Czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 651 jest całkowicie nową konstrukcją. Jak twierdzi producent z poprzednim motorem łączy go w zasadzie tylko podobna pojemność skokowa: 2143 ccm, poprzednik 2149 ccm). Jednostka jest dostępna w trzech klasach mocy: 95, 129 i 163 KM. W porównaniu z poprzednią, najmocniejszą wersją układu napędowego Sprintera, moc silnika wzrosła o osiem procent, a maksymalny moment obrotowy aż o dziesięć procent.
Ponadto nowy silnik jest dostosowany do biokomponentów w paliwie. Według przepisów udział biokomponentów w oleju napędowym może wynosić siedem procent (B7), ale nowy silnik toleruje bez szkody nawet udział wynoszący dziesięć procent (B10).
Przebieg między wymianami oleju wynosi, tak jak dotychczas, 40.000 km, a między przeglądami 80.000 km.
Modyfikacji poddano również sześciocylindrowy silnik widlasty motor V6 OM 642. Jednostka ma moc 190 koni i oczywiście spełnia Euro 5. Sprinter jest jedynym dostawczakiem w Europie, który może być wyposażony w sześciocylindrowy diesel
Nowe jednostki napędowe w Sprinterze są konfigurowane z nową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów ECO Gear.
Norma emisji spalin Euro 5 od jesieni będzie obowiązywać wszystkie pojazdy użytkowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, a od roku 2011 pojazdy użytkowe w niższych kategoriach masy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?