Dlaczego wiercą przy dworcu PKP w Zielonej Górze? Czego szukają w ziemi?

kali
Prace budowlane przy dworcu PKP w Zielonej Górze. Jacek Katarzynski
Co tam się dzieje przy dworcu PKP? – pyta nas pan Mieczysław. – Przechodziłem ostatnio tamtędy i widzę, że znów coś wiercą w ziemi. A przecież „Gazeta Lubuska” pisała, że inwestycja na stacji Zielona Góra Główna została już zakończona. To jak to jest naprawdę?

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnia, że modernizacja stacji Zielona Góra jest już zakończona. Obecnie wykonawca usuwa usterki na podstawie ustaleń z odbiorów prac.

- Prace, o które Czytelnik pyta, to rozpoczęte roboty związane z budową przyłącza do kanalizacji deszczowej, które są prowadzone w rejonie stacji od strony ul. Dworcowej – informuje Radosław Śledziński. - To osobna inwestycja. Polega na budowie m.in. zbiornika retencyjnego, przepompowni i studni. Aktualnie powstają ścianki szczelne zbiornika retencyjnego. Prace planowane są do końca kwietnia. Przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz zmodernizowaną stację PKP w Zielonej Górze?

Przypominamy, że modernizacja na peronach i w okolicy stacji Zielona Góra Główna się zakończyła. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 38 mln zł została zrealizowana we współpracy z miastem.
Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne.

Zadaszenie wszystkich peronów oraz łącznika przy Centrum Przesiadkowym istotnie poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji. Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewniają podróżnym ochronę nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Dotychczasowe betonowe fragmenty wiat zostały przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.

Już w 2019 r. podróżni zyskali łatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunel rozbudowany o 24 m (do 44 m) łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodne dojście do peronów z obu stron miasta. Dla osób mających trudności z poruszaniem się jest winda oraz pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach.

Inwestycja poprawiła także system komunikacji obok stacji. Przebudowa wiaduktu nad ul. Stefana Batorego (6,3 mln zł) zapewniła sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię. Piesi korzystają z bezpiecznego dojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.

ZOBACZ TEŻ

ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Czy tak będzie wyglądał wyremontowany most w Cigacicach? Spr...

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

P
Pilarz

Że też ludzi interesuje byle dziura w ziemi

G
Gość
21 marca, 18:41, Gość:

Do wiadomości pana,który się tym interesuje ....PKP PLK biorą podwykonawców takich,którzy tanim kosztem to zrobią,a więc za nieduże pieniądze,później niestety usterki trzeba usuwać i znowu koszty....najczęściej są to znajomi panów prezesów,dyrektorów, naczelników,którzy takie firmy prowadzą...ręką ,rękę myje ...tak wygląda świat na PKP ..

To samo z wiaduktem na Batorego zamiast doczyścić ceglany mur to okleili go płytkami ale na fugowanie zabrakło czasu teraz czekać aż odlecą i znowu poprawki

G
Gość
21 marca, 17:51, Parodia:

Mieli za mało czasu żeby to zrobić przy remoncie dworcowej.... Zielona Góra!

Mało spali,mało jedli ..i robota nie jest zakończona .. ha,ha,ha,ha...

G
Gość

Do wiadomości pana,który się tym interesuje ....PKP PLK biorą podwykonawców takich,którzy tanim kosztem to zrobią,a więc za nieduże pieniądze,później niestety usterki trzeba usuwać i znowu koszty....najczęściej są to znajomi panów prezesów,dyrektorów, naczelników,którzy takie firmy prowadzą...ręką ,rękę myje ...tak wygląda świat na PKP ..

P
Parodia

Mieli za mało czasu żeby to zrobić przy remoncie dworcowej.... Zielona Góra!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3