- W zeszłym tygodniu byliśmy z żoną w górach. W malutkim hotelu, który ma jakoby trzy gwiazdki. Kto i za co mu je przyznał? Było zimno, śmierdziało. Wyposażenie na poziomie schroniska młodzieżowego. Jedzenie fatalne, tylko cena sowita. Czy takiemu hotelowi nie można "odebrać" gwiazdek?
- Wymagania stawiane obiektom hotelarskim określa rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy. W zależności od kategorii, którą oznacza się właśnie gwiazdkami, hotel musi spełniać określone wymagania. Są one bardzo liczne i drobiazgowe. Dotyczą zarówno parametrów budynku, udogodnień dla turystów, jak też wyposażenia pokoi. Prawnie uregulowana (w ustawie o usługach turystycznych) jest też kwestia nazewnictwa obiektu. "Hotelem" może być obiekt posiadający co najmniej 10 pokoi - w tym większość miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, świadczący szeroki zakres usług związanych z pobytem klientów. Przed rozpoczęciem świadczenia usług, przedsiębiorca musi uzyskać odpowiednie zaszeregowanie, którego dokonuje właściwy marszałek województwa.
Niewykluczone, że opisywany obiekt nie spełniał wymogów. Właściciel, który bezprawnie używa nazwy "hotel" lub wprowadza oznaczenie gwiazdkami, może być ukarany grzywną. Można mu także zmienić kategorię. Lub - w skrajnych przypadkach - nakazać wstrzymanie świadczenia usług. Najbardziej dotkliwą sankcją będzie jednak utrata zaufania klientów, którzy z pewnością nie będą polecać sobie nawzajem jego usług.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?