Dieta pudełkowa. Zwolennicy najwyżej cenią możliwość dostosowania cateringu do indywidualnej diety, oszczędność czasu, zdrowie [4.02.2021]

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
69 proc. ankietowanych nie ma ani czasu ani profesjonalnej wiedzy, by codziennie przygotowywać świeże zbilansowane posiłki. Dlatego też styczeń i luty zawsze były wyjątkowym okresem pod względem sprzedaży diet pudełkowych. Mariusz Kapała / Polska Press
Styczeń i luty to szczyt sezonu dla firm cateringowych obsługujących zwolenników diety pudełkowej. Czy to efekt noworocznych postanowień, by zadbać o wagę ciała i o zdrowie w ogóle?

Rynek cateringów dietetycznych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a jego wartość wyceniana jest na 1 mld złotych. Jednak jak w każdej innej branży również tutaj panuje sezonowość, a najważniejszymi miesiącami pod kątem sprzedaży zawsze były styczeń i luty. Czy czasy ograniczeń i zamkniętych klubów fitness spowolniły rozwój branży cateringu dietetycznego, czy wręcz przeciwnie? Jak wyglądała sprzedaż w 2020 roku i jak pod względem finansowym rozpoczął się ten rok dla firm oferujących diety pudełkowe?

Styczeń 2021 – Nowy rok, nowa ja?

Rosnąca świadomość społeczna sprawiła, że coraz więcej osób przykłada wagę do zdrowego stylu życia. Trend ten doprowadził do zwiększania się świadomości w temacie zdrowej diety i poszukiwaniu indywidualnego kierunku odżywiania. 60% Klientów Pomelo, na pytanie “Dlaczego korzystasz z cateringu?”, odpowiedziało, że chce jeść zdrowo. Dodatkowo catering dietetyczny to również oszczędność czasu – 69% ankietowanych nie ma ani czasu ani profesjonalnej wiedzy, by codziennie przygotowywać świeże zbilansowane posiłki. Dlatego też styczeń i luty zawsze były wyjątkowym okresem pod względem sprzedaży diet pudełkowych. A wzrost nowych klientów to głownie efekt noworocznych postanowień, które na stałe wpisały się w nasz życie, napędzając tym samym rozwój wszystkich branż związanych ze zdrowym stylem życia.

ŁAP OKAZJE! Kliknij i przeczytaj!

– Pierwszy kwartał roku był zawsze najlepszym okresem w branży diety pudełkowej, a styczeń to miesiąc, który cechował się wręcz rekordową sprzedażą. W tym roku zastanawialiśmy się, czy również uda nam się powtórzyć coroczny sukces. Nasze wątpliwości wynikały głównie z uwagi na sytuację w kraju - zamknięte siłownie, a więc odroczone cele związane z powrotem do formy, czy ferie we wszystkich miastach w jednym terminie, gdyż w poprzednich latach podczas ferii widzieliśmy spadki w danym obszarze o około 20-30%. Jednak jak się okazuje, początek roku miło nas zaskoczył. Zanotowaliśmy wzrost zamówień w styczniu w stosunku do grudnia o 50% (rok wcześniej był to wzrost rzędu 30%), a w stosunku do stycznia 2020 w 2021 mamy wzrost o 60%. – mówi Anna Foszer, właścicielka cateringu dietetycznego Pomelo.

Wiosna 2020 – sezon inny niż wszystkie

Wpływ na rozwój cateringów dietetycznych bez wątpienia mają trendy kształtujące zachowania konsumentów i ich sezonowość. Z tego też względu okres od stycznia do końca czerwca był zwykle momentem najwyższego zapotrzebowania na diety pudełkowe. Jednak miniony rok był zupełnie inny niż wszystkie. Przejście wiosną na system pracy zdalnej, próba odnalezienia się w nowej rzeczywistości, która dodatkowo budziła w ludziach niepokój i wiele obaw nie pozostała bez znaczenia również dla rynku „pudełek”.
– Po ogłoszeniu pierwszego lockdownu wiosną 2020r. odnotowaliśmy około 35% spadek zamówień, a najgorszym miesiącem pod względem sprzedaży był kwiecień. Z naszych badań konsumenckich wynika, że większość osób korzysta z diety pudełkowej nie tylko ze względu na chęć zdrowego odżywiania, ale także dla oszczędności czasu. Nagle, gdy odebrano nam możliwości swobodnego wychodzenia z domu, a także ograniczono dostęp do różnych form aktywności zaczęliśmy mieć więcej wolnego czasu, który część z nas spożytkowała na samodzielne przygotowanie posiłków w domu. Do tego doszła również kwestia wyjazdów z dużych ośrodków miejskich do domów rodzinnych, a także kwestie finansowe – wiele osób odczuwało strach przed utratą pracy, więc starało się minimalizować wydatki. W momencie zmniejszenia obostrzeń w okresie wakacji wróciliśmy do liczby zamówień, którą estymowaliśmy nie uwzględniając pandemii, a największy wzrost odnotowaliśmy jesienią – we wrześniu i październiku. W listopadzie po ponowny wprowadzeniu obostrzeń i zamknięciu szkół spadki były już zdecydowanie mniejsze niż wiosną i wynosiły około 5-7%. – tłumaczy Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny cateringu Pomelo.

Czas, zdrowie, styl życia

Jak się okazuje catering dietetyczny to dziś nie tylko wygodne rozwiązanie, to przede wszystkim odmienny styl życia, który wybiera rokrocznie coraz większa liczba Polaków.
Tak dynamiczny rozwój wynika głównie ze zmian, jakie zachodzą w społeczeństwie – żyjemy coraz szybciej, dużo pracujemy, a wolny czas najchętniej pożytkujemy na rozwój swoich pasji i zainteresowań i nawet pandemia nie wpływa na zmianę tych nawyków. Dodatkowo, wzrost znaczenia zachowań prozdrowotnych w społeczeństwie, których nieodzownym elementem jest prawidłowa i zbilansowana dieta powodują, że coraz chętniej zlecamy opiekę nad naszym prawidłowym odżywianiem firmom zewnętrznym.

ŁAP OKAZJE! Kliknij i przeczytaj!

Pracownicy „Biedronki” nie chcą pracować w niedziele

Wideo

Materiał oryginalny: Dieta pudełkowa. Zwolennicy najwyżej cenią możliwość dostosowania cateringu do indywidualnej diety, oszczędność czasu, zdrowie [4.02.2021] - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie