Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do Europy płyną pierwsze samochody

Czesław Wachnik
Suzuki alto może być poważnym konkurentem dla ,,trojaczków'' a więc citroena C1, peugeota 107 i toyoty aygo.
Suzuki alto może być poważnym konkurentem dla ,,trojaczków'' a więc citroena C1, peugeota 107 i toyoty aygo. Fot. Suzuki
Nowa generacja suzuki alto pewnie trafi do Polski na wiosnę. Jak poinformowała centrala Suzuki, pierwsze auta już załadowano na statek, którym popłyną do Europy. A droga z Indii jest daleka. Suzuki alto będzie produkowany w zakładach Maruti w Indiach. Ale nie powinniśmy się bać o jakość. Obok alto na tych samej taśmie produkcyjnej ma powstawać bliźniak suzuki czyli nissan pixo. Oba auta będą miały te same podzespoły i silniki, różnić się natomiast będą wyglądem zewnętrznym. Tak jak się dzieje w przypadku fiata 500 i forda ka.

Alto konkurentem dla trojaczków

Alto jest w Polsce mało znany. Po prostu auto to nie było do nas oficjalnie sprowadzane, a trafiało jedynie jako pojazdy używane. Być może teraz to się zmieni. Nowy model już od wiosny 2009 ma trafiać do Europy. Suzuki zakłada, że w tym roku sprzeda ponad 50 tys. sztuk.
Nowe alto to w porównaniu do poprzednika, to zupełnie inny samochód. Najkrócej, zamiast kanciastej sylwetki, mamy nadwozie okrągłe z wręcz dominującą kratkę wlotu powietrza czyli grillem. Dzięki temu sylwetka jest sportowa, by nie powiedzieć, że agresywna.

Wydaje się, że alto jest przeznaczone głównie dla młodszych klientów. Pozostała bryła auta jest już bardziej charakterystyczna dla Suzuki, i nawiązuje pewnie do znanego już w Polsce modelu splash.
Także deska rozdzielcza jest bardziej tradycyjna i podobne do tej w splashu. Mamy typową dla Suzuki trzyramienną kierownicę i duży prędkościomierz.

Tylko jeden silnik

Jeśli jednak splash jest bardziej wysoki, to alto ma stylistykę sportową. Na razie wiemy tylko, że alto dostanie silnik benzynowy o pojemności 996 ccm i 65 KM. Taki sam pojawi się w nissanie pixo. Dzięki niemu auto rozpędza się do setki w 14 sekund, przy prędkości maksymalnej 155 km/godz. Ma on też palić 4,5 litra benzyny na 100 km. Co interesujące auto ma być dostępne zarówno z 5-biegową skrzynią manualna jak też 4-biegową automatyczną.

Wcześniej zapowiadano, że cena alto będzie zbliżona do ceny peugeota 107 czy citroena C1 a więc około 30 tys. zł. I tak się pewnie stanie. Jeśli alto będzie droższe, to klienci wybiorą konkurencję. Tym bardziej, że lada dzień do salonów maja trafić ,,trojaczki'' po liftingu. A więc ładniejsze i lepiej wyposażone.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska