Czy w KGHM będzie strajk?

Anna Białęcka 76 833 56 65 abialecka@gazetalubuska.pl
Referendum na temat ewentualnego strajku pracowników KGHM rozpoczyna się dzisiaj w kopalni Polkowice - Sieroszowice. Zakończy się ono w piątek.
Referendum na temat ewentualnego strajku pracowników KGHM rozpoczyna się dzisiaj w kopalni Polkowice - Sieroszowice. Zakończy się ono w piątek. Fot. Anna Białęcka
Dzisiaj rozpoczęło się referendum w kopalni Polkowice - Sieroszowice. Górnicy jak pierwsi wypowiedzą się na temat tego czy są za strajkiem w KGHM, czy też nie.

Głosowanie w tej kopalni zakończy się w piątek. Organizatorem głosowania są Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Miedziowego i miedziowa Solidarność, które negocjowały z zarządem KGHM postulaty i z negocjacji nic nie wyszło. Związkowcy postawili kilka żądań, wśród nich jedno dotyczące podwyżek płac dla każdego z pracowników Polskiej Miedzi, a drugie gwarancji zatrudnienia dla załóg. Solidarność w tym przypadku żąda takich gwarancji na 20 lat, ZZPPM na 10 lat.

Czytaj na www.strefabiznesu.gazetalubuska.pl

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
euro_kołchoźnik
W dniu 28.06.2010 o 13:22, Big Lebowski napisał:

Nie zgadzam się. Mogli żądać dożywotniej gwarancji zatrudnienia, ale jako odpowiedzialni pracownicy chcą TYLKO 20 lat.


No to mnie uspokoiłeś
Już myślałem że koledzy związkowcy włączyli mechanizmy autodestrukcji gospodarczej.
Jak napisałeś widać może być mogło być gorzej.

Jak się coś dobrze zaczyna to źle się kończy.
Ale jak się źle zaczyna kończy się jeszcze gorzej.
230
B
Big Lebowski
W dniu 28.06.2010 o 07:40, euro_kołchoźnik napisał:

20 lat gwarancji na zatrudnienie!To już im się w główkach całkiem poprzewracało.



Nie zgadzam się. Mogli żądać dożywotniej gwarancji zatrudnienia, ale jako odpowiedzialni pracownicy chcą TYLKO 20 lat.
~Kris~
W dniu 28.06.2010 o 10:38, górnik z GŁOGOWA napisał:

Nie jesteśmy żadnym waszym regionem dlatego odwalcie się odnas nieszczęśni lubuszanie.SCHLESIEN uber alles.


Po Polsku nie umiesz?,wy to jak slazaki,Jako mieszkaniec tego kraju place takze na ciebie podatki,nie mam nic do was ,tylko wkurza mnie wieczne wasze biadolenie jak wam jest zle,minimum polowa tego kraju zapierdziela w marketach ,wiec mam prawo do swojej opini
g
górnik z GŁOGOWA

Nie jesteśmy żadnym waszym regionem dlatego odwalcie się odnas nieszczęśni lubuszanie.SCHLESIEN uber alles.

s
smakosz bronków
W dniu 28.06.2010 o 09:44, Pies ogrodnika napisał:

W d*** sie tym zwiazkowca poprzewracało,dac im 1500 zl brutto i umowe na rok czasu zobaczymy co wtedy powiedza.Tak samo pan sniadek i jego solidarnosc,czemu nie walczy np ;o prawa pracownikow w marketach? gdzie ludzie zarabiaja grosze i traktuje sie ich jak smiecia.No ale nie ma co sie dziwic bo jak sie ma 15 tys pensji ze skladek to lepiej sie nie wychylać.Ja jestem za prywatyzacja wszystkich zakladow panstwowych,moze by wtedy zobaczyli jak zyje zwykly pacownik za 1500zl



Nie bądź psem ogrodnika, nie tędy droga, ty masz źle to każdy musi mieć źle? A może lepiej, oni mają dobrze, zróbmy coś abym i ja miał dobrze? hę? co lepsze?
~Kris~

W d*** sie tym zwiazkowca poprzewracało,dac im 1500 zl brutto i umowe na rok czasu zobaczymy co wtedy powiedza.Tak samo pan sniadek i jego solidarnosc,czemu nie walczy np ;o prawa pracownikow w marketach? gdzie ludzie zarabiaja grosze i traktuje sie ich jak smiecia.No ale nie ma co sie dziwic bo jak sie ma 15 tys pensji ze skladek to lepiej sie nie wychylać.Ja jestem za prywatyzacja wszystkich zakladow panstwowych,moze by wtedy zobaczyli jak zyje zwykly pacownik za 1500zl

(z)dolny ślązak
W dniu 28.06.2010 o 08:21, euro_kołchoźnik napisał:

Patrząc na te żądania można odnieść wrażenie że całkowicie rozmijają się ze zdrowym rozsądkiem. Związkowy kacyk praktycznie do końca życia dostaje gwarancję zatrudnienia! Jak w takim przypadku może funkcjonować sprawnie przedsiębiorstwo. Właściciel firmy nie może być "uszczęśliwiany" na siłę pracownikami których przez 20 lat nie można ruszyć. Kto zagwarantuje 20 letnią czas prosperity? Co będzie jak przyjdą lata chude i konieczne by było ograniczenie ilości pracowników? Potężne odprawy? Jak są lata chude to nie ma na to pieniędzy. Czyli co. Wkładamy łapsko do kieszeni podatnika. Zawsze taki pomysły kończą się dojeniem podatnika. A już nie specjalnie jest z kogo doić.230



Co innego nadmierne przywileje "związkowych kacyków" a co innego związkowe prawa pracownicze i wolność zakładania/wyboru związku. Zgoda co do tego, że tym pierwszym można ograniczyć przywileje, brak co do licencjonowania ilości związków zawodowych w firmach i zakładach.
e
euro_kołchoźnik
W dniu 28.06.2010 o 08:04, (z)dolny ślązak napisał:

Całkiem słuszne podejście autora postu... pod warunkiem jeśli reprezentuje świat biznesu.Bo jeśli jest zwykłym pracownikiem to użyte słowa uważam co najmniej za dziwne. Samemu sobie zakładać obrożę? Żądania tych z KGHM wygórowane i dziwne, ale prędzej uwierzę, że sterowane w ten sposób, aby ludzie chcieli zacząć się ograniczać w swoich prawach


Patrząc na te żądania można odnieść wrażenie że całkowicie rozmijają się ze zdrowym rozsądkiem. Związkowy kacyk praktycznie do końca życia dostaje gwarancję zatrudnienia! Jak w takim przypadku może funkcjonować sprawnie przedsiębiorstwo. Właściciel firmy nie może być "uszczęśliwiany" na siłę pracownikami których przez 20 lat nie można ruszyć. Kto zagwarantuje 20 letnią czas prosperity? Co będzie jak przyjdą lata chude i konieczne by było ograniczenie ilości pracowników? Potężne odprawy? Jak są lata chude to nie ma na to pieniędzy. Czyli co. Wkładamy łapsko do kieszeni podatnika. Zawsze taki pomysły kończą się dojeniem podatnika. A już nie specjalnie jest z kogo doić.
230
(z)dolny ślązak
W dniu 28.06.2010 o 07:40, euro_kołchoźnik napisał:

20 lat gwarancji na zatrudnienie!To już im się w główkach całkiem poprzewracało. Na początek proponowałbym ustawę która ogranicza ilość związków zawodowych w przedsiębiorstwie do jednego, oraz nakaz finansowania działalności ze składek związkowców.Nie żeby tak od razu delegalizować wszystkie związki zawodowe jako organizacje terrorystyczne.230



Całkiem słuszne podejście autora postu... pod warunkiem jeśli reprezentuje świat biznesu.
Bo jeśli jest zwykłym pracownikiem to użyte słowa uważam co najmniej za dziwne. Samemu sobie zakładać obrożę? Żądania tych z KGHM wygórowane i dziwne, ale prędzej uwierzę, że sterowane w ten sposób, aby ludzie chcieli zacząć się ograniczać w swoich prawach
e
euro_kołchoźnik

20 lat gwarancji na zatrudnienie!
To już im się w główkach całkiem poprzewracało.
Na początek proponowałbym ustawę która ogranicza ilość związków zawodowych w przedsiębiorstwie do jednego, oraz nakaz finansowania działalności ze składek związkowców.
Nie żeby tak od razu delegalizować wszystkie związki zawodowe jako organizacje terrorystyczne.
230

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3