Jeśli w mieście X koszule sprzedaje tylko firma A, może windować cenę, bo nikt inny ich nie dostarczy. Jeśli pojawią się firmy B i C, które też zechcą sprzedawać ten towar i odebrać firmie A część klientów - jest niemal pewne, że zaproponują one niższe ceny. Wtedy firma A, chcąc utrzymać wszystkich dotychczasowych klientów, może zaoferować bluzki i koszule jeszcze taniej...
Walka konkurencyjna toczy się nieustannie i dotyczy nie tylko cen, ale także np. jakości towarów, ich estetyki, a także standardów obsługi klientów. Jedne firmy upadają i znikają z rynku, inne rozwijają się, jeszcze inne powstają i próbują zdobyć uznanie. Konkurencja prowadzi zatem do premiowania firm najlepiej spełniających oczekiwania konsumentów i eliminowania tych, których oferta jest gorzej oceniana.
Dlaczego warto popierać uczciwą konkurencję? Czytaj w środę, 10 sierpnia w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej".
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?