Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy informację o wypłaconej odprawie rentowej trzeba umieścić w świadectwie pracy?

(gm)
Jolanta Jankowska, specjalistka do spraw porad z Państwowej Inspekcji Pracy w Zielonej Górze
Jolanta Jankowska, specjalistka do spraw porad z Państwowej Inspekcji Pracy w Zielonej Górze fot. archiwum
Pracownik nabył po wykorzystaniu całego okresu zasiłkowego prawo do renty z powodu całkowitej niezdolności do pracy. Wypłaciliśmy mu odprawę rentową w wysokości 3-miesięcznego wynagrodzenia. Czy informacje o wypłaconej odprawie rentowej należy umieścić w świadectwie pracy? - pyta Czytelnik "GL".

Odpowiada Jolanta Jankowska, specjalistka do spraw porad z Państwowej Inspekcji Pracy w Zielonej Górze

- Treść świadectwa jest określona przepisami art.97 Kodeksu pracy i rozporządzenia MPiPS w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz.282 ze zm.)

Informacje zawarte w świadectwie pracy dzieli się na te, które pracodawca zamieszcza obowiązkowo i na takie, które podaje się na żądanie pracownika. Ani w informacjach, które ma obowiązek zamieścić pracodawca, ani w tych fakultatywnych nie ma natomiast tych dotyczących wypłaconej pracownikowi odprawy rentowej. Katalog informacji zamieszczonych w świadectwie pracy jest wyczerpujący i zamknięty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska