Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego każda firma, która chce się rozwijać, potrzebuje strony internetowej?

Bartosz Raducha/AIP
Paweł Relikowski / Polska Press
Strona internetowa przedsiębiorstwa ma wiele zalet. Pozwala zaznaczyć swoją obecność w Internecie i zdobywać nowych klientów na wiele sposobów. Nie należy też zapominać o jej koszcie – zarówno tym wymiernym (stworzenie i utrzymanie), jak i trudniejszym do ocenienia (tworzenie treści, itp.). Jednak ilość korzyści, która płynie z jej posiadania jest bardzo duża. W tym poradniku wymieniłem tylko kilka z nich, ale jest ich o wiele więcej. W kolejnym artykule z cyklu opiszę to, jak zrobić samodzielnie stronę internetową.

Każda firma, jeśli chce budować swoją markę lub rozwijać się, potrzebuje strony internetowej. To bardzo oklepany fazes, który jest jednak prawdziwy. Powiedzmy sobie szczerze: strona internetowa pomaga firmie w rozwoju i zdobywaniu nowych klientów. A to przecież jest jeden z głównych celów każdej firmy.

Bartek Raducha, WebWave
Bartek Raducha, WebWave mat. prasowe

Własna strona internetowa firmy

Na początek należy ustalić kilka rzeczy. Przede wszystkim: strona internetowa jest najczęściej narzędziem do osiągnięcia celu, a nie celem samym w sobie. Zwłaszcza dla firmy.

Strona pomaga skutecznie dotrzeć do ludzi, którzy szukają usług świadczonych przez konkretne przedsiębiorstwo.

Jest narzędziem, które ułatwia wiele: dotarcie do potencjalnego klienta, pokazanie mu oferty w atrakcyjny sposób i – co najważniejsze – przemianę z zainteresowanego w klienta.
Na przykład jeśli ktoś szuka wulkanizatora w konkretnej okolicy, to najprawdopodobniej wpisze najpierw w Google „wulkanizator [nazwa miejsca, w którym szukasz wulkanizatora]”. W wynikach wyszukiwania pojawi się sporo warsztatów, nawet na mapie. Jednak ten ktoś nie ma pewności, czy numer telefonu na wizytówce w Google jest aktualny (często nie jest), ani czy taki warsztat działa (co też nie jest takie pewne).
Wielu użytkowników przewija wyniki wyszukiwania dalej. Szuka konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie. Właśnie wtedy strona internetowa firmy jest tak ważna.
Dostarcza ona informacji o usługach wiarygodnej firmy, która nie dość, że stworzyła własną stronę, to najprawdopodobniej działa i – co jeszcze ważniejsze – oferuje rozwiązanie problemu.
Od czegoś takiego, do stania się klientem jest tylko jeden, mały krok.

Profesjonalna wizytówka

Strona www przedsiębiorstwa może być nazwana „profesjonalną wizytówką firmy”. To bardzo dobre, chociaż (też) oklepane określenie.
Ale o tej „profesjonalności” decyduje wiele rzeczy.
Przyszły klient widzi, że firma przyłożyła się i zrobiła własną stronę. To jasny komunikat: przedsiębiorstwo działa na poważnie.
Ten komunikat buduje zaufanie, a o tym wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy. A to właśnie zdobycie zaufania jest jednym z istotnych kroków do zdobycia nowego klienta.
Dodatkowo strona internetowa firmy jest świetnym miejscem do zaprezentowania oferty. Tych informacji nie da się przedstawić gdzie indziej. A na pewno nie tak skutecznie, jak na stronie firmy.
Co jeszcze ważniejsze – oferta na stronie może być aktualizowana regularnie, dzięki czemu osoba, która szuka konkretnych usług, łatwo je znajdzie. Właśnie dzięki ofercie na stronie www.
Więcej na ten temat w kolejnym tekście z cyklu.

Niezależność od portali agregacyjnych

W internecie jest ogromna ilość portali agregacyjnych dla przedsiębiorców.
Portale agregacyjne to miejsca, w których przedsiębiorcy mogą umieścić krótką informację o firmie.
W większości przypadków można tam wpisać nazwę firmy, lokalizację, kontakt; czasem opisać zakres usług i niewiele więcej.
Tak niewielka ilość informacji wystarczy jako sygnał istnienia, jednak – niewiele ponadto. Zwłaszcza że takich wizytówek w internecie jest wiele, a edycja danych tam umieszczonych może być problemem.
Dlatego portale agregacyjne nie powinny być jedynym wyborem dla przedsiębiorstwa, które chce się rozwijać.

Atrakcyjna prezentacja oferty

Wspomniałem o tym, że strona firmy umożliwia atrakcyjną prezentację oferty.
To często niedoceniany temat, bo to właśnie oferta (i ich cena – o tym za chwilę) często decyduje o wyborze konkretnej firmy.
Jeśli ta oferta jest bardzo specjalistyczna, to warto ją zaprezentować na stronie, nawet hasłowo.
Opis usług daje przyszłemu klientowi ogląd w tym, jakie problemy rozwiąże konkretna. Taka lista na odpowiedniej podstronie ma też bardzo dużą zaletę – pomaga w pozycjonowaniu strony. O tym napiszę w jednym z dalszych tekstów w cyklu.
Wspomniany cennik ma bardzo dobry wpływ na odbiór strony oraz na zdobycie klienta. Stawki za usługi nie muszą być precyzyjne, ale podanie widełek (na przykład „wymiana jednej opony od 20 złotych”) pomaga w podjęciu decyzji o kontakcie z konkretną firmą. Tutaj zaufanie buduje transparentność. Nawet jeśli podawane są ceny minimalne.
Jak pokazują doświadczenia wielu firm – taka prosta informacja pozytywnie wpływa na konwersję strony (czyli podjęcie przez osobę decyzji o kontakcie lub zakupie).

Strona internetowa przedsiębiorstwa – w przeciwieństwie do wizytówek na portalach agregacyjnych – pozwala na pozycjonowanie.

Możliwość pozycjonowania

To bardzo ważna informacja, ponieważ im wyżej informacja o usługach konkretnej firmy znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na to, że osoba szukająca rozwiązania jej problemu stanie się klientem.
Jak wspomniałem – pozycjonowanie strony firmy jest rozległym tematem. Wbrew pozorom łatwym do wdrożenia, dlatego poświęcę mu inny tekst w cyklu.

Dzielenie się wiedzą

Kolejnym aspektem, który przemawia za posiadaniem strony internetowej firmy, jest możliwość dzielenia się wiedzą.
Wiele przykładów pokazuje, że specjalistyczne blogi doprowadziły ich właścicieli do stworzenia dobrze prosperujących firm lub pomogły zdobywać nowych klientów.
Działa to podobnie w drugą stronę – wiele osób, szukając konkretnych informacji, trafia na strony firm, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Widzą dobrze opisane rozwiązanie ich problemu, czasem błahego dla specjalisty, ale istotnego dla laika. Gdy będą potrzebowali pomocy, która przekracza ich możliwości, będą pamiętać, że firma, z której wiedzy kiedyś skorzystali, może im pomóc.
Innymi słowy: ktoś, kto szukał rozwiązania prostego problemu, w przyszłości może stać się klientem.
Najpopularniejszym sposobem na dzielenie się wiedzą na stronie firmowej jest oczywiście blog. Nie musi być idealnie prowadzony, ale umieszczenie na nim kluczowych informacji dotyczących jakiejś czynności rozwiąże problem wielu osób.
Dodatkowo – prowadzenie bloga pomaga w pozycjonowaniu całej strony internetowej. Więc wartości dzielenia się wiedzą nie można nigdy przeceniać, zwłaszcza w kontekście strony przedsiębiorstwa.

Jaki jest koszt strony internetowej firmy?

Mówiąc o kosztach warto wspomnieć o rozróżnieniu na koszty wymierne (ceny) i niewymierne (czas).
Stronę internetową można zlecić komuś (freelancerowi, znajomemu, firmie) – wtedy warto mieć przygotowany mocny zarys strony. Pomoże on w dalszych pracach.
Oczywiście – zlecenie strony wiąże się z kosztami: projektu, wdrożenia projektu czy zakupu hostingu i domeny. Na tym etapie należy też zdecydować, czy strona będzie utrzymywana później przez osobę/firmę, czy zajmie się tym jej właściciel.
Można oczywiście zrobić stronę firmową samodzielnie – jest to możliwe, jednak warto pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim: zajmie to więcej czasu, jednak pozwoli oszczędzić całkiem sporo środków. Dodatkowo – ułatwi samodzielne utrzymanie strony w przyszłości.

Bartek Raducha, WebWave

WebWave to kreator stron internetowych, który pozwala zbudować stronę www o dowolnej szacie graficznej bez kodowania. Dzięki rozbudowanym możliwościom nasi użytkownicy mogą dodawać do swoich stron efekty i elementy do tej pory zarezerwowane jedynie dla programistów. WebWave rozwijamy od 2011 roku. Z naszego kreatora korzysta ponad 130 tysięcy użytkowników z całego świata. Spółka jest laureatem ubiegłorocznej edycji konkursu start.up.press, którego organizatorami są Polska Press Grupa i strefabiznesu.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dlaczego każda firma, która chce się rozwijać, potrzebuje strony internetowej? - Strefa Biznesu

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska