Wyścig konkurentów
- Wielokrotnie deklarowaliśmy, że będziemy tańsi od konkurencji - powiedział prezes Dialogu Jarosław Janiszewski. - Zdajemy sobie jednak sprawę, że cena usług telekomunikacyjnych jest niemal równie ważna jak ich jakość i niezawodność. Dlatego podnosząc jakość, jednocześnie popieramy proces równoważenia taryf.
Wcześniej trzecią strefę, czyli osobne naliczanie opłat za rozmowy powyżej 100 km, zlikwidowała TP SA. Zrobiła to pod presją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył karę na tę firmę.
Od 1 lutego abonenci Dialogu za jedną minutę połączenia zapłacą netto: w dni robocze od godz. 8.00 do 18.00 - 0,48 zł, w soboty, niedziele i święta od godz. 8.00 do 18.00 - 0,36 zł, we wszystkie dni od godz. 18.00 do 8.00 - 0,24 zł. Ceny rozmów lokalnych, międzynarodowych oraz opłat za przyłączenie i abonament pozostają bez zmian.
Na stratach
Kapitał spółki Telefonia Lokalna Dialog wynosi 500 mln zł, a jej właścicielem jest KGHM Polska Miedź SA. Miniony rok Dialog zakończył przyłączeniem 117-ty-sięcznego abonenta, a dziś ma już 136 tys. klientów, co stawia go na drugiej pozycji wśród niezależnych operatorów telefonii stacjonarnej w Polsce. Najwięcej abonentów spółka pozyskała w woj. dolnośląskim. W południowej części Lubuskiego Dialog przyłączył około 10 tys. klientów, w najbliższych latach ich liczba ma wzrosnąć nawet do 40 tysięcy.
Ze wstępnego bilansu spółki wynika, że ub.r. Dialog zakończył stratą sięgającą około 140 mln zł. Główny powód - to ogromne inwestycje, na które firma przeznaczyła w ub.r. ponad 400 mln zł. Nie zamierza jednak zmniejszać tempa ekspansji. Teraz np. testuje system, który umożliwi szybki dostęp do Internetu wszystkim abonentom. Na razie z tej usługi mogą korzystać jedynie mieszkańcy Wrocławia.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?