Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dużo zmian

MAREK BIAŁOWĄS
Fiat ducato należy do najbardziej popularnych w Europie aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Duże uznanie zdobył również w Polsce. W salonach dostępna jest już nowa wersja tego samochodu. Ducato sprzedaje się dobrze nawet na tak wymagającym rynku jak Niemcy, gdzie przecież sporą renomą ciszą się tradycyjnie rodzime wyroby. Ponad 10 proc. udział w rynku Niemiec i Francji to dobry wynik, jeżeli weźmie się pod uwagę dużą konkurencję w tej klasie aut. Pojazd ten jest też jednym z liderów tego segmentu w Polsce.

Dużo zmian

Na pierwszy rzut oka nowy ducato można poznać po zmienionej przedniej części nadwozia. Więcej zmian zaszło we wnętrzu, począwszy od nowej deski rozdzielczej, przez nowe konstrukcji fotele, na zmienionej kierownicy i tapicerce kończąc.
Ducato jest lekkim i nowoczesnym samochodem dostawczym zaprojektowanym z myślą o transporcie miejskim i krajowym. Jasna, przestronna i dobrze wyciszona kabina zapewnia wysoki komfort jazdy. Konstruktorzy szczególną troską otoczyli kierowcę, dla którego miejsce zaprojektowano zgodnie z najnowszymi wymogami ergonomii. Wygodę prowadzenia zapewnia też m.in. regulowana kierownica i wspomaganie kierownicy we wszystkich wersjach pojazdu. W kabinie nie brak wszelkiego rodzaju schowków i półek, które są potrzebne kierowcy na dokumenty, mapy i napoje.

Trzy rozmiary

Na uwagę zasługuje kabina ładunkowa. Jest łatwo dostępna dzięki bocznym suwanym drzwiom i otwieranym na dwie strony drzwiom tylnym, obniżonej odległości między podłogą przestrzeni ładunkowej a ziemią i szerokiemu rozstawowi kół.
Na popularność tego auta w dużym stopniu wpływa jego uniwersalność i dostępna szeroka gama wersji wyposażenia. Konstruktorzy przewidzieli aż 60 różnych wersji tego pojazdu. Pozwala to na dostosowanie tego samochodu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Wśród oferowanych wersji są standardowe furgony o trzech rozstawach osi: 2.850 mm, 3.200 mm i 3.700 mm i trzech różnych wysokościach dachu.
Dzięki dobrym silnikom ducato prowadzi się tak samo łatwo jak auto osobowe. Pojazd wyposażono w trzy diesle wykonane w technice common rail o pojemnościach 2 l., 2,3 l. i 2,8 l. Zapewniają one furgonowi dobre osiągi i zużywają niewiele paliwa. Najtańsza wersja nowego ducato kosztuje ok. 74 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska