Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec w Świebodzinie straszy

Krzysztof Fedorowicz
Na dworcu najgorzej prezentują się perony i tunel. - Aż dziw bierze, że na tak zaniedbanej stacji zatrzymują się jeszcze pociągi - dziwią się pasażerowie.
Na dworcu najgorzej prezentują się perony i tunel. - Aż dziw bierze, że na tak zaniedbanej stacji zatrzymują się jeszcze pociągi - dziwią się pasażerowie. fot. Paweł Janczaruk
Świebodziński dworzec sprawia fatalne wrażenie. Spękane perony, smród w tunelu, zardzewiałe zadaszenia, zimna hala dworca, brak poczekalni…

- Trudno nie zgodzić się z prawdą, że dworzec świadczy o miejscowości. Świebodzinowi jednak wystawia on fatalną laurkę! Miasto idzie do przodu, rozwija się, a tutaj mamy brud, smród i ubóstwo! - denerwuje się podróżny.

- I tak nie jest najgorzej - zauważa pracownik jednej z kas. - Jeszcze kilka lat temu na dworcu nocami koczowali bezdomni. Zdarzało się, że w poczekalni rozpalali ogniska! I ptaki tam fruwały! Teraz halę zamykają na noc, no i wymienili drzwi. Ogrzewania jednak nikt nie naprawił.

- Aż strach pomyśleć, że to dworzec międzynarodowy! Zatrzymują się tutaj pociągi kursujące na trasie Berlin - Warszawa - rzuca mieszkanka Zbąszynka stojąca w kolejce po bilet.
Kto odpowiada za dworzec?

Za halę zakład gospodarowania nieruchomościami PKP, zaś za perony i przejście podziemne zakład linii kolejowych.

- Halę malowaliśmy wiosną tego roku, była też malowana dwa lata temu - stwierdza Piotr Matuszczak. - I w zasadzie tę pracę trzeba by powtarzać co trzy miesiące, bo ludzie malują po ścianach i odciskają na nich buty! Wstawiliśmy też nowe drzwi i okna, pomalowaliśmy ławki. I w zasadzie dworzec jest zrobiony, a tragedia narodowa jest na peronach! To już jednak nie do nas należy!

A co z ogrzewaniem budynku?

- W zasadzie, kiedy drzwi i okna szczelne, można o tym pomyśleć - przyznaje kolejarz ze Zbąszynka.

W zielonogórskim zakładzie linii kolejowych dowiedzieliśmy się, że reszta stacji na pewno nie doczeka się remontu w przyszłym roku. - Remont linii E20, która przebiega od granicy do Warszawy podzieliliśmy na dwa etapy. W pierwszym przebudowaliśmy szereg stacji, także na odcinku od Rzepina do Zbąszynka. W Świebodzinie wymieniliśmy rozjazdy i napędy, ale pasażerowie tego nie widzą - tłumaczy Alicja Grochowiak.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że drugi etap przebudowy wspomnianej linii ma się zakończyć w... 2020 r. - Być może Euro 2012 przyspieszy tę inwestycję - zastanawia się Grochowiak.

A Czytelnicy dziwią się, że dworca nie wyremontowano choćby ze względu na zatrzymujące się w Świebodzinie pociągi międzynarodowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska