Dlaczego wiercą przy dworcu PKP w Zielonej Górze? Czego szukają w ziemi?

kali
Prace budowlane przy dworcu PKP w Zielonej Górze.
Prace budowlane przy dworcu PKP w Zielonej Górze. Jacek Katarzynski
Udostępnij:
Co tam się dzieje przy dworcu PKP? – pyta nas pan Mieczysław. – Przechodziłem ostatnio tamtędy i widzę, że znów coś wiercą w ziemi. A przecież „Gazeta Lubuska” pisała, że inwestycja na stacji Zielona Góra Główna została już zakończona. To jak to jest naprawdę?

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyjaśnia, że modernizacja stacji Zielona Góra jest już zakończona. Obecnie wykonawca usuwa usterki na podstawie ustaleń z odbiorów prac.

- Prace, o które Czytelnik pyta, to rozpoczęte roboty związane z budową przyłącza do kanalizacji deszczowej, które są prowadzone w rejonie stacji od strony ul. Dworcowej – informuje Radosław Śledziński. - To osobna inwestycja. Polega na budowie m.in. zbiornika retencyjnego, przepompowni i studni. Aktualnie powstają ścianki szczelne zbiornika retencyjnego. Prace planowane są do końca kwietnia. Przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz zmodernizowaną stację PKP w Zielonej Górze?

Przypominamy, że modernizacja na peronach i w okolicy stacji Zielona Góra Główna się zakończyła. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 38 mln zł została zrealizowana we współpracy z miastem.
Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne.

Zadaszenie wszystkich peronów oraz łącznika przy Centrum Przesiadkowym istotnie poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji. Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewniają podróżnym ochronę nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Dotychczasowe betonowe fragmenty wiat zostały przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.

Już w 2019 r. podróżni zyskali łatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunel rozbudowany o 24 m (do 44 m) łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodne dojście do peronów z obu stron miasta. Dla osób mających trudności z poruszaniem się jest winda oraz pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach.

Inwestycja poprawiła także system komunikacji obok stacji. Przebudowa wiaduktu nad ul. Stefana Batorego (6,3 mln zł) zapewniła sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię. Piesi korzystają z bezpiecznego dojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.

ZOBACZ TEŻ

Podziemny tunel kolejowy z pochylniami rowerowymi - dworzec Zielona Góra Główna

ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Most w Tykocinie nad rzeką Narwią

Czy tak będzie wyglądał wyremontowany most w Cigacicach? Spr...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pilarz

Że też ludzi interesuje byle dziura w ziemi

G
Gość
21 marca, 18:41, Gość:

Do wiadomości pana,który się tym interesuje ....PKP PLK biorą podwykonawców takich,którzy tanim kosztem to zrobią,a więc za nieduże pieniądze,później niestety usterki trzeba usuwać i znowu koszty....najczęściej są to znajomi panów prezesów,dyrektorów, naczelników,którzy takie firmy prowadzą...ręką ,rękę myje ...tak wygląda świat na PKP ..

To samo z wiaduktem na Batorego zamiast doczyścić ceglany mur to okleili go płytkami ale na fugowanie zabrakło czasu teraz czekać aż odlecą i znowu poprawki

G
Gość
21 marca, 17:51, Parodia:

Mieli za mało czasu żeby to zrobić przy remoncie dworcowej.... Zielona Góra!

Mało spali,mało jedli ..i robota nie jest zakończona .. ha,ha,ha,ha...

G
Gość

Do wiadomości pana,który się tym interesuje ....PKP PLK biorą podwykonawców takich,którzy tanim kosztem to zrobią,a więc za nieduże pieniądze,później niestety usterki trzeba usuwać i znowu koszty....najczęściej są to znajomi panów prezesów,dyrektorów, naczelników,którzy takie firmy prowadzą...ręką ,rękę myje ...tak wygląda świat na PKP ..

P
Parodia

Mieli za mało czasu żeby to zrobić przy remoncie dworcowej.... Zielona Góra!

Przejdź na stronę główną Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie