej prowadził sklep, który sprzedał. Pieniądze z transakcji postanowił zamienić na walutę i umieścić w Santander Banku.

Umówił się, ale pieniędzy nie dostał

- Teraz jestem taksówkarzem - opowiada mężczyzna, - ale przez pandemię koronawirusa nie mam klientów. Postanowiłem wypłacić USD i przenieść je w inne miejsce, oferujące lepsze warunki. Najpierw zadzwoniłem i umówiłem się w banku, bo zdawałem sobie sprawę, że może na raz nie być większej kwoty. W wyznaczonym terminie poszedłem do oddziału w Rynku, ale tam okazało się, że nie ma pieniędzy. Pracownicy powiedzieli mi, że nie ma gotówki, bo samoloty nie latają i inne tego rodzaju bzdury. Bardzo się zdenerwowałem, bo zatrzymanie transakcji oznaczało utratę zysku. A to dla mnie bardzo ważne, z uwagi na problemy z pracą.

Czytaj także

Bank zadziałał

O wyjaśnienie sprawy Marka Jędrasa w poniedziałek 30 marca zwróciłam się do biura prasowego Santander Banku. Po interwencji Czytelnik dostał telefon z oddziału i we wtorek 31 marca wypłacił swoje pieniądze. - Były też inne osoby, które wypłacały - zaznacza. - Nie było już żadnych kłopotów.

- Informujemy, że w naszym banku nie ma problemu z dostępnością gotówki - odpowiedziała mi Ewa Krawczyk, menadżer do spraw komunikacji z mediami Santander Banku. - Po początkowych wzmożonych wypłatach i utrudnieniach logistycznych sytuacja na dziś jest stabilna. Nadal mogą zdarzać się chwilowe opóźnienia, jednak w takich przypadkach nasi doradcy każdorazowo kontaktują się z klientami, którzy awizowali wypłaty. Uprzedzamy klientów o ewentualnych, nieznacznych opóźnieniach.

- Widzimy zwiększone zainteresowanie klientów wypłatami w walutach - dodaje E. Krawczyk. - Sukcesywnie pozyskujemy walutę i na bieżąco dostosowujemy ilość gotówki do zamówień.

Niestety, widzimy także, że utrudniona sytuacja na rynku walut jest dla niektórych okazją do spekulacji – zakupioną w banku walutę sprzedają z zyskiem w kantorach.

Zobacz, jak działają banki w czasie pandemii w materiale Agencji Polska Press

Czytaj również:

Czytaj także

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bank nie ma problemów z gotówką, ale jednak ma!

G
Gość

Banki robią teraz zakupy na giełdach bo wartość akcji spadła nawet drastycznie za kilka miesięcy zarobią miliardy.

A drobni ciułacze stracili bo NBP w ramach utrzymania biznesmenów by stać ich było na ośmiorniczki i kawior obniżyło stopy procentowe bez żadnych przesłanek ekonomicznych. Kto zwróci te straty ludziom by biznesmeni mieli tanie spłaty kredytów ? Może tak pozwy ?!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3