Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogą S3 szybko dojedziemy na południe Polski, a potem nawet na Bałkany. Będziemy mogli podziwiać piękne krajobrazy

(b)
S3 odcinek Kamienna Góra - granica państwa. Obiekt WS-47 w trakcie nasuwania
S3 odcinek Kamienna Góra - granica państwa. Obiekt WS-47 w trakcie nasuwania GDDKiA
Na Dolnym Śląsku powstaje kolejny odcinek drogi ekspresowej S3, który poprowadzi do granicy z Czechami. Właśnie zakończyło się nasuwanie wszystkich pięciu estakad pomiędzy Kamienną Górą a Lubawką. Podróż tą trasą będzie prawdziwą przyjemnością, bo droga przetnie malownicze tereny. Najnowsze zdjęcia robią wrażenie.

- Zakończyło się nasuwanie wszystkich pięciu estakad na S3 pomiędzy Kamienną Górą a granicą państwa w Lubawce. Ich długości wynosi od 435 do prawie 600 m. Łączna długość obiektów na tym odcinku to niemal 4,5 km, co stanowi ok. 29 procent całej realizowanej trasy – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Austrad. - Prace przy jednoczesnym nasuwaniu estakad ruszyły w maju 2021 r.

Nowoczesna technologia

Technologia nasuwania podłużnego polega na budowaniu mostu segmentami. Gotową konstrukcję mostu z wytwórni za przyczółkiem przesuwa się na łożyskach ślizgowych na kolejne podpory, za pomocą specjalnego układu pras hydraulicznych. Gotowe elementy każdorazowo dobetonowuje się bezpośrednio do elementu poprzedniego – wyjaśnia GDDKiA.

Budowanie obiektów inżynierskich metodą nasuwania podłużnego pozwala zrezygnować z potężnych rusztowań. Zaletą jest także ograniczenie przestrzeni, na której prowadzone są prace budowlane. Za pomocą metody nasuwania podłużnego możliwe jest wykonywanie obiektów nad czynnymi drogami i liniami kolejowymi, bez konieczności ich zamykania. Średnie tempo wysuwania poszczególnych segmentów wynosiło około 6 m/h.

S3 odcinek Kamienna Góra - granica państwa. Obiekt WS-47 w trakcie nasuwania

Drogą S3 szybko dojedziemy na południe Polski, a potem nawet...

Powstaną trzy węzły drogowe

Droga ekspresowa S3 Kamienna Góra - granica państwa w Lubawce, o długości ok. 15,3 km, będzie miała po dwa pasy ruchu w obie strony wraz z pasami awaryjnymi. W ramach tego odcinka wybudowane zostaną trzy węzły drogowe - Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, wykonanych zostanie 17 obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową S3 oraz 13 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów).

Planowany termin zakończenia robót budowlanych na tym odcinku to druga połowa 2022 roku.

Równolegle powstaje odcinek S3 Bolków – Kamienna Góra, który będzie gotowy w pierwszej połowie 2024 r. To najtrudniejszy odcinek ze względu konieczność budowy dwóch tuneli.

S3 częścią europejskiego korytarza transportowego

Droga ekspresowa S3 będzie elementem Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego oraz europejskiego szlaku E65 o łącznej długości ok. 3950 km łączącego szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.

Docelowo S3 będzie miała długość prawie 500 km i będzie przebiegać od Świnoujścia do Lubawki.Już teraz łączy się z autostradami A6 koło Szczecina, A2 koło Świebodzina i A4 koło Legnicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska