Od kilku dni można zamawiać polo. Najnowszy volkswagen z silnikiem 1,2 litra o mocy 60 KM kosztuje od 40.540 zł. To porównywalnie znacznie mniej niż w Niemczech. Przypomnijmy, że tam za podobny model trzeba zapłacić aż 12.150 euro. Natomiast wersja z silnikiem diesla 1,6 litra o mocy 75 KM kosztuje w Niemczech 14.800 euro, a w Polsce 50.290 zł.
Nadwozie nowego polo to połączenie golfa z scirocco. W nadwoziu uwagę zwracają głębokie przetłocznia po bokach i niemal przykryte reflektory. Ale co chyba najważniejsze, polo może się podobać. Ładne jest też wnętrze. Tu dominują duże kratki wlotu powietrza, dobrze widoczne licznik prędkości i obrotów oraz mała, trzyramienna kierownica.
I element, który dla auta segmentu B jest bardzo ważny, czyli pojemność wnętrza. Wydaje się, że wielkość kabiny nowego i obecnego polo jest zbliżona. Jeśli ta w nowym jest nieco większa, to różnice są praktycznie niewielkie. Ale nowe polo, podobnie jak to obecne, może z powodzeniem spełniać funkcję pojazdu rodzinnego. Długość wynosi prawie 4 metry (397 cm) a szerokość 168 cm. Bagażnik ma 280 litrów pojemności, ale po złożeniu tylnych foteli jego pojemność rośnie do 952 litrów.
Polo jest oferowane w Polsce z sześcioma silnikami do wyboru, o mocy od 60 do 105 KM. Trzy silniki benzynowe maja moc 60, 70 lub 85 KM, natomiast diesle 75, 80 lub 105 KM. Z tym najsłabszym o mocy 60 KM auto rozwija prędkość do 157 km/godz. a 100 km/godz. uzyskuje po 16,1 sekundy. Plusem jest niskie, bo wynoszące średnio tylko 5,5 litrów na 100 km zużycie paliwa. Zużycie paliwa w przypadku diesla o mocy 75 KM wynosi średnio tylko 4,2 litry. Co zaskakujące, producent podaje, że w przypadku diesla o mocy 105 KM spalanie wynosi także 4,2 litra na 100 km. Więcej o nowym polo napiszemy za tydzień, po zaplanowanym teście.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?