Czytaj też: Superszybki internet w domu? Już wkrótce!
**
**Z szacunków rynkowych wynika, że w tym sezonie udział ten może sięgnąć 50 proc. Oznacza to gigantyczny wzrost zysków sprzedawców internetowych. Jeśli rozważasz działalność e-commerce, jeszcze nie jest za późno, aby uruchomić sklep internetowy przed świąteczną gorączką zakupów. Polski rynek handlu internetowego rozwija się bardzo dynamicznie. Według raportu „ecommerce 2011” w ubiegłym roku wartość handlu w sieci wyniosła 15,5 mld zł, a pomimo trudnych warunków gospodarczych aż 40 proc. sklepów internetowych zwiększyło obroty. Nie ulega wątpliwości, że internet jest najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji w polskim handlu.
Czytaj też: **Coraz więcej wniosków do ZUS składamy przez internet
**- Internetowe zakupy w przeciągu kilku lat zdobyły sobie zaufanie polskich klientów. Konkurencyjne ceny, szeroka, stale dostępna oferta oraz możliwość unikania kolejek przekonały użytkowników do sklepów internetowych. Wpływa to na stały wzrost obrotów e-sklepów szczególnie w momentach kiedy w krótkim czasie mamy do zrobienia bardzo różnorodne zakupy, jak właśnie przed świętami” - wyjaśnia Przemysław Marciniak, kierownik Produktu E-commerce, home.pl.
Grudzień to najlepszy okres dla sprzedawców. Przedświąteczny handel może generować nawet jedną trzecią rocznej sumy obrotów. Równocześnie rosną zmęczenie i frustracja klientów spowodowane nadmiernym tłokiem, kolejkami oraz cenami w tradycyjnych sklepach. Dlatego też Polacy coraz chętniej decydują się na zakupy w sieci. Z danych Eurostatu wynika, że obecnie w Polsce jest ok. 8,5 mln e-klientów. Warto więc szybko uruchomić sklep internetowy, aby skorzystać ze świątecznego boomu.
Czytaj też: Roczne zeznanie podatkowe możesz złożyć przez internet
Ważne jest, aby w pośpiechu nie dać się ponieść przedświątecznej gorączce i nie stworzyć amatorskiej, niefunkcjonalnej witryny. Jeżeli przygotowujemy sklep od podstaw potrzebować będziemy kilku niezbędnych elementów: domeny internetowej, hostingu, oprogramowania oraz środków na promocję. Przygotowanie wszystkich elementów wymaga odpowiedniej ilości czasu oraz nakładów finansowych. Można jednak wykorzystać w tym celu zintegrowane systemy sprzedażowe oferujące kompleksowe rozwiązania takie, jak Click Shop. Dzięki dedykowanemu pakietowi usług, przedsiębiorca w jednym miejscu może w łatwy sposób stworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy wraz z niezbędnym zapleczem technicznym. Rozwiązanie to oferuje ponadto szereg dodatkowych korzyści w postaci kuponów na reklamę w sieci (w wyszukiwarce Google i serwisie społecznościowym Facebook), preferencyjnych warunków kontraktowania e-płatności oraz dostępu do szerokiej gamy usług partnerskich ułatwiających prowadzenie e-biznesu. Dzięki temu administracja witryną e-sklepu zajmuje niewiele czasu, a właściciel może skupić się na odpowiednim pomyśle na promocję, sprzedaży i generowaniu zysków.
Czytaj też: PIT przez internet bez podpisu elektronicznego
Dzięki aplikacjom umożliwiającym szybkie uruchomienie sklepu internetowego, użytkownicy nieposiadający zaawansowanej wiedzy informatycznej mogą w łatwy sposób zrealizować pomysł na handel w sieci. Rozwiązania tego typu są doskonałą propozycją zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie, jak i przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rynku tradycyjnym. Sklep internetowy stwarza bowiem dodatkowe możliwości dotarcia do klientów, którzy coraz częściej szukają towarów w sieci. Takie rozwiązanie może być również sposobem na rozwój e-handlu prowadzonego z pośrednictwem serwisów aukcyjnych.
Czytaj też: Lubuskie. Internet szerokopasmowy dla 50 tys. mieszkańców
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?