Czy TVN naruszało prawa pracownicze? Prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie

Marcin Koziestański
Marcin Koziestański
Dochodzenie prokuratury dotyczy możliwego naruszania praw pracowniczych przez TVN
Dochodzenie prokuratury dotyczy możliwego naruszania praw pracowniczych przez TVN Adrian Grycuk/CC BY-SA 3.0 pl
Prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie uporczywego naruszania praw pracowniczych przez osoby reprezentujące stację TVN.

- Dobre wiadomości dla byłych i obecnych pracowników TVN. Prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie uporczywego naruszania praw pracowniczych przez osoby reprezentujące stację telewizyjną - poinformował na Twitterze poseł Solidarnej Polski Piotr Sak. - Prokuratura także wstępuje do postępowań o ustalenie stosunków pracy - dodał poseł.

Sprawę prowadzi Prokuratura Okręgowa w Warszawie. Dochodzenie dotyczy możliwego naruszania praw pracowniczych przez TVN. Badana jest też kwestia płacenia składek przez pracodawcę. Sprawę zgłosił organom ścigania były operator kamery w stacji Kamil Różalski.

Proces byłego pracownika przeciwko TVN

Kamil Różalski wytoczył proces TVN pod koniec lutego 2021 roku, zarzucając nadawcy poważne naruszenia praw pracowniczych, zwłaszcza wobec grupy osób, które kilka lat temu pod presją zwierzchników musiały przejść z etatów na umowy cywilnoprawne. W sierpniu 2021 roku z podobnym pozwem wystąpił do sądu pracy inny były pracownik TVN, Robert Wyczałkowski. Kilka miesięcy temu Różalski alarmował w mediach społecznościowych o utajnieniu procesów.

"Jawność sądy wyłączają na wniosek pokrzywdzonych, a w tym przypadku to sprawca chce wyłączenia jawności. Bo TVN chce ukrywać przed opinią publiczną skalę patologii i łamania prawa, której jest autorem" - napisał w lipcu na Twitterze.

Proces jest pokłosiem kontroli przeprowadzanej przez Państwową Inspekcję Pracy w TVN pod kątem warunków zatrudnienia. Zakończyła się ona w listopadzie 2021 roku. Stwierdzono wówczas, że byłemu operatorowi należała się umowa o pracę.

Kamil Różalski udzielił portalowi i.pl obszernego wywiadu, w którym opowiedział o pracy w TVN i toczącym się procesie. Materiał video można obejrzeć tutaj.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

Poco

POCO M5 6/128GB Żółty

930,00 zł

kup najtaniej

realme

Realme GT Neo 2 12/256GB Zielony

1 799,00 zł

kup najtaniej

realme

Realme GT 5G 8/128GB Niebieski

1 498,00 zł

kup najtaniej

realme

Realme C30 3/32GB Czarny

489,00 zł

kup najtaniej

Cubot

Cubot P50 6/128GB Czarny

589,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Czy TVN naruszało prawa pracownicze? Prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie - Portal i.pl

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bury z ogorkiem
Pięknie Radek ciągnie Platformę UBywatelską na dno.
G
Gość
24 stycznia, 19:29, Gość:

To, że naruszało prawa pracownicze to jest drobiazg wobec tego, że TVN stworzony przez Jana Wejcherta (TW Konarski) i Mariusza Waltera (TW Mewa) przy zaangażowaniu Urbana i Kiszczaka za pieniądze zrabowane z FOZZ, działa niezgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, co dzieje się za cenę tzw. świętego spokoju (kodomici nie protestują na ulicach) i "przyjaźni" z amerykanami.

W świetle obowiązującej Ustawy o radiofonii i telewizji z 2004 r. koncesja TVN-u od kilku lat jest nielegalna.

Do złamania ustawy doszło już w marcu 2015 r., gdy spółki ITI i Canal sprzedały 52,7 proc. udziałów podmiotowi spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli amerykańskiej grupie Scripps Networks Interactive poprzez spółkę krzak zarejestrowaną na lotnisku w Amsterdamie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami mogły sprzedać jedynie 49%.

Na tym się jednak nie skończyło, Scripps skupywał pozostałe udziały i już 28 września 2015 r. posiadał ich 100%. Działo się to za wiedzą i zgodą ówczesnej KRRiT.

Dla zainteresowanych film "Holding" o powstaniu TVN:

https://youtu.be/iAmIVQ_AEFg

https://wpolityce.pl/media/566461-przyznanie-koncesji-tvn-owi-bedzie-zlamaniem-prawa

https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/2775261,To-byl-rabunek-finansow-Polski-za-te-pieniadze-powstal-min-TVN-Marcin-Dybowski-o-aferze-FOZZ

https://wiadomosci.wp.pl/jak-sb-pomagala-przyszlemu-wlascicielowi-tvn-6037825641387137a

24 stycznia, 19:58, Gość:

Kłamstwa

"Cała prawda, całą dobę" 🥲

G
Gość
24 stycznia, 18:20, Gość:

"TVN to stacja patologiczna, nie wierzcie im, bo stale kłamią, nas pracowników traktuja jak szmaty" - pisze były pracownik TV

Gorzej , żeby traktowali jak PiS swego suwerena . [email protected] by w kapsko i mówili , że to z miłości .

H
Hahaha
A kto jeszcze ogląda TVN? Chyba tylko sflustrowani fani Platformy oraz starzy SB i UBecy.
G
Gość
Pisowska gadzinówka KŁAMIE
G
Gość
24 stycznia, 18:44, Gość:

Ten budynek POwinien być wyburzony już dawno a pracownicy wywiezieni na kupę gnoyoo.

Cały PiS

G
Gość
To, że naruszało prawa pracownicze to jest drobiazg wobec tego, że TVN stworzony przez Jana Wejcherta (TW Konarski) i Mariusza Waltera (TW Mewa) przy zaangażowaniu Urbana i Kiszczaka za pieniądze zrabowane z FOZZ, działa niezgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, co dzieje się za cenę tzw. świętego spokoju (kodomici nie protestują na ulicach) i "przyjaźni" z amerykanami.

W świetle obowiązującej Ustawy o radiofonii i telewizji z 2004 r. koncesja TVN-u od kilku lat jest nielegalna.

Do złamania ustawy doszło już w marcu 2015 r., gdy spółki ITI i Canal sprzedały 52,7 proc. udziałów podmiotowi spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, czyli amerykańskiej grupie Scripps Networks Interactive poprzez spółkę krzak zarejestrowaną na lotnisku w Amsterdamie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami mogły sprzedać jedynie 49%.

Na tym się jednak nie skończyło, Scripps skupywał pozostałe udziały i już 28 września 2015 r. posiadał ich 100%. Działo się to za wiedzą i zgodą ówczesnej KRRiT.

Dla zainteresowanych film "Holding" o powstaniu TVN:

https://youtu.be/iAmIVQ_AEFg

https://wpolityce.pl/media/566461-przyznanie-koncesji-tvn-owi-bedzie-zlamaniem-prawa

https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/2775261,To-byl-rabunek-finansow-Polski-za-te-pieniadze-powstal-min-TVN-Marcin-Dybowski-o-aferze-FOZZ

https://wiadomosci.wp.pl/jak-sb-pomagala-przyszlemu-wlascicielowi-tvn-6037825641387137a
O
Otto
Joke dnia - PIPa coś skontrolowała.
L
Lewy centrum
24 stycznia, 18:22, Gość:

"Jak zablokuja mnie i innych, to prawdy o patologiach w TVN już sie nie dowiecie - napisał na twiterze Kamil Rózański

24 stycznia, 18:31, Tomasz:

Jedyna patologia jaka jest to TVPiS. Tam mówią co karze Kaczynski. Wieczny najazd na TVN, Tuska i PO. Szkoda ze winnych w PiS nie widzą. Tam wszyscy grzeczni i wspaniali.

Tomaszku to tak samo jak mitoman Lis nie mobbingowal w Newsweeku?Człowieku zmień leki albo przestań czytać gadzinówke GW. Nie jestem pisrorem ale byłym zwolennikiem PO. Teraz zagłosuje na Lewicę. Nigdy PO, nigdy.

G
Gość
"Jak zablokuja mnie i innych, to prawdy o patologiach w TVN już sie nie dowiecie - napisał na twiterze Kamil Rózański
G
Gość
"TVN to stacja patologiczna, nie wierzcie im, bo stale kłamią, nas pracowników traktuja jak szmaty" - pisze były pracownik TV
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie