Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dyskusja w internecie. W tematach handlowych najczęściej padają słowa: Ikea, Empik, Lidl i Biedronka

Oprac. (d-ka)
Ikea wspomniana została w ponad 6 tys. publikacji w ciągu zaledwie miesiąca, choć nie zawsze były to wzmianki pozytywne.
Ikea wspomniana została w ponad 6 tys. publikacji w ciągu zaledwie miesiąca, choć nie zawsze były to wzmianki pozytywne. Archiwum/mmlublin.pl
Niekwestionowanym liderem dyskusji jest Ikea.

Wynika to najnowszego rankingu Instytut Monitorowania Mediów.  Następne w kolejności są  Empik, a zaraz potem dyskonty: Biedronka i Lidl.

Ikea wspomniana ponad 6 tys. razy

Ikea wspomniana została w ponad 6 tys. publikacji w ciągu zaledwie miesiąca, choć nie zawsze były to wzmianki pozytywne. Biedronka była najczęściej wspominanym w Internecie sklepem spożywczo-przemysłowym we wrześniu (4,4 tys. publikacji). Za nią uplasował się Lidl i Tesco. Najczęściej wspominaną w Internecie lokalną siecią handlową był wywodzący się z Olsztyna Rast, należący do sieci Bomi. Ponad 320 publikacji w ciągu miesiąca to gorzkie zwycięstwo - większość z nich dotyczyła słabej kondycji firmy. Na drugim miejscu znalazł się Lewiatan, na trzecim sieć MarcPol.

Ikea zdominowała konkurencję nie tylko na rynku wnętrzarskim - była we wrześniu częściej wzmiankowana niż czołowe sklepy spożywcze. Prowadzi też w zestawieniu sklepów specjalistycznych. Na drugim miejscu z imponującym wynikiem 5,5 tys. publikacji w ciągu zaledwie 30 dni znalazła się sieć Empik. Trzecie miejsce należy do MediaMarkt. Kolejne miejsca zestawienia, poza należącą do Decathlonu piątą pozycją, zajmują markety budowlane i sklepy ze sprzętem RTV-AGD.

Hurtownie cytowane rzadziej

Samoobsługowe hurtownie, przeznaczone głównie dla przedsiębiorców, cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem internautów niż ich detaliczne odpowiedniki. Najczęściej wzmiankowany we wrześniu był Selgros Cash and Carry z wynikiem powyżej 250 publikacji. Na drugim miejscu znalazła się sieć Makro, na trzecim Eurocash.

Analizę wykonano na podstawie ponad 39 406 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy sieci handlowych. Raport obejmuje materiały od 1 do 30 września 2012 r. Autorką raportu jest Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

 

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska